EcoDriver - aplikacja mobilna wykorzystująca OBDII

13 Cze 2015, 18:46

Cześć wszystkim ;).
Wprowadzę trochę offtopa na Waszym forum :).
Jestem studentem Politechniki Wrocławskiej, razem z kolegami wykonaliśmy system, który nazywa się EcoDriver. Generalnie jest to aplikacja mobilna na Androida, która łączy się z odbiornikiem OBDII na Bluetooth i pozwala uczyć się jak jeździć ekonomicznie, a także rejestrować swoje przejazdy na danych odcinkach wraz ze wszystkimi danymi, takimi jak średnia prędkość, średnie spalanie paliwa, obroty silnika czy biegi używane w danych miejscach trasy, którą się przejeżdża. Można później taki przejazd ustawić jako wyzwanie i zapraszać inne osoby używające aplikacji do rywalizacji między sobą o jak najbardziej ekonomiczną jazdę na tym zdefiniowanym odcinku. Wyzwanie takie trwa przez pewien, określony przez nas przy jego definiowaniu czas.
Oprócz apki mobilnej posiadamy także stronę internetową, gdzie można się zalogować i przeglądać w postaci wykresów i różnych ciekawostek swoje przejazdy oraz przejazdy innych, a także dopisywać się do jakichś wyzwań utworzonych przez inne osoby, albo zapraszać do nich innych.

Piszę tutaj, bo widzę, że było na tym forum kilka tematów związanych z OBDII. Jednak wiadomo, żeby korzystać z naszego systemu trzeba posiadać taki odbiornik OBDII na Bluetooth, kosztuje to jakieś 30-40zł na Allegro. Pomyślałem, że może ktoś z Was posiada taki odbiornik i chciałby troszkę się w coś takiego pobawić, a raczej na razie potestować, bo projekt jest jeszcze w bardzo wczesnej fazie rozwojowej. Jest to jednak tego typu projekt, gdzie po prostu potrzebujemy, żeby ktoś to w realnych samochodach testował. Nie wszystkie auta w pełni wspierają OBDII, tylko od pewnych roczników (poglądowo można sprawdzić, czy nasze autko wspiera OBDII np. na tej stronie -> http://www.outilsobdfacile.com/vehicle-list-compatible-obd2.php). A my studenci nie zawsze mamy na tyle nowe autka, żeby móc to potestować :D.