REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Dishman napisał(a):Ad1.Specjalnie nie, ale przy obrotach 1-1,5 tys. to praktycznie nie załącza się turbina. Skoro już tak, to po co wydawać kasę na turbodiesla, jak można było kupić tańszego diesla wolnossącego?
MotoAlbercik napisał(a):A tak szczarze to ci powiem to tak - jak nie masz pieniędzy na paliwo do samochodu, to go poprostu sprzedaj i kup rower - bardzo oszczędny pojazd i do tego ekologiczny. I nie będziesz musiał kombinować. A z tymi biopaliwami, to nie wierz w te bzdety o ekoligii, o tym, że tańsze itd itd.
sprawność turbiny (tej napędzanej gazami wydechowymi) na niskich obrotach jest w zasadzie zerowa, i to nie do końca jest że tłoczy ona non stop powietrze do cylindra, do 1800rpm w zasadzie tego nie robi, inaczej ma się sprawa z kompresoremszycha03 napisał(a):Dishman napisał(a):Ad1.Specjalnie nie, ale przy obrotach 1-1,5 tys. to praktycznie nie załącza się turbina. Skoro już tak, to po co wydawać kasę na turbodiesla, jak można było kupić tańszego diesla wolnossącego?
Turbina nie załącza? przecież ona zależy od obrotów, oczywiście mniejszą ma sprawność w upychaniu powietrza w cylindrze ale chyba jednak powinna coś upychać an tych małych obrotach.