Ekonomiczna Jazda

Ekonomiczna Jazda

04 Kwi 2011, 23:03

Witam! mam pare pytań na temat ekonomicznej jazdy:

1. Czy jeżdzenie na bardzo niskich obrotach zużywa silnik jakoś bardziej? (dla silnika Diesla 1-1,5)
2. Znacie sposoby oszczędzania paliwa?
3. co sądzicie o wlewaniu olejów kuchennych itp do silników wysokoprężnych?
4. co sądzicie o biopaliwie?

Dziękuje za odpowiedzi i proszę o wypowiadanie się ludzi którzy mają o tym wiedzę podpartą faktami, lub czymś wiarygodnym.
pozdrawiam
szycha03
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 19 Mar 2011, 16:11
Miejscowość: Pasłęk

Re: Ekonomiczna Jazda

05 Kwi 2011, 07:42

Ad1.Specjalnie nie, ale przy obrotach 1-1,5 tys. to praktycznie nie załącza się turbina. Skoro już tak, to po co wydawać kasę na turbodiesla, jak można było kupić tańszego diesla wolnossącego?
Ad2.Mówi się o prawidłowym ciśnieniu w oponach, o tym, żeby nie wozić zbędnego balastu, o wyłączaniu zbędnych odbiorników prądu, o montowaniu świateł do jazdy dziennej, itd. Moim zdaniem najwięcej daje "jeżdżenie z głową". Zasada gaz-hamulec to zła zasada.
Ad3.To głupota, która była szkodliwa nawet w czasach dużych wolnossących diesli, w przypadku nowoczesnych common-rail to zwykła śmierć dla silnika.
Ad4.?
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53

Re: Ekonomiczna Jazda

05 Kwi 2011, 08:11

PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1831
Rejestracja: 11 Kwi 2008, 13:19
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Nissan Primera WP11-144
Silnik: QG18DE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Ekonomiczna Jazda

05 Kwi 2011, 08:41

Na pierwsze dwa punkty dostatecznie odpowiedział kolega PrezesArtek.
pkt3 - zajrzyj do instrukcji jakie paliwo zaleca producent do twojego samochodu i do tego się stosuj.
pkt4 - jakie biopaliwa masz na myśli?
A tak szczarze to ci powiem to tak - jak nie masz pieniędzy na paliwo do samochodu, to go poprostu sprzedaj i kup rower - bardzo oszczędny pojazd i do tego ekologiczny. I nie będziesz musiał kombinować. A z tymi biopaliwami, to nie wierz w te bzdety o ekoligii, o tym, że tańsze itd itd.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Ekonomiczna Jazda

05 Kwi 2011, 20:11

Dishman napisał(a):Ad1.Specjalnie nie, ale przy obrotach 1-1,5 tys. to praktycznie nie załącza się turbina. Skoro już tak, to po co wydawać kasę na turbodiesla, jak można było kupić tańszego diesla wolnossącego?

Turbina nie załącza? przecież ona zależy od obrotów, oczywiście mniejszą ma sprawność w upychaniu powietrza w cylindrze ale chyba jednak powinna coś upychać an tych małych obrotach.



MotoAlbercik napisał(a):A tak szczarze to ci powiem to tak - jak nie masz pieniędzy na paliwo do samochodu, to go poprostu sprzedaj i kup rower - bardzo oszczędny pojazd i do tego ekologiczny. I nie będziesz musiał kombinować. A z tymi biopaliwami, to nie wierz w te bzdety o ekoligii, o tym, że tańsze itd itd.

trudno byłoby dojeżdżać 24 km rowerem... jak mogę to będę próbował oszczędzać.

Dzięk za odpowiedzi
szycha03
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 19 Mar 2011, 16:11
Miejscowość: Pasłęk

Re: Ekonomiczna Jazda

05 Kwi 2011, 20:44

szycha03 napisał(a):
Dishman napisał(a):Ad1.Specjalnie nie, ale przy obrotach 1-1,5 tys. to praktycznie nie załącza się turbina. Skoro już tak, to po co wydawać kasę na turbodiesla, jak można było kupić tańszego diesla wolnossącego?

Turbina nie załącza? przecież ona zależy od obrotów, oczywiście mniejszą ma sprawność w upychaniu powietrza w cylindrze ale chyba jednak powinna coś upychać an tych małych obrotach.
sprawność turbiny (tej napędzanej gazami wydechowymi) na niskich obrotach jest w zasadzie zerowa, i to nie do końca jest że tłoczy ona non stop powietrze do cylindra, do 1800rpm w zasadzie tego nie robi, inaczej ma się sprawa z kompresorem :wink:
co za tym idzie wtryśnięcie dużej dawki paliwa i małej ilości tlenu nie jest zbyt ekonomiczne :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [C] Cee’d I 1,6CRDi / 3 II 1,6MZR-CD / Astra J 1,7CDTi / 308 I 1,6HDi [C] Cee’d I 1,6CRDi / 3 II 1,6MZR-CD / Astra J 1,7CDTi / 308 I 1,6HDi
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu C - silnik diesla o mocy ok. 110KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2010r. Wytypowane modele do zestawienia: - Kia Cee’d I 1,6 CRDi - 115KM (głównie ...
    Dopasowane rozwiązania napędu quattro - technika Dopasowane rozwiązania napędu quattro - technika
    Niezależnie od oferowanych w sprzedaży modeli, Audi pracuje nad wieloma nowatorskimi samochodami koncepcyjnymi. Każda koncepcja pociąga za sobą odpowiednio dopasowane rozwiązanie napędu quattro. W modelach kompaktowych A3, ...

  • Re: Ekonomiczna Jazda

    01 Maj 2011, 16:48

    Sęk w tym ,że dieslem jakoś specjalnie nie zmniejszysz zużycia paliwa a to ze względy na obroty a te są mniejsze niż w benzyniakach. Diesel ma mniejszy rozrzut w zużyci ropy niż silniki benzynowe więc pozostaje delikatna jazda na niskich obrotach(ale nie tak że cała buda się trzęsie) i szybsze zmienianie biegów, czyli nie czekamy aż wskazówka obrotomierza wejdzie na czerwone pole :smile:
    Grigorij
    Początkujący
     
    Posty: 111
    Rejestracja: 14 Mar 2011, 13:58
    Miejscowość: Wrocław
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      passat b5 german style
      Subaru Impreza STI
      Jaguar