Ekonomiczna Jazda

05 Kwi 2011, 00:03

Witam! mam pare pytań na temat ekonomicznej jazdy:

1. Czy jeżdzenie na bardzo niskich obrotach zużywa silnik jakoś bardziej? (dla silnika Diesla 1-1,5)
2. Znacie sposoby oszczędzania paliwa?
3. co sądzicie o wlewaniu olejów kuchennych itp do silników wysokoprężnych?
4. co sądzicie o biopaliwie?

Dziękuje za odpowiedzi i proszę o wypowiadanie się ludzi którzy mają o tym wiedzę podpartą faktami, lub czymś wiarygodnym.
pozdrawiam
szycha03
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Pasłęk

05 Kwi 2011, 08:42

Ad1.Specjalnie nie, ale przy obrotach 1-1,5 tys. to praktycznie nie załącza się turbina. Skoro już tak, to po co wydawać kasę na turbodiesla, jak można było kupić tańszego diesla wolnossącego?
Ad2.Mówi się o prawidłowym ciśnieniu w oponach, o tym, żeby nie wozić zbędnego balastu, o wyłączaniu zbędnych odbiorników prądu, o montowaniu świateł do jazdy dziennej, itd. Moim zdaniem najwięcej daje "jeżdżenie z głową". Zasada gaz-hamulec to zła zasada.
Ad3.To głupota, która była szkodliwa nawet w czasach dużych wolnossących diesli, w przypadku nowoczesnych common-rail to zwykła śmierć dla silnika.
Ad4.?
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

05 Kwi 2011, 09:11

PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

05 Kwi 2011, 09:41

Na pierwsze dwa punkty dostatecznie odpowiedział kolega PrezesArtek.
pkt3 - zajrzyj do instrukcji jakie paliwo zaleca producent do twojego samochodu i do tego się stosuj.
pkt4 - jakie biopaliwa masz na myśli?
A tak szczarze to ci powiem to tak - jak nie masz pieniędzy na paliwo do samochodu, to go poprostu sprzedaj i kup rower - bardzo oszczędny pojazd i do tego ekologiczny. I nie będziesz musiał kombinować. A z tymi biopaliwami, to nie wierz w te bzdety o ekoligii, o tym, że tańsze itd itd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Kwi 2011, 21:11

Dishman napisał(a):Ad1.Specjalnie nie, ale przy obrotach 1-1,5 tys. to praktycznie nie załącza się turbina. Skoro już tak, to po co wydawać kasę na turbodiesla, jak można było kupić tańszego diesla wolnossącego?

Turbina nie załącza? przecież ona zależy od obrotów, oczywiście mniejszą ma sprawność w upychaniu powietrza w cylindrze ale chyba jednak powinna coś upychać an tych małych obrotach.



MotoAlbercik napisał(a):A tak szczarze to ci powiem to tak - jak nie masz pieniędzy na paliwo do samochodu, to go poprostu sprzedaj i kup rower - bardzo oszczędny pojazd i do tego ekologiczny. I nie będziesz musiał kombinować. A z tymi biopaliwami, to nie wierz w te bzdety o ekoligii, o tym, że tańsze itd itd.

trudno byłoby dojeżdżać 24 km rowerem... jak mogę to będę próbował oszczędzać.

Dzięk za odpowiedzi
szycha03
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Pasłęk

05 Kwi 2011, 21:44

szycha03 napisał(a):
Dishman napisał(a):Ad1.Specjalnie nie, ale przy obrotach 1-1,5 tys. to praktycznie nie załącza się turbina. Skoro już tak, to po co wydawać kasę na turbodiesla, jak można było kupić tańszego diesla wolnossącego?

Turbina nie załącza? przecież ona zależy od obrotów, oczywiście mniejszą ma sprawność w upychaniu powietrza w cylindrze ale chyba jednak powinna coś upychać an tych małych obrotach.
sprawność turbiny (tej napędzanej gazami wydechowymi) na niskich obrotach jest w zasadzie zerowa, i to nie do końca jest że tłoczy ona non stop powietrze do cylindra, do 1800rpm w zasadzie tego nie robi, inaczej ma się sprawa z kompresorem :wink:
co za tym idzie wtryśnięcie dużej dawki paliwa i małej ilości tlenu nie jest zbyt ekonomiczne :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybryda oczami dziecka
    Hybrydy są dziecinnie proste w budowie i w obsłudze – tak orzekli mali eksperci po dniu spędzonym z hybrydowym Aurisem. Toyota zaprosiła ośmioro małych miłośników motoryzacji do udziału w projekcie "Hybryda oczami ...

01 Maj 2011, 17:48

Sęk w tym ,że dieslem jakoś specjalnie nie zmniejszysz zużycia paliwa a to ze względy na obroty a te są mniejsze niż w benzyniakach. Diesel ma mniejszy rozrzut w zużyci ropy niż silniki benzynowe więc pozostaje delikatna jazda na niskich obrotach(ale nie tak że cała buda się trzęsie) i szybsze zmienianie biegów, czyli nie czekamy aż wskazówka obrotomierza wejdzie na czerwone pole :smile:
Grigorij
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Wrocław