Fiat Brava 1.4 gaśnie na wolnych obrotach

04 Gru 2007, 19:59

witam serdecznie, a przy tym gorąco proszę o pomoc... jesem posiadaczka Fiata Brava z silnikiem 1.4, 12v z instalacją gazową i niestety auto jest produktem bardzo wadliwym... :( najbardziej doskwiera mi ostatnio nagłe gaśnięcie silnika przy gwałtownym hamowaniu. w samochodzie wymienione zostały juz podstawowe elementy silnika a mimo to auto dalej nierówno pracuje i tak jak już wspomniałam, gaśnie na niskich obrotach - notorycznie po przejechaniu 10 km do pracy auto "zdycha" dzień w dzień praktycznie w tym samym miejscu ;/ prosze o jakąkolwiek radę bądź propozycję... z gory dziękuję ;) :D
niAnia
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • 04 Gru 2007, 20:04

    Napisz coś więcej - co zostało wymienione i sprawdzone,bo to ważna informacja.Napisz tez,czy owo gaśnięcie na wolnych obrotach jest i na benzynie i na gazie,czy tylko na jednym z tych zasilań?No i w jaki sposób uruchamiasz zimny silnik?Nie na gazie czasami?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Gru 2007, 20:20

    dziękuje za zainteresowanie ;D więc tak, wymieniony został napinacz paska rozrządu, świece i sonda Lambda, kupiłam nowy akumlator i byłam na regulacji gazu... auto odpalam na benzynie i przygazowuje aż przeskoczy na gaz... a co do gaśnięcia to niestety gaśnie i na tym i na tym paliwie... ;/ totalna porażka...
    niAnia
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    04 Gru 2007, 23:45

    Wymieniony został napinacz paska rozrządu,powiadasz.A dlaczego?Zazwyczaj nie wymienia się samego napinacza,tylko komplet.
    Co do uruchamiana silnika - na przyszłość po uruchomieniu na benzynce,poczekaj aż silnik nagrzeje się do temp. około 30 stopni i dopiero wtedy przełączaj na gaz.Unikniesz wielu problemów.
    Co do usterki - gaśnie na zimnym,czy ciepłym silniku,czy nie ma znaczenia?Winy można by było szukać w czujniku temperatury od ECU(nie mylić z czujnikiem temp. od wskaźnika i od włącznika wentylatora).Wypadałoby też sprawdzić iskrę na świecach - czy jest na wszystkich cylindrach i czy jest dostatecznie mocna.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    05 Gru 2007, 09:09

    właśnie dziwne jest to, że na zimnym silniku jedzie w miarę normalnie, natomiast gdy sie już rozgrzeje, zazwyczaj po ok 10 km, za każdym razem gaśnie przy zwalnianiu przed skrzyżowaniem... muszę non stop go gazować żeby tego uniknąć, choć wiadomo - nie zawsze jest to możliwe i wtedy kończy się tak samo jak zawsze ;/ gdzie mogę sprawdzić te czujniki, u normalnego mechanika czy może elektronika?
    niAnia
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    05 Gru 2007, 11:43

    Skoro na zimnym jest ok,a gaśnie na ciepłym,to albo czujnik temperatury od ECU albo coś nie tak ze sterowaniem przepustnicą(nie pamiętam czy jest tam silniczek krokowy,czy regulator).Ale powinni ci to posprawdzać i naprawić na każdym warsztacie.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      BMW Concept Gran Coupé 2010
      BMW Concept Gran Coupé to połączenie luksusu i elegancji z wyjątkową dynamiką. Pojazd studyjny łączy w sobie sportowy charakter sedana oraz komfort klasycznego Gran Turismo, tworząc mieszankę najlepszych cech estetycznych ...

    11 Gru 2007, 00:03

    Witam, ja mam prawieże identyczny problem, mój do niedawna gasł tylko jak był zimny ale nie do końca, tzn. Kiedy go zapaliłem (zawsze palę na benzynie sam przy temp pow 10 st przełancza się na gaz) i się przełączył na gaz normalnie się jechało i nie gasł na niskich obrotach, po przejechaniu jakieś 5km kiedy silnik jest lekko rozgrzany po puszczeniu nogi z gazu gaśnie na w.obr. i tak jest już do czasu kiedy temperatura silnika jest w opołowie skali. Wtedy wystarczy że na kilkanaście sekund zgaszę silnik i ponownie uruchomię i już chodzi bez zarzutu, a jak znowu silnik ostygnie od nowa zaczyna się to samo. Regulacja gazu u gazowników nic nie dała, dziś wymieniłem sondę lambda myśląc że może to coś ma wspólnego bo mi dużo palił a i kontrolka wtrysku się od jakiegoś czasu świeciła. Nie wiem co to może jeszcze być, wymieniłem przewody wys. nap. filtr gazu, może silnik krokowy by trzeba jeszzce? nie mam pojęcia. Do tych "fachowców" od gazu już nie pojadę, szukam innej firmy dosyć już straciłem kasy na nich a efektu nie ma. Moze ktoś wie co to może być, czy ustawienia na komputerze centralki gazowej coś dadzą?
    MarDj
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Rzeszów

    11 Gru 2007, 00:12

    I jeszcze jedno, czy komputer centralny może się uszkodzić przez złe zamontowanie czy też złe ustawienia LPG? Bo miałem już trzy przypadki przestawienia się komputera i w ASO fiata powiedzieli że to przez instalację lpg błędy były i się komp. przestawił.
    MarDj
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Rzeszów

    11 Gru 2007, 08:44

    :D MarDj: Możesz wykonać - co nic nie kosztuje - tzw reset komputera; odłącz na 1/2 godziny minus na akumulatorze i po ponownym podłączeniu odpal silnik na bence i niech sobie pokręci bez "przegazówk"; następnie wykonaj rundkę, nadal zbyt nie przegazowując z włączeniem kolejno biegów. Po powrocie wyłącz zapłon i odpal ponownie, już normalnie - powinno pomóc. Dobra instalacja gazowa ma zawsze swój komputer, a to daje tyle, że nie ma prawa poprzestawiać się nic w kompie samochodu. :roll:
    fordon
     

    11 Gru 2007, 13:41

    Jeżeli ten reset nie pomoże,to można by obstawiać w obu przypadkach na reduktor,a konkretnie na jego membrany i zanieczyszczenie.Oboje w sumie napisali,że jeżdżą na gazie na zimnym silniku.NiAnia uruchamia na benzynie i przegazowuje aż włączy się gaz,a z kolei MarDj,przełacza zasilanie przy temp. 10 stopni.To raczej za mało.No i pozostaje ten czujnik temperatury.
    Domyślam się,że te problemy z wolnymi obrotami są podczas jazdy na gazie.A jak jest podczas jazdy na ciepłym silniku na benzynie?
    Do tego dochodzi sprawa samego czujnika - czy są dwa,czy instalacja LPG wykorzystuje czujnik z ECM.Jeżeli są dwa,to można je przepiąć,jeżeli na benzynie jest ok.Pozwoli nam to wyeliminować czujnik.
    Czujnik można sprawdzić u elektryka.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    11 Gru 2007, 18:15

    No i reset po wymianie sondy nie pomógł, dalej jest to samo. Wymieniłem jeszcze filtr powietra chociaż był nie dawno zmieniany, ponieważ bezpośrednio bez filtra chodził dobrze i nie gasł. Na benzynie chodzi wszystko ok silnik równo pracuje na wolnych jak i na wysokich obrotach, nie wiem tylko czemu nadal świeci ta kontrolka wtrysku, przecież sondę wymieniłem, chyba że jest coś na połączeniu sondy z komp, może sygnał nie dochodzi, sonda jest z 4 przewodami więc jest podgrzewana. Nie wiem czy może być coś takiego bo się nie znam na tym, otóż zakładam że sonda nadal nie działa i reset komp nic nie dał bo nadal komp pracuje w trybie awaryjnym, mieszanka jest za bogata (na benzynie chodzi ok ale troszkę za dużo kopci, tak mi się wydaje), no a emulator sondy dla LPG bierze ustawienia z komp centralnego i przez to mieszanka gazu tez jest za bogata i na małych obr gaśnie, chyba że emulator ma tylko oszukać kopm centr. że jedzie niby na benzynie żeby błedów nie było, (wydaje mi się że też za dużo pali jak na silnik 1.6, na 28 litrach gazu przejadę max 230 km). No i jak gaśnie na małych obr to czuś gaz, na mój rozum to go zalewa gazem i dlatego czuć. Myślę o wizycie w jakimś dobrym warsztacie LPG, czy może najpierw w ASO sprzwdzić ten wtrysk i może za 1 razem wykazało by czy czujniki temp są ok, co o tym myślicie? i dziękuję za wszelkie porady bo jest to dla mnie cenne, ponieważ nie znam sie za bardzo a nie sztuka pojechać do ASO i wydać tyle kasy co bym już pół auta kupił. Wspomnę jeszzce że wymieniłem kable wys napięcia, filtr gazu, powietrza, sondę lambda.
    Ostatnio edytowany przez MarDj 11 Gru 2007, 18:32, edytowano w sumie 2 razy
    MarDj
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Rzeszów

    11 Gru 2007, 18:17

    A może padł mi silniczek krokowy gazu? czy można to jakoś sprawdzić samemu?
    MarDj
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Rzeszów

    11 Gru 2007, 22:10

    Jeżeli po zdięciu filtra powietrza silnik chodził bez problemu,to przyczyna może lezeć w dawce powietrza.Czyli wskazywałoby to na silniczek krokowy.Żeby go sprawdzić,należy go wykręcić,wkręcić trzpień do oporu(ale delikatnie,żeby nie przekręcić) i włączyć stacyjkę.Trzpień powinien powrócić do poprzedniej pozycji.Awaria tego silniczka mogła też spowodować zaświecenie się kontrolki silnika.Ale żeby być pewnym,dlaczego ta kontrolka się zaświeciła,trzeba podpiąc się pod komputer diagnostyczny.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    19 Lip 2009, 10:04

    czy możliwe jest że powodem gaśnięcia silnika przy wolnych obrotach może być czujnik temperatury? nie bardzo rozumiem sensu ale podobno to pomaga. miał ktoś podobny problem?
    pozdrawiam
    biały
    biały_1974
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: sucha beskidzka

    06 Lut 2010, 13:37

    witam chcialem sie spytac co moze byc w sienie 1.4 ze na wolnych obrotach ma troszke wieksze i zaraz spadna i jest oki i jak jade pod gorke i na luz dam to zejda mu nisko i wroca pozniej normalnie na gazie i benzynie tak ma????????????co moze byc
    franek264
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Miejscowość: rzeszow