Fiat Panda - częste awarie pompy paliwa

11 Sie 2008, 11:45

Witam, posiadam Fiata Pandę, 1.1, rocznik 2005. Instalacja gazowa (Tartarini Auto) jest założona od nowości w salonie Fiata. Rok temu siadła mi pompa paliwa, wymieniłem ją u mechanika, i teraz znowu tydzień temu ta sama awaria. Co może być tego przyczyną? :/ Bo zaczyna mnie to już wszystko dobijać ... Oczywiście w aucie pół baku benzyny jest zatankowane, i jak tylko wyskakuje rezerwa to dotankowuje. Bardzo proszę o pomoc
lisekpsary
Nowicjusz
 
Posty: 3

11 Sie 2008, 13:04

No ale zanim jeżdżąc na gazie kontrolka benzyny dojdzie do rezerwy, to trochę trwa kiedy w baku jest mało benzyny. Myślę, że warto pilnować aby poziom benzyny nie spadał poniżej 1/3 baku. Chociaż nie twierdzę, że to przyczyna twoich awarii
morris
Nowicjusz
 
Posty: 49
Miejscowość: Lublin

11 Sie 2008, 15:22

Wydaje mi się, że chyba nie w tym tkwi problem :/
lisekpsary
Nowicjusz
 
Posty: 3

12 Sie 2008, 23:17

Proponuje sprawdzić napięcie ładowania akumulatora - przerabiałem taki podobny problem ; pompe trzeba było wymienić po krótkim okresie czasu , gdyż w między czasie zepsuł się regulator napięcia i w instalacji było ok. 20 V . Pompa nie wytrzymała , a reszta tak :shock: Poza tym czystość paliwa w zbiorniku też ma wpływ na żywotność pompy . Teraz jeszcze jedno : jaką tą pompe poprzednio zamontowałeś - orginalną , czy tanią podróbe ?
Pamiętaj że zamiennik długo nie popracuje . Jeszcze jedna sprawa - jak dużo kilometrów przejechałeś na tej pompie . Jeśli nie masz ( ogólnie nie polecanego ) odcięcia pompy , a jeżdzisz na gazie , to tak jakbyś jeżdził na benzynie - pracuje cały czas . Tak więc na twoje pytanie trudno jednoznacznie odpowiedzieć co i jak .
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5002
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Sie 2008, 23:57

Pompa jest oryginalna. Była zamontowana we wrześniu ubiegłego roku, a więc nie wytrzymała nawet roku. A w ciągu tego okresu przejechałem 15 000 km, z tego że prawie wszystko na gazie, bo benzyny używam tylko do odpalania i lekkiego zagrzania silnika. Czyli lepiej założyć ten wyłącznik pompy czy raczej nie? (aktualnie go nie ma). Bo właśnie mieszane zdania są na ten temat. Bardzo proszę o pomoc
lisekpsary
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Policja w Londynie stawia na samochody zasilane wodorem
    Historia walki londyńczyków ze smogiem i zanieczyszczeniami powietrza sięga lat 50. ubiegłego wieku. Zaczęło się od ustawy o czystym powietrzu, a w latach 90. zakazano w mieście palić węglem. Dzisiaj poczyniono kolejny ...