1.0 SIDI Turbo nowy trzycylindrowy silnik Opla

1.0 SIDI Turbo nowy trzycylindrowy silnik Opla

09 Paź 2013, 13:53

Ekologiczna i cicha nowa jednostka napędowa Opla 1.0 SIDI Turbo o wysokiej kulturze pracy wyznaczy nowy standard dla silników trzycylindrowych, kiedy zadebiutuje w przyszłym roku w modelu ADAM. Jest nie tylko oszczędna i bardziej przyjazna dla środowiska, ale także przewyższa wiele silników czterocylindrowych pod względem wspomnianej kultury pracy oraz skuteczności wytłumienia hałasu i wibracji.

Mimo niewielkich rozmiarów silnik ten generuje moc 85 kW/115 KM i aż 166 Nm momentu obrotowego w przedziale 1800–4700 obr./min. Takie wartości zapewniają lepsze przyspieszenie przy niskiej prędkości obrotowej w porównaniu z większymi silnikami o zbliżonej mocy przy znacznie niższym zużyciu paliwa i emisji CO2. Na przykład w porównaniu z aktualnie stosowanym przez Opla wolnossącym silnikiem 1.6 nowy silnik 1.0 SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection – zapłon iskrowy, bezpośredni wtrysk) zapewnia taką samą moc maksymalną przy maksymalnym momencie obrotowym wyższym o 30 procent i zużyciu paliwa mniejszym o 20 procent.

Image

W silniku zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, takie jak wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, ultrakompaktowy system turbodoładowania, układ bezstopniowej zmiany faz rozrządu oraz lekką konstrukcję aluminiową z kolektorem wydechowym zintegrowanym z głowicą cylindrów. Liczne modyfikacje z zakresu inżynierii akustycznej – takie jak konstrukcja bloku cylindrów uwzględniająca aspekt akustyczny, wałek wyrównoważający w misce olejowej, strukturalne odseparowanie układu wtrysku i wału korbowego, łańcuchy napędu rozrządu z odwróconymi zębami i ekrany akustyczne – pozwoliły osiągnąć wzorcowy poziom kultury pracy silnika.

1.0 SIDI Turbo to pierwszy z nowej rodziny modułowych trzy- i czterocylindrowych silników benzynowych z kategorii poniżej 1,6 litra, opracowanej w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów na mocne jednostki gwarantujące dobre osiągi mimo zmniejszonej pojemności. Silnik wraz z nową 6-biegową przekładnią manualną zadebiutuje w planowanych na przyszły rok egzemplarzach modelu ADAM. Wszystkie wersje pojazdu z silnikiem 1.0 SIDI Turbo są przystosowane do systemu Start/Stop, a w cyklu mieszanym powinny emitować znacznie poniżej 100 g/km CO2.

POLECAMY Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6

Podobnie jak w przypadku wszystkich jednostek napędowych Opla nowej generacji również w silniku 1.0 SIDI Turbo położono nacisk na zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania klientów na silniki o zmniejszonej pojemności, które dzięki zużyciu mniejszej ilości paliwa i emitowaniu mniej CO2 mogą zapewnić osiągi i kulturę pracy typowe dla większych jednostek.

źródło: Opel
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2155
Zdjęcia: 8001
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co zrobić po dachowaniu auta? Co zrobić po dachowaniu auta?
    W ramach kolejnego materiału z cyklu Piątek ze Szkołą Auto, instruktorzy doradzają, jak zachować się podczas dachowania samochodu. Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto SKODA mówi: "Przygotowując się do drogi ...
    Summer Cars Party 2012 / relacja Summer Cars Party 2012 / relacja
    Summer Cars Party 2012 już za nami SCP powstało dzięki zaangażowaniu śląskich (i nie tylko) klubów motoryzacyjnych i jest największym zlotem tego typu w Polsce. To jedna z nielicznych okazji, aby zobaczyć tysiące zmodyfikowanych ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Nocne wyścigi Olsztyn
      Spotkanie 4x4 Buków
      Mercedes-Benz W110, tył
      Chevlolet Corvette VTG 4x4 Turbo, szybki start