Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6

Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6

20 Sty 2013, 12:57

Wprowadzenie całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Silniki CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra, są drugą z kolei rodziną nowych silników o mniejszej pojemności po silnikach benzynowych SIDI ECOTEC o pojemności 1,6 litra. Zastąpią one istniejące jednostki o pojemności 1,7 litra oraz niektóre jednostki o niższej mocy z asortymentu silników dwulitrowych.

Image

Dzięki zastosowaniu zamkniętego systemu kontroli spalania oraz bloku wykonanego z aluminium nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 jest pierwszym silnikiem Opla spełniającym przyszłe wymagania emisyjne Euro 6. Jednostka będzie dostępna w różnych zakresach mocy i stosowana w wielu modelach samochodów.

Głównymi założeniami w procesie rozwoju nowego silnika były: wyróżniające się w swojej klasie zredukowanie poziomu hałasu oraz poziomu wibracji, wyższa kultura pracy, optymalna korelacja wysokiej mocy i momentu obrotowego, a także niewielkie zużycie paliwa. W porównaniu z silnikiem o pojemności 1,7 litra maksymalna moc oraz moment obrotowy zostały początkowo zwiększone odpowiednio do 136 KM oraz 320 Nm, natomiast zużycie paliwa zredukowano nawet o 10 procent w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 2 litrów i o podobnej mocy.

W swojej wypowiedzi Wiceprezes Zarządu Opla dr Thomas Serdan stwierdza: "Kompleksowa odnowa naszego portfolio jednostek napędowych przebiega bardzo szybko. Nasz nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra będzie punktem odniesienia w dziedzinie udoskonaleń, osiągnięć oraz zgodności z normami środowiskowymi. Do końca tego roku uruchomimy produkcję trzech całkowicie nowych generacji silników benzynowych i wysokoprężnych, które są częścią naszego projektu zakładającego wprowadzenie 23 nowych modeli aut oraz 13 nowych jednostek napędowych do 2016 roku."

POLECAMY SIDI ECOTEC Opla - nowy silnik benzynowy

Nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra wraz z jego innowacyjnym układem regulacji został opracowany całkowicie dzięki własnym umiejętnościom zespołu Opla oraz przy współpracy globalnego zespołu inżynierów w Turynie, Ruesselsheim i w Stanach Zjednoczonych. Umożliwiło to kompleksową optymalizację układów od samego początku procesu projektowania. Z początkiem wiosny 2013 roku silniki CDTI ECOTEC 1,6 będą produkowane w tych samych zakładach w Szentgotthard na Węgrzech, w których produkuje się nowe silniki benzynowe o pojemności 1,6.

źródło: Opel
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2286
Zdjęcia: 8318
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Odświeżony crossover Mitsubishi ASX Odświeżony crossover Mitsubishi ASX
    W polskiej ofercie Mitsubishi Motors debiutuje właśnie odświeżony model najpopularniejszego modelu tej marki w Polsce i Europie – crossovera Mitsubishi ASX z nowym silnikiem Diesla. Wzbogacono wyposażenie pojazdu, silnik ...
    [D] Croma II 1,9 / Accord VII 2,2 / 6 I 2,0 / Passat B6 2,0 [D] Croma II 1,9 / Accord VII 2,2 / 6 I 2,0 / Passat B6 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - kombi segmentu D - silnik diesla o mocy ok. 140KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2005 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Fiat Croma II 1,9 Multijet - 150KM - Honda ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • audi a8 d2
      Tańczące dziewczyny
      Mazda rim
      69. Rajd Polski, Esapekka Lappi, Janne Ferm, podium, SKODA Motorsport