SIDI ECOTEC Opla - nowy silnik benzynowy

SIDI ECOTEC Opla - nowy silnik benzynowy

15 Maj 2012, 23:47

Opel zasadniczo odnawia swoją paletę silnikową. Dotychczasowe oferta jednostek napędowych zostanie zastąpiona trzema zupełnie nowymi rodzinami silników benzynowych i wysokoprężnych. Celem tej operacji jest uzyskanie pozycji lidera w branży nie tylko pod względem zużycia paliwa i emisji CO2, ale także współczynnika momentu obrotowego oraz ograniczenia hałasu. Produkcja w węgierskiej fabryce rozpocznie się pod koniec 2012 roku.

SIDI ECOTEC Opla - nowy silnik benzynowy

Pierwszy z nowo wprowadzanych silników to czterocylindrowa turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1 598 cm3 zasilana w technice bezpośredniego wtrysku paliwa i wyposażona w system Start/Stop. Nowy silnik SIDI (spark ignition direct injection — zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim) ECOTEC będzie dostępny w odmianach o różnej mocy i montowany w kilku liniach pojazdów. Płynne przyspieszenie, moc, niski poziom emisji hałasu i niewielkie zużycie paliwa to główne atuty tych jednostek. Postawiono także na wysoki moment obrotowy, a wynik 187,5 Nm z jednego litra pojemności to wartość, którą można postawić za wzór w segmencie produkowanych masowo silników benzynowych. Maksymalny moment obrotowy nowej jednostki wynosi 300 Nm i jest dostępny już przy 1 700 obr./min. Moc maksymalna 200 KM osiągana jest przy 4 700 obr./min. W porównaniu z turbodoładowanym benzynowym silnikiem 1.6 poprzedniej generacji zużycie paliwa i emisja CO2 spadły o 13%.

"W ciągu zaledwie 12 miesięcy zamierzamy wprowadzić na rynek trzy zupełnie nowe generacje silników. To obrazuje tempo, w jakim wprowadzamy nowe produkty" - mówi prezes Opla, Karl-Friedrich Stracke. "Nasz nowy silnik 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa to prawdziwy gigant pod względem momentu obrotowego" - wyjaśnia Thomas Johnen, dyrektor ds. silników benzynowych.

POLECAMY Opel Insignia z silnikiem diesla 2.0 BiTurbo CDTI

Pierwszy silnik Opla z zapłonem iskrowym i bezpośrednim wtryskiem paliwa, czyli "2.2 ECOTEC direct" o mocy 114 kW/155 KM, zadebiutował w Oplach Signum i Vectra w 2003 roku. Później był on montowany także w Zafirach i Astrach. W 2007 roku pojawiła się pierwsza wersja GT z turbodoładowaną jednostką benzynową z bezpośrednim wtryskiem paliwa (2.0, 194 kW/264 KM). Rok później silnik ten trafił pod maskę Insignii i był dostępny we flagowym modelu Opla w dwóch wariantach: 162 kW/220 KM i 184 kW/250 KM. Nowa Astra OPC będzie napędzana najnowszą wersją tej jednostki, rozwijającą moc 206 kW/280 KM.

źródło: Opel
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6812
Zdjęcia: 3348
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zbudować profesjonalny samochód driftingowy? Jak zbudować profesjonalny samochód driftingowy?
    Przedprodukcyjna Toyota GR Supra z silnikiem 2JZ, kompaktowa Corolla Hatchback czy bulwarowy roadster Opel GT - liberalne regulaminy techniczne w świecie driftu sprawiają, że inżynierowie mogą stworzyć naprawdę niesamowite ...
    Night Power GP 2012 - Łomża Night Power GP 2012 - Łomża
    Trzecia runda Night Power GP 2012 odbyła się w Łomży 18 sierpnia. Na ulicach miasta można było zobaczyć rzadko spotykane samochody, a ulica Spokojna zmieniła się w strefę streetracingu. Na NIGHT POWER Grand Prix w Łomży chyba ...

  •