Fiat punto 2 1.2 v8 szarpanie, utrata mocy i większe spalanie

14 Wrz 2021, 19:01

Witam

Auto było zaprowadzone do 2 mechaników z czego żaden nie wiedział co może być tego przyczyną, ale każdy chciał je wziąć od ręki, więc wiadomo że musi chodzić o coś drobnego, silnik jest młody tylko 120tyś km od 2004roku.
Tjw. samochód zaczął więcej palić z ok. 7l do 11l
Z początku auto szarpało i gasło na biegu jałowym zdarzało się również, że w trakcie jazdy auto potrafiło zgasnąć nawet przy prędkości około 30km/h. Wymieniłem świece zapłonowe i problem z gaśnięciem auta został rozwiązany, lecz zostało szarpanie i brak mocy w aucie.
Auto potrafi na postoju np. na światłach tak się przydusić, że wciśnięcie gazu w opór nie podnosi obrotów najlepiej wtedy zgasić i odpalić auto ponownie. Na postoju na jałowym jak i przy jeździe do 2000obr. autem szarpie pow 2000obr auto się normalnie rozpędza i nie ma wtedy problemu z redukcją na niższe obroty
Dodatkowo problem znacznie nasila się przy rozgrzaniu silnika.

Filtr powietrza i paliwa ok. świece wymienione.
Uważam, że problem jest z kablami rozruchowymi, albo cewkami zapłonowymi jednak nie chce wchodzić w wymiany tego i większe koszta stąd chciałem zaczerpnąć opinii co może być problemem.

Z góry dziękuje.
Daniel07
Nowicjusz
 
Posty: 3

15 Wrz 2021, 09:15

Któryś z Mechaników próbował odczytać błędy?
Rozumiem, że jest to sama benzyna bez LPG...?

Złącza cewki przeczyść jakimś kontaktem i sprawdź czy to coś da. Czy kable zapłonowe były już kiedyś wymieniane? Pamiętasz jaki maja przebieg?
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4445
Zdjęcia: 12

22 Wrz 2021, 13:20

Jest to benzyna bez lpg.
Brak bledow na komputerze.

Tak kable byly wymieniane na tanie zamienniki. Wymienilem je i przeczyscilem cewki poprawa mocy jest znaczna. Problemy zaczynaja sie po dluzszej jezdzie gdy silnik sie nagrzeje i dalej spalanie jest kolosalne
Daniel07
Nowicjusz
 
Posty: 3

22 Wrz 2021, 15:17

Warto by było podłączyć się pod OBDII i sprawdzić jak pracuje sonda lambda. Warto by było tu zajrzeć też do przepływomierza, sprawdzić czy nie jest mocno brudny ewentualnie go przeczyścić specjalnym sprayem, sprawdzić tez wtyczkę od niego.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4445
Zdjęcia: 12

22 Wrz 2021, 21:27

Warto sprawdzić rezystancję cewki zapłonowej jak się nagrzeje. Ja bym tu szedł w układ zapłonowy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17829
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Wrz 2021, 13:04

Bylem u renomowanego mechanika dzisiaj z pierwszego rzutu sprawdzil cewki przy mnie mowi, ze wszystko w porzadku. Podpial pod komputer nie ma bledow i obstawia na wine wtryskiwaczy lub zapchanego katalizatora i sondy. Ma sprawdzic co sie dzieje i wycenic ew. naprawę
Daniel07
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpieczny miesiąc na drogach - październik
    Jesienią dostosowanie techniki prowadzenia samochodu do zmiennych i często trudnych warunków ma szczególne znaczenie. W ostatnich latach to właśnie w październiku w wypadkach drogowych w Polsce zginęło najwięcej ...
    Bulli Summer Festival w Wolfsburgu - polscy fani
    Z okazji 70 lat modelu T w Wolfsburgu, w parku Allerpark, oddalonym niecałe półtora kilometra od samego Autostadt, w dniach od 3 do 6 sierpnia odbył się Bulli Summer Festival. Tereny parku przeistoczone zostały w ogromną ...

  • 23 Wrz 2021, 13:19

    Obstawiałbym sondę, mieliśmy w rodzinie identyczne auto i silnik oraz objawy.

    Warto jeszcze sprawdzić układ dolotowy pod kątem lewego powietrza.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7171
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007