Fiat Punto I 1.2 8v problem z silnikiem

30 Kwi 2011, 12:42

Witam !
Jestem posiadaczem Fiata punto I 1.2 75KM 8v, wersja ELX z przebiegiem 285 tys. Śmigam na gazie. Autko jest w rodzinie od nowości więc jego sprzedaż nie wchodzi w grę ( ma ono wartość sentymentalną ).

Ostatnio zabrałem się za remonty w aucie, powymieniałem wiele rzeczy w tym uszczelkę pod głowicą. Po tej wymianie autko zaczęło brać olej i czasem dymić. Myślałem że to uszczelniacze na zaworach lecz ich wymiana nic nie dała. Z rury specyficznie śmierdzi i od czasu do czasu dymi na niebiesko/siwo. Oleju ubywa dość szybko.

Wybrałem się więc na sprawdzenie ciśnienia sprężania i próbę olejową. Oto wyniki :
1 cylinder - 10
2 cylinder - 12
3 cylinder - 8
4 cylinder - 7,9
Po dodaniu oleju ciśnienia wzrosły do 15.

I teraz pytanie do Was, co lepiej zrobić, zabrać się za remont całego silnika czy kupić jakiś silnik na allegro i go wsadzić. Na remont silnika trzeb by było ok 1000zł ( pierścienie, płytki zaworowe, prowadnice ), z kolei jak kupie nowy silnik to nie wiadomo czy zaraz coś w nim nie padnie. Jest to możliwe żeby odrestaurować ten silnik tak aby chodził dobrze ? Jak to jest z tą gładzią na cylindrach ? czy po jej wytarciu/starciu nie ma już ratunku ?

Z góry dziękuję za wszystkie porady !
Pozdrawiam
m0rdi
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Krosno/Strzyżów

03 Maj 2011, 17:47

witam
m0rdi napisał(a):powymieniałem wiele rzeczy w tym uszczelkę pod głowicą
- co było powodem ? przepalona, przdmuchy?
szkoda że nie obejrzano gładzi cylindrów przy zdjetej :twisted:
przy takim przebiegu wymiana samych pierscieni - nie calkiem da poprawę /owalizacja/
trzeba by przeszlifować blok na nadwymiar nowe tłoki ,piers, jak wał ? panewki ?
z koleji wymiana silnika / w jakim stanie ??/ chyba że gwarancją paru mcy! wymaga
zmiany numerów w papierach czyli też koszty
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

05 Maj 2011, 02:45

Powodem wymiany uszczelki było brak ogrzewania na wolnych obrotach, jak sie później okazało były przedmuchy z 1 na 2 i z 3 na 4.
Z tego co piszesz wnioskuje że pasuje zrobić następujące rzeczy :
-gładź cylindrów
-przeszlifować blok
-nowe tłoki
-pierścienie
-wał korbowy
-panewki
-no i podejrzewam że jeszcze zawory
coś przeoczyłem lub źle zrozumiałem ?
m0rdi
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Krosno/Strzyżów