Fiat Stilo - problemy z akumlatorem

Fiat Stilo - problemy z akumlatorem

24 Paź 2012, 22:57

Witam,
potrzebuję Państwa pomocy. Jeżeli ktoś miał podobne doświadczenie do mojego proszę o rady.
Od dłuższego czasu mam problemy z rozładowywaniem się akumulatora w moim stilo JTD 1.9 115 KM.
Problemy pojawiły się nieco ponad rok temu. Objawiały się tym że aku się rozładowywał nawet w ciągu jednego dnia ( a było to w dodatku lato). Po wielu wizytach u różnych elektryków efekt był następujący: wymienione radio ( bo niby fabryczne radio żarło dużo aku), wymienione niektóre bezpieczniki, nowy akumulator. Nadmienię tylko, że żaden z elektryków nie stwierdził poborów akumulatora na postoju.
Po wymianie aku przez kilka miesięcy jeździłem bez problemu, aż w końcu poczułem że akumulator słabnie i pewnego dnia mi zdechł. Ładowałem go prostownikiem, ale po okresie ok 1,5 tygodnia nie używania samochodu znowu mi zdychał.
Znowu jeździłem do różnych elektryków i otrzymałem wyjaśnienie, że winne jest moje nowe radio pionierra, elektrycy radzili mi wyjmować panel radia jak nie będę jeździł samochodem gdyż pobiera ono sporo prądu. Zacząłem więc jeździć bez radia i przez jakiś czas było ok ale po dwóch miesiącach znowu padł mi aku. Lecz tym razem miałem podejrzenie, że aku jest już popsuty, bo wiele razy rozładował mi się prawie do zera. Więc zainwestowałem w nowy aku i dodatkowo podjechałem do poleconego i elektryka.
Owy elektryk potwierdził mi duży pobór prądu przez radio dodatkowo stwierdził, że w moim samochodzie nie ma dodatkowych poborów prądu co więcej, wyjątkowo szybko po wyjęciu kluczyka ze stacyjki spada pobór prądu wszystkich urządzeń elektrycznych w samochodzie. Tenże elektryk również powiedział mi jeszcze parę ciekawych rzeczy: otóż stwierdził, że w tych fiatach stilo dość długo działają świece żarowe co powoduje spore pobory prądu przy uruchamianiu pojazdu. Dodatkowo moja kultura jazdy nie sprzyja akumulatorowi. Gdyż ja jeżdżę nim dość rzadko, bywa że w ciągu tygodnia pojadę tylko raz do roboty i z powrotem ( 6 km w jeną stronę), zdarzają mi się trasy długie (300 km w jedną stronę) ale jest to max raz w miesiącu. Elektryk stwierdził że na ten samochód to trochę za mało i kazał mi raz na jakiś czas przejechać się chociaż 20 km aby się aku podładował albo chociaż podładować aku prostownikiem.
I tak minęło ok 2 miesięcy i znowu mi padło aku. Niby stosowałem się do zaleceń elektryka ale od paru dni czułem ze aku jest słaby ale jak widać nie zdążyłem go podładować. I mam do was takie pytanie czy to zachowanie mojego pojazdu jest normalne? Czy też macie takie przeboje ze swoimi dieslami? Na pewno problemem jest to że rzadko jeżdżę swoim samochodem ale po prostu nie mam potrzeby jeździć nim częściej. Czy możecie mi coś poradzić?
Grisza99
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 24 Paź 2012, 22:51
Auto: Fiat Stilo 1.9 jtd
Silnik: 1.9 jtd 115 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Fiat Stilo - problemy z akumlatorem

03 Lis 2012, 09:42

To normalne nie jest !Miałem Mercedesa W115,który grzał świece tak długo,że mogłem się w tym czasie wyspać,a nigdy takich problemów nie było.Kup sobie tak jak od zawsze radzę,i radziłem,urządzonko CEMTRONIK(Drozd Cezary) :wink: (groszowa sprawa)to powinien mieć każdy posiadacz auta :!: ,wtedy będziesz monitorował na bierząco stan ładowania akumulatora(stopień ładowania),bo musisz wiedzieć,że przeładowywanie też niszczy aku w sposób błyskawiczny.Podobnie częste ładowanie prostownikiem.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6944
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Fiat Stilo - problemy z akumlatorem

09 Lis 2012, 14:49

Takie jedno pytanie - czy aku jest zgodnie z zaleceniami producenta?? Może alternator go nie doładowywać, co?
Cartman7
Nowicjusz
 
Posty: 33
Rejestracja: 16 Kwi 2008, 20:08

Re: Fiat Stilo - problemy z akumlatorem

15 Lis 2012, 21:24

Miałem podobny problem z fiatem seicento. Kilkanaście wizyt w salonie, holowania, wymiana akumulatora. Panowie z warsztatu też sugerowali mi niewłaściwą eksploatację pojazdu.
Po ponad połowie roku okazało się, że powodem rozładowań był niewłaściwie podłączony autoalarm (który na szczęście podłączałem w salonie firmowym).
sepoy
Nowicjusz
 
Posty: 22
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 15 Lis 2012, 21:07
Auto: VW Tiguan
Silnik: 1,4V 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Miejsce, w którym powstają legendy - Toyota Motorsport GmbH Miejsce, w którym powstają legendy - Toyota Motorsport GmbH
    Siedziba Toyota Motorsport GmbH – należącej do koncernu Toyoty firmy inżynieryjnej, zajmującej się od 1979 roku sportami motorowymi – mieści się w Kolonii. Stalowy, dwupiętrowy budynek o powierzchni 30 tys. m² ...
    Audi Q2 wygrywa złoto w konkursie Audi Q2 wygrywa złoto w konkursie
    Kompaktowy SUV spod znaku czterech pierścieni zapewnił sobie najwyższe wyróżnienie w kategorii "Excellent Product Design – Transportation". "Audi Q2 zaskakuje niezależną stylistyką. To nie jest tylko mniejsza ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Monster Truck Rock Star, 11
      Autosacrum 2009
      GTP Light