Fiat Uno - wysoka temperatura silnika

19 Sie 2016, 16:14

Witam panowie,jak już niektórzy wiedza kupiłem Fiata Uno :mrgreen: ale ostatnio pojawił się problem z wysoką temperaturą silnika tzn po zrobieniu krótkiego odcinka tak do 10km załącza się wentylator i temperatura oscyluje w granicach 100stopni i tak utrzymuje się dłuższa chwilę a póżniej spada do około 90stopni. Co może być tego przyczyną? Podejrzewam termostat,czy mam rację? Chciałbym także dodać że mam urwany wąż od dolotu powietrza i czy to tez może być tego przyczyną? Jeśli nie to czy to wpływa na jakość jazdy?

Pozdrawiam.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

20 Sie 2016, 17:17

Ja bym zaczął od wymiany termostatu - roboty nie dużo, zrobisz sam, koszt też znikomy.
No chyba, że świruje ci sam czujnik, albo siada pompa. Ale chyba warto zacząć od termostatu. Zresztą w Uno jak dobrze pamiętam, można go wymontować, poskręcać węże i jeździć bez niego. W ten sposób sprawdzisz czy to faktycznie termostat niedomaga.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Sie 2016, 14:43

A można jeżdzić bez termostatu? W niczym to nie przeszkadza?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

25 Sie 2016, 09:21

Barol napisał(a):A można jeżdzić bez termostatu? W niczym to nie przeszkadza?

No nie do końca - jeżdżąc bez termostatu, silnik będzie cały czas niedogrzany, a to wiąże się z kosztami paliwa :) - większa dawka, bo saanie będzie cały czas. Wymontować termostat można tylko po to, żeby sprawdzić, czy świruje czujnik, nawala chłodnica, czy własnie termostat. Jak podczas jazdy temp jest cały czas za wysoka, włącza się wentylator, czy gotuje płyn w chłodnicy, to jeżeli winny jest termostat, to po jego wymontowaniu i jeździe próbnej temp. płynu będzie cały czas na poziomie około 50 stopni, Oczywiście zależy to też od temp. jaka jest na zewnątrz. Ale w zimie, bez termostatu nie da się jeździć wogóle - nie dość, że w aucie będzie zimno jak diabli, to jeszcze non stop będzie ssanie włączone.
No i nie w każdym aucie, można termostat wymontowac i jeździć. Ale u ciebie na szczęście można wyjąć sam termostat i poskręcać obudowę i jeździć. Tu jesteś na plusie, żeby za darmochę i w prosty sposób, bez jakiegoś większego nakładu pracy wyczaić, czy to termostat. I od tego zacznij :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Sie 2016, 09:30

Ok dzięki a jeszcze takie pytanie odnośnie wymiany,wiesz może jak go wymontować?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Sie 2016, 09:48

Dawno nie widziałem tego silnika tak szczerze powiedziawszy, ale coś mi się kojarzy, że trzeba odkręcić dwie śrubki mocujące obudowę termostatu. Po jego zdjęciu w środku jest wkład, który można wyjąć. Po wyjęciu wkładu przykręcasz obudowę spowrotem.
I jeszcze mi się kojarzy, że w jakimś silniku wymienia sie całość, ale to chyba w Uno II.
A jakie ty masz Uno i jaki silnik? Tak może będzie prościej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Sie 2016, 23:45

Uno 1.4 96rok.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

01 Wrz 2016, 09:34

No to mas UNO II. Tutaj niestety nie pomoge za bardzo, bo nie kojarzę silników z Uno II. Były tam nawet 1,5 i 1,6 JTD jak dobrze kojarzę.
Ale mogę ewentualnie podpowiedzieć tyle - zdemontuj ten termostat ( myślę, że go znajdziesz pod maską i dojdziesz bez problemu jak go zdemontować ) i zobaczysz, czy można wyjąć wkład i założyć samą obudowę. Jak sie da tak zrobić, to będziesz mógł sprawdzić czy to wina termostatu. A jak będzie wkład zintegrowany z obudową, to poprostu wymień. Termostat weź ze sobą do sklepu na pokazówkę - żeby się nie okazało, że kupiłeś niewłaściwy, bo troszkę tych silników tam było i z tymi termostatmi też było zamieszanie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Wrz 2016, 09:04

Termostat już znalazłem i chciałem go wymienić ale jak zobaczyłem opaski zaciskowe na wężach to zwątpiłem,pierwszy raz takie widzę,podjadę gdzieś na warsztat żeby mi podpowiedzieli jak je ściągnąć..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Wrz 2016, 09:47

No to dawaj foty i coś poradzimy. Opaski jak się zniszczą, to założysz nowe, standardowe i już.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Wrz 2016, 09:09

I jak tam z tym termostatem? Opanowałeś sprawę?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Wrz 2016, 10:47

Termostat dalej nie wymieniony bo ostatnio cierpie na totalny brak czasu ale zbliża mi się urlop także wtedy już na pewno podziałam :wink:
Wkońcu wrzucę też zdjęcia jak wyglądają te nieszczęsne opaski.

[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

05 Paź 2016, 16:36

Możesz jeszcze raz wrzucić bo nie wyświetlają się. Wrzuć do postu jako załącznik to będą wieczne z tematem.

Ja ostatnio u siebie wymieniałem jeden z węży układu chłodzenia i były tam opaski takie samo zaciskowe, wymieniłem je na skręcane nierdzewki. Dużo lepiej trzymają i masz większą kontrolę nad ściskiem.

Barol napisał(a):po zrobieniu krótkiego odcinka tak do 10km załącza się wentylator i temperatura oscyluje w granicach 100stopni i tak utrzymuje się dłuższa chwilę a póżniej spada do około 90stopni.
Czy te 90 stopni później już się utrzymuje cały czas jak jedziesz, czy ponownie wskazówka wędruje do 100 stopni. Daj znać no chyba, że poradziłeś sobie już z problemem.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016