Podstawowe kryteria zestawienia: - samochody segmentu C - nadwozie kombi - silnik diesla o mocy ok. 110KM - manualna skrzynia biegów - modele z ok. 2005r.
Wytypowane modele do zestawienia: - Fiat Stilo 1,9 JTD - 120KM - Ford Focus mk2 1,6 TDCi - 109KM (głównie wersje przed liftingiem) - Opel Astra H 1,9 CDTi - 120KM - Peugeot 307 1,6HDi - 109KM (głównie wersje po liftingu) - Skoda Octavia II 1,9 TDi - 105KM (głównie wersje przed liftingiem)
Zestawienie(kliknij aby powiększyć):
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Komentarz do zestawienia: Należy zwrócić uwagę na wysoki koszt tylnych tarcz hamulcowych (TRW) ze zintegrowanym łożyskiem i czujnikiem ABS w Peugeocie 307, które stosowano od 03/2004. Warto odnotować niski koszt termostatu (Gates) w Octavii w stosunku do reszty konkurentów.
Fiat Stilo jako jedyny w zestawieniu nie był wyposażany w filtr cząstek stałych. Dla pozostałych przyjęto kwotę 1500zł na regenerację (wymiana całego wkładu) lub usunięcie. Średnia cena regeneracji wtryskiwaczy elektromagnetycznych to 450zł/szt.. W przypadku pompowtryskiwaczy jest to 550zł/szt. z uwagi na wysoki koszt montażu i synchronizacji.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.
edit: Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 19:58, edytowano w sumie 6 razy
dzida, ale przecież żaden 1.9 TDI do 2008 r. (nie licząc wersji BLS) nie posiada filtra cząstek stałych. Wydaje mi się, że w zestawieniu powinna się znaleźć taka informacja. Poza tym "wadliwe panewki korbowodowe" to przypadłość wersji BXE, a nie wszystkich TDików. Ogólnie tabelka fajnie pokazuje "taniość" 307ki na tle pozostałych modeli i to pomimo tego, że lista typowych usterek stanowi jedynie wymienienie tych najczęstszych.
łysy30 napisał(a):Poza tym "wadliwe panewki korbowodowe" to przypadłość wersji BXE, a nie wszystkich TDików.
Wersje BXE to znaczny udział w rynku i to tym bardziej bez sensu jest rozdzielanie tego silnika od reszty - jak coś to info dodałem.
łysy30 napisał(a):przecież żaden 1.9 TDI do 2008 r. (nie licząc wersji BLS) nie posiada filtra cząstek stałych.
Tak samo - jeśli się pojawiały to zostaje ujęte w zestawieniu. Jak nie ma to sobie odejmie.
Ogólnie zestawienie określa czarny scenariusz jeśli chodzi o usterki i koszta eksploatacji Polecam nie popadać w paranoję z oznaczeniami, bo dla Kowalskiego 1,9TDI 105KM to jeden silnik bez poszczególnych oznaczeń, które zmieniały się co rok, dwa.
Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu Niestety koszty ubezpieczenia samochodu wciąż rosną. Zindywidualizowany sposób liczenia składki oraz zwiększające się sumy wypłaconych odszkodowań dają się we znaki właścicielom samochodów, nawet tym bezszkodowym. ...
Nie pal za kierownicą! Do nałogowego palenia papierosów wciąż przyznaje się blisko co czwarta osoba dorosła w Polsce (24%)(1). Wielu kierowcom zdarza się robić to również podczas prowadzenia samochodu. Szkodzi to nie tylko zdrowiu ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.