Finisz zwycięzcy GT Academy w 24h wyścigu Nürburgring

28 Maj 2012, 09:32

Lucas Ordonez, zwycięzca pierwszej edycji GT Academy, zaliczył kolejny z najważniejszych wyścigów wytrzymałościowych świata. Prowadzony przez niego Nissan GT-R dotarł do mety 24-godzinnego wyścigu Nürburgring.

Wspólnie z kolegami z zespołu - Kazunori Yamauchi, Yasukichi Yamamoto i Tobiasem Schulze - hiszpański kierowca ukończył wyścig rozgrywany na słynącym z wysokiego poziomu trudności 25-kilometrowym odcinku Nordschleife, zajmując 30. miejsce w klasyfikacji ogólnej i pierwsze w klasie SP8T.

Zdjęcie

To imponujący wynik zważywszy, że Nissan GT-R Club Track Edition nr 123 jest samochodem seryjnym, rywalizującym z wieloma najlepszymi samochodami wyścigowymi świata.

"Pierwszy odcinek rozpocząłem dość ostrożnie" - powiedział Lucas po wyścigu. "Wyprzedzanie na Nordschleife to wielka frajda, więc i mnie jazda sprawiała wiele przyjemności, ale miałem też świadomość, że do wielu spektakularnych wypadków dochodzi właśnie na początku wyścigu, dlatego starałem się nie szarżować".

Lucas najbardziej lubił jazdę nocą, kiedy samochód wykazywał „doskonałe" właściwości jezdne, a w Nordschleife można było pójść na całość. Kolejna runda sprowadzała jednak na ziemię.

"Kiedy po udanym nocnym etapie rano znów przyszła moja kolej, w pełni zacząłem zdawać sobie sprawę ze stopnia trudności" - powiedział Lucas. "Temperatura rosła błyskawicznie, co wyraźnie zmieniało właściwości jezdne samochodu w porównaniu z nocą. GT-R wciąż spisywał się wyśmienicie, ale musiałem koncentrować się na zmianach w jego charakterystyce".

„Współpraca z japońskimi kierowcami układała się bardzo dobrze" - kontynuował. "W czasie tego weekendu wiele się nauczyłem, znajdując nowe powody do szacunku dla GT-R i tego niesamowitego toru".

POLECAMY Eliminacje online do Nissan PlayStation GT Academy

W klasie SP8T startował także Nissan GT-R Club Track Edition z nr 23 z załogą w składzie: Michael Krumm, Toshio Suzuki, Kazuki Hoshino i Tetsuya Tanaka. Ten zespół zajął 99. miejsce w klasyfikacji ogólnej i drugie miejsce w swojej klasie.

"To dobry wynik w ramach programu rozwoju samochodu" - powiedział Krumm. „Jak na samochód przystosowany do jazdy po drogach publicznych, to bardzo szybkie auto, dotrzymujące tempa samochodom GT3 - ma dobre osiągi, a jazda z nim daje wiele przyjemności".

Doroczny 24-godzinny wyścig na Nordschleife zwanej także "Zielonym Piekłem" to ważne wydarzenie w kalendarzu wyścigów wytrzymałościowych i jedna z najtrudniejszych imprez na świecie. W obecności 235 000 widzów Nissan GT-R przeszedł kolejny ważny etap rozwoju, a pierwszy zwycięzca GT Academy udowodnił, że podoła każdemu wyzwaniu, jakie stawia się przed "tradycyjnym" kierowcą wyścigowym.

źródło: Nissan
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota 222D – sekretna broń Toyoty w WRC
    W 1984 roku Toyota wygrała Rajd Safari Celicą Twincam Turbo. Po zachęcających wynikach fabrycznego zespołu w kilku ostatnich sezonach, Toyota zainwestowała ogromne nakłady czasu, pieniędzy i wysiłku, aby pokazać się z jak ...