Focus mk1 2.0 Pb+G Intensywne dymienie na zimnym silniku.

Focus mk1 2.0 Pb+G Intensywne dymienie na zimnym silniku.

15 Maj 2015, 10:08

Witam, mam problem z moim focusem. Przy około 7-8h stania gdy silnik zdąży się całkiem ochłodzić, przy odpalaniu z rury wydobywa się gęsta biała chmura dymu, że nie widać pół parkingu. Dzieje się tak przez około minute, później już nic nie kopci. :shock: Płynu chłodniczego nie ubywa, a oleju po wymianie uszczelniaczy nie ubywa prawie już nic. Pierwsze co to wymieniłem uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy, co jednak nic nie pomogło. Kopci nadal jak szalony. :cry: Chociaż jedyna różnica to, że przed wymianą było czuć olej w dymie a teraz tylko spaliny. Dodam, że przy odpaleniu po takim dłuższym postoju, słychać gwizdanie powietrza przy dodawaniu gazu w okolicy przepustnicy. Sprawdziłem też kompresje, mechanicy uznali że zrobią to jak ostygnie po dojechaniu do nich. Stał tak z 1h i wyniki na każdym wyszły w granicy 13,5. Jakieś pomysły co robić dalej ? Czy przy łapaniu lewego powietrza może tak kopcić, albo przy złej mieszance ? Na komputerze pokazało mi coś w stylu "Mieszkanka B1 zbyt uboga", chociaż obawiam się, że to mogą być pierścienie :unsure:
Haden
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 15 Maj 2015, 09:53
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 2.0 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

Re: Focus mk1 2.0 Pb+G Intensywne dymienie na zimnym silniku.

16 Maj 2015, 20:20

Moim zdaniem mogą być uszkodzone prowadnice zaworowe albo... jak sam mówisz pierścienie,tylko trochę do tych pierścieni nie pasuje mi ta dobra kompresja na cylindrach . Podczas dymienia masz mokry mocno wydech..? Na benzynie jest tak samo jak na lpg..?
Nawet trochę ci tego płynu nie ubywa..? Ja wiem,że w gazowcach zawsze i tak trochę płynu znika. Jeśli dostawałby się płyn do paliwa i do mieszanki,to raczej będą to problemy z uszczelką pod głowicą.Ludzie mówią na to potocznie "woda na tłoku"...
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5501
Zdjęcia: 20
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,Octavia 2,0
Silnik: 116 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Focus mk1 2.0 Pb+G Intensywne dymienie na zimnym silniku.

21 Wrz 2015, 07:32

Witam, miałem wymieniony silnik, ponieważ wymiana uszczelniaczy nie pomogła a z doborem pierścieni był problem. Problem jednak nadal występuje. Temperatury spadną poniżej 20 stopni to dymi jak szalony, gdzie jeszcze szukać problemu ?
Haden
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 15 Maj 2015, 09:53
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 2.0 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi e-tron GT concept - napęd, wydajność i zasięg Audi e-tron GT concept - napęd, wydajność i zasięg
    434 kilowaty (590 KM) mocy systemowej – to imponujący jak na w pełni elektryczne auto wynik. Do przedniej i do tylnej osi dopasowano dwa osobne silniki elektryczne. Oba to pracujące non-stop silniki synchroniczne. Moment ...
    Kia Sorento po zmianach Kia Sorento po zmianach
    Odświeżona linia i zmodernizowana konstrukcja skorupy nadwozia, nowy silnik benzynowy 2.4 GDI o niższym zużyciu paliwa i emisji spalin, wyższy komfort podróżowania i lepsze własności jezdne – to tylko niektóre ...

  •