Focus MK1 - problem z klimatyzacją, piszczy i nie działa

16 Paź 2018, 21:52

Witam . Mam problem z klimatyzacją , kupiłem parę dni temu Focusa MK1 z 2000 roku od znajomego , wytłumaczył mi że miał lekkiego dzwona z prawej strony i od tego czasu podczas korzystania z samochodu klimatyzacja piszczy jak turbina i nie działa . nie wie co to moze być . Twierdzi również ze może być tak że naprawa nie będzie tego warta , wspomniał też że może być to wina jakiegoś rozczelnienia , co wy o tym myślicie ? czego to może być wina i ile będzie kosztowała naprawa i czy jest tego warta ?
Z góry dziękuję i pozdrawiam .
Focus1993
Nowicjusz
 
Posty: 18

16 Paź 2018, 21:58

Na myśl mi przychodzi że sprężarka klimy dostała i koło jest krzywe lub coś ze sprzęgiełkiem. Szczelność układu to już nie dla nas oceniać, masz tam zaworki więc wciśnij jeden i zobacz czy gaz ucieka TYLKO UWAGA NA OCZY
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16778
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Paź 2018, 11:16

Problemem może być ślizgające się sprzęgiełko lub rozszczelnienie układu po którym sprężarka nie ma odpowiedniego smarowania i zaciera się wydając takie dźwięki ale tu nie powinna ona się załączać jak nie ma ciśnienia w układzie więc stawiam na to pierwsze.
Focus1993 napisał(a):podczas korzystania z samochodu klimatyzacja piszczy jak turbina i nie działa
Ona piszczy jak jest włączona czy również jak jest wyłączona?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

17 Paź 2018, 11:20

Piszczy od razu jak odpalam samochód nawet gdy Klima jest wyłączona
Focus1993
Nowicjusz
 
Posty: 18

17 Paź 2018, 11:28

A na pewno piszczy sprężarka, a nie np. pasek który krzywo chodzi po kole pasowym? Nie jest porwany lub przycięty?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Paź 2018, 11:38

Focus1993 napisał(a):Piszczy od razu jak odpalam samochód nawet gdy Klima jest wyłączona
Równie dobrze może piszczeć np.. pompa wody lub inne łożysko z rolki prowadzącej nie musi to być sprężarka, a to że nie działa to może być brak czynnika bo układ rozszczelnił się po uderzeniu.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Yeti 1.4 TSI z 7-stopniową skrzynią biegów DSG
    SKODA wprowadza dla modelu Yeti z silnikiem 1.4 TSI 7-stopniową skrzynię biegów DSG. Mając na uwadze rosnącą popularność modelu Yeti z silnikiem 1.4 TSI (122 KM), SKODA poszerzyła ofertę umożliwiając zamówienie ...
    Lexus FLV
    Koncepcyjny pojazd FLV Toyota i Lexus pokazały światu w połowie lat 90. Samochód najpierw zadebiutował ze znaczkiem Toyoty na Tokyo Motor Show 1995. Następnie jako Lexus został zaprezentowany w USA na North American ...

17 Paź 2018, 12:34

Chciałbym też wam odrazu na początku powiedzieć że jest amatorem co do mechaniki samochodowej , widziałem się dzisiaj z znajomym wspomniał mi również że po odlaczeniu jakiegos paska nie wien dokladnie ktorego przestaje piszczec.
Focus1993
Nowicjusz
 
Posty: 18

17 Paź 2018, 14:18

Wiec problem jest w osprzęcie, trzeba zweryfikować skąd dochodzi pisk. Winny może być....
Alternator
Sprężarka klimy
Napinacz
Rolki
Mozna to zweryfikować poprzez psikanie bezpośrednio każda część WD40.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16778
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Paź 2018, 14:21

To jest bardzo specyficzny dźwięk więc pasek na pewno odpada . Jezeli sa wyższe obroty to i piszczenie jest większe tak jak by była turbina doslownie zamontowana
Focus1993
Nowicjusz
 
Posty: 18

17 Paź 2018, 14:54

Dlatego mowie Ci o podzespołach które napędza pasek
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16778
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Paź 2018, 20:56

Można jeszcze za pomocą stetoskopu diagnostycznego próbować się przysłuchać przy każdej rolce i też powinno wyjść gdzie jest najgłośniej. Po zdjęciu paska poruszać rolkami czy nie mają luzów i pokręcić, tak tez może wyjść problem. Jest kilka opcji...
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!