Obieg zamknięty ciągle włączony

10 Paź 2018, 09:22

Witam od jakis kilku dni mam problem obieg powietrza zamkniety jest ciagle wlaczony jak nacisne na przycisk zeby sie wyłaczył to 2 s i znowu sam sie włacza nawet jak mam ustawiony nawiew na szybe jak myślicie co to moze byc??
sa jakies bezpieczniki od tego albo przekaznik ?
adam2345m
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 13

10 Paź 2018, 09:58

Jaki to samochód i który rok? Rozumiem że masz klimatronic?

Jak masz automatyczną klimatyzację to wyłącz ją i wtedy spróbuj otworzyć nawiew z zewnątrz. Czasem przy włączonym trybie auto nawet jak naciśniemy przycisk obiegu wewnętrznego to po chwili system może skorygować nasze zachcianki i ponownie ustawić według zaprogramowanego trybu z którego korzysta sterownik.

Oczywiście mogą być też inne problemy, napisz jeszcze czy takie zachowanie występuje zawsze czy przy ściśle określonych warunkach?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

10 Paź 2018, 10:54

seat ibiza 6l 2005r. próbowałem z klima ciagle to samo nawet jak mam nawiew na 0 to lampka z obiegiem wewnetrznym sie pali cały czas tak mam nie zaleznie od warunków
adam2345m
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 13

10 Paź 2018, 16:34

Jeżeli otwiera się i zamyka od razu to być może problem jest w wytartym potencjometrze który steruje klapą przepływu powietrza.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

10 Paź 2018, 22:40

a gdzie sie mniej wiecej taki potencjometr znajduje na google nie moge znalesc ?
adam2345m
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 13

11 Paź 2018, 08:06

sprobuj zrobić reset klimatronika, jest też od niego oddzielny bezpiecznik więc możesz go wyjąć i włożyć
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16251
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Paź 2018, 08:27

adam2345m napisał(a):a gdzie sie mniej wiecej taki potencjometr znajduje
Jest przy samej klapie którą steruje. Zobacz na załączonym obrazku.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Zrób tez reset tak jak radzi @Kao i zobacz czy cos się zmieni.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

11 Paź 2018, 11:50

wyjałem 47 i 36 to w ogole któryś z tych bezpieczników? Obieg zamknięty ciągle włączony Obieg zamknięty ciągle włączony Obieg zamknięty ciągle włączony
adam2345m
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 13

11 Paź 2018, 13:15

Z tego co widzę to chyba 35 jest od zamykania i otwierania obiegu z zewnątrz.

47 jest od ogrzewanej tylnej, a 36 od wentylatora dmuchawy więc to nie będzie żaden z nich.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

11 Paź 2018, 22:19

tez tak na poczatku myslałem ale w tym miejscu nie było bezpiecznika i nie da sie tam nawet jakiegos wsadzic bo nie ma blaszek
adam2345m
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 13

12 Paź 2018, 08:29

Skoro tak jest to chyba najszybszym sposobem będzie odłączenie akumulatora na jakiś czas i sprawdzenie czy coś się zmieni. Jednak wydaje mi się że będziesz musiał i tak dostać się do tej klapy i silniczka żeby sprawdzić co tam się dzieje.

Tak sobie teraz jeszcze pomyślałem, że może coś tam wpadło i klapa nie może się otworzyć do końca przez co zamyka się z powrotem.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

25 Paź 2018, 14:32

Tryb recyrkulacji powietrza włącza się też automatycznie po wrzuceniu biegu wstecznego. Ma to zapobiec dostawaniu się spalin do środka samochodu podczas cofania. Być może to awaria właśnie związana z tym. Jeżeli nie pomoże reset, to trzeba podłączyć się pod kompa i sprawdzić ewentualne błędy z klimatronica.
Spróbuj jeszcze zrobić tak - wyłącz dmuchawę na zero i włącz obieg zamknięty. Jak się nie wyłączy, włącz dmuchawę. Bo coś mi się kojarzy, że tak się w tym aucie włączało obieg zamknięty.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000