Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto

Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto

10 Gru 2014, 18:02

Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto, zbudowane przez Pawła Dytko i efektowny przejazd tego kierowcy słynną ulicą Karową wzbudziły wielki aplauz kibiców rajdu Warszawskiej Barbórki. Zespołowi Dytko Sport we współpracy z Euromaster udało się nie tylko zbudować zupełnie inny model niż obecne dotychczas w rajdach, ale i poruszyć temat zmiany przepisów, dzięki którym Mitsubishi Space Star Proto będzie mógł startować w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w zbliżającym się sezonie 2015.

Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto

Auto powstawało w iście ekspresowym tempie - aż trudno uwierzyć, że 2 tygodnie przed rajdem samochód nie był jeszcze gotów do startu, a sam Dytko nie zamierzał w ogóle wsiadać za kierownicę. Problemy z dotarciem do Polski zagranicznej załogi z Madagaskaru, która miała wystartować innym pojazdem ze stajni Dytko Sport, sprawiły, że Paweł Dytko podjął decyzję o powrocie za kierownicę i prezentacji najnowszego auta. Błyskawiczne dopracowanie rajdowej wersji Mitsubishi Space Star trwało zatem jedynie półtora tygodnia a ostatnie modyfikacje i testy odbyły się zaledwie na godzinę przed startem.

Oto film ekipy Euromaster Polska, który pokazuje zawrotne tempo, w jakim powstawało rajdowe Mitsubishi Space Star Proto:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Dane techniczne Mitsubishi Space Star Proto
Rajdowe Mitsubishi Space Star ProtoRajdowe Mitsubishi Space Star Proto zbudowane przez zespół Pawła Dytko jest zasilane 2-litrowym, turbodoładowanym, benzynowym silnikiem o mocy 400 KM i maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm współpracującym z sekwencyjną 5-biegową skrzynią biegów Samsonas. Takie parametry pozwalają na osiągnięcie prędkości 100 km/h w jedyne 3,7 sekundy a maksymalna prędkość napędzanego na 4 koła Mitsubishi Space Star Proto to 215 km/h. Rajdowe Mitsubishi Space Star ProtoZmodyfikowana konstrukcja podwozia pozwoliła na wykorzystanie osławionego zespołu napędowego 4x4 i zawieszenia z Mitsubishi Lancera Evolution X. Za elektronikę silnika i aktywnego dyferencjału odpowiada system Motec. W ważącym 1250 kg pojeździe wykorzystano hamulce Brembo, sportowe sprzęgło i układ wydechowy RalliArt, homologowaną klatkę bezpieczeństwa Ireco, hydrauliczny hamulec ręczny i 18-calowe koła z oponami Michelin SA01.

źródło: Mitsubishi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3091
Zdjęcia: 11592
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Korytarz życia i jazda na suwak już obowiązuje! Korytarz życia i jazda na suwak już obowiązuje!
    Przypominamy wszystkim kierowcom, że od 6 grudnia 2019 weszły w życie nowe przepisy dotyczące jazdy na suwak oraz tworzenia korytarza życia. Reguluje to ustawa z dnia 16 października 2019 roku o zmianie ustawy Prawo ...
    Lexus LX - terenowy krążownik Lexus LX - terenowy krążownik
    Najczęściej kupowanymi autami Lexusa są obecnie SUV-y. W Polsce klienci mogą wybrać popularnego Lexusa NX lub większego Lexusa RX, tymczasem za oceanem oferta obejmuje też dwa jeszcze większe modele – GX oraz prekursora ...

  •