Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto

Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto

10 Gru 2014, 18:02

Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto, zbudowane przez Pawła Dytko i efektowny przejazd tego kierowcy słynną ulicą Karową wzbudziły wielki aplauz kibiców rajdu Warszawskiej Barbórki. Zespołowi Dytko Sport we współpracy z Euromaster udało się nie tylko zbudować zupełnie inny model niż obecne dotychczas w rajdach, ale i poruszyć temat zmiany przepisów, dzięki którym Mitsubishi Space Star Proto będzie mógł startować w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w zbliżającym się sezonie 2015.

Zdjęcie

Auto powstawało w iście ekspresowym tempie - aż trudno uwierzyć, że 2 tygodnie przed rajdem samochód nie był jeszcze gotów do startu, a sam Dytko nie zamierzał w ogóle wsiadać za kierownicę. Problemy z dotarciem do Polski zagranicznej załogi z Madagaskaru, która miała wystartować innym pojazdem ze stajni Dytko Sport, sprawiły, że Paweł Dytko podjął decyzję o powrocie za kierownicę i prezentacji najnowszego auta. Błyskawiczne dopracowanie rajdowej wersji Mitsubishi Space Star trwało zatem jedynie półtora tygodnia a ostatnie modyfikacje i testy odbyły się zaledwie na godzinę przed startem.

Oto film ekipy Euromaster Polska, który pokazuje zawrotne tempo, w jakim powstawało rajdowe Mitsubishi Space Star Proto:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Dane techniczne Mitsubishi Space Star Proto
ZdjęcieRajdowe Mitsubishi Space Star Proto zbudowane przez zespół Pawła Dytko jest zasilane 2-litrowym, turbodoładowanym, benzynowym silnikiem o mocy 400 KM i maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm współpracującym z sekwencyjną 5-biegową skrzynią biegów Samsonas. Takie parametry pozwalają na osiągnięcie prędkości 100 km/h w jedyne 3,7 sekundy a maksymalna prędkość napędzanego na 4 koła Mitsubishi Space Star Proto to 215 km/h. ZdjęcieZmodyfikowana konstrukcja podwozia pozwoliła na wykorzystanie osławionego zespołu napędowego 4x4 i zawieszenia z Mitsubishi Lancera Evolution X. Za elektronikę silnika i aktywnego dyferencjału odpowiada system Motec. W ważącym 1250 kg pojeździe wykorzystano hamulce Brembo, sportowe sprzęgło i układ wydechowy RalliArt, homologowaną klatkę bezpieczeństwa Ireco, hydrauliczny hamulec ręczny i 18-calowe koła z oponami Michelin SA01.

źródło: Mitsubishi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2854
Zdjęcia: 11030
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyposażenie na każdą wyprawę Wyposażenie na każdą wyprawę
    Jak przetrwać samochodową wyprawę w teren, do leśnej głuszy lub… na kemping? Jesteśmy coraz wygodniejsi i chcemy ułatwiać sobie życie. Nawet, jeśli pragniemy spędzić kilka dni jak Bear Grylls, możemy przy tym podarować ...
    BMW Concept serii 6 Coupé 2010 BMW Concept serii 6 Coupé 2010
    BMW Concept serii 6 Coupé to sportowy samochód dla koneserów piękna, którzy cenią luksus i przełomowe technologie. Koncept symbolizuje pasję zespołu projektantów BMW, znajdującą odzwierciedlenie ...

  •