Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto

Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto

10 Gru 2014, 18:02

Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto, zbudowane przez Pawła Dytko i efektowny przejazd tego kierowcy słynną ulicą Karową wzbudziły wielki aplauz kibiców rajdu Warszawskiej Barbórki. Zespołowi Dytko Sport we współpracy z Euromaster udało się nie tylko zbudować zupełnie inny model niż obecne dotychczas w rajdach, ale i poruszyć temat zmiany przepisów, dzięki którym Mitsubishi Space Star Proto będzie mógł startować w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w zbliżającym się sezonie 2015.

Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto

Auto powstawało w iście ekspresowym tempie - aż trudno uwierzyć, że 2 tygodnie przed rajdem samochód nie był jeszcze gotów do startu, a sam Dytko nie zamierzał w ogóle wsiadać za kierownicę. Problemy z dotarciem do Polski zagranicznej załogi z Madagaskaru, która miała wystartować innym pojazdem ze stajni Dytko Sport, sprawiły, że Paweł Dytko podjął decyzję o powrocie za kierownicę i prezentacji najnowszego auta. Błyskawiczne dopracowanie rajdowej wersji Mitsubishi Space Star trwało zatem jedynie półtora tygodnia a ostatnie modyfikacje i testy odbyły się zaledwie na godzinę przed startem.

Oto film ekipy Euromaster Polska, który pokazuje zawrotne tempo, w jakim powstawało rajdowe Mitsubishi Space Star Proto:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Dane techniczne Mitsubishi Space Star Proto
Rajdowe Mitsubishi Space Star ProtoRajdowe Mitsubishi Space Star Proto zbudowane przez zespół Pawła Dytko jest zasilane 2-litrowym, turbodoładowanym, benzynowym silnikiem o mocy 400 KM i maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm współpracującym z sekwencyjną 5-biegową skrzynią biegów Samsonas. Takie parametry pozwalają na osiągnięcie prędkości 100 km/h w jedyne 3,7 sekundy a maksymalna prędkość napędzanego na 4 koła Mitsubishi Space Star Proto to 215 km/h. Rajdowe Mitsubishi Space Star ProtoZmodyfikowana konstrukcja podwozia pozwoliła na wykorzystanie osławionego zespołu napędowego 4x4 i zawieszenia z Mitsubishi Lancera Evolution X. Za elektronikę silnika i aktywnego dyferencjału odpowiada system Motec. W ważącym 1250 kg pojeździe wykorzystano hamulce Brembo, sportowe sprzęgło i układ wydechowy RalliArt, homologowaną klatkę bezpieczeństwa Ireco, hydrauliczny hamulec ręczny i 18-calowe koła z oponami Michelin SA01.

źródło: Mitsubishi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3014
Zdjęcia: 11396
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak spać podczas wyprawy samochodowej? Jak spać podczas wyprawy samochodowej?
    Wyjazdowe pomysły na nocleg to prawdziwa karuzela. Do dyspozycji mamy kempingi, agroturystykę, hotele i… własne samochody. Oto kilka sposobów, jak urządzić się z noclegiem i które rozwiązanie może być ...
    Nowa Mazda6 zaawansowana technologia i-ACTIVSENSE Nowa Mazda6 zaawansowana technologia i-ACTIVSENSE
    Mazda Motor Corporation zaprezentuje technologie "i-ACTIVSENSE" w zupełnie nowej wersji modelu Mazda6, która będzie główną atrakcją tegorocznego Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu. "i-ACTIVSENSE" to seria zaawansowanych ...

  •