Ford Explorer 4,0 SOHC 2000 rok nie odpala

Re: Ford Explorer 4,0 SOHC 2000 rok nie odpala

26 Wrz 2017, 21:30

bonifacy napisał(a):Minut pięć roboty , ale jak się rozliczyć za robotę
może i 5 minut ale znaleźć usterkę to trwało. Jakoś trzeba to ugryźć żeby wilk był syty i owca cała. Ale ja bym nie ściemniał tylko powiedział że nie wydajna masa była że trzeba było zrobić dodatkową ale sporo czasu Ci zajęło odnalezienie problemu. Niestety elektryczna robota trwa dla przykładu Ci powiem kiedyś miałem omege zmieniali mi silnik znajomi garażowi mechanicy wszystko było ok ale wkręcała się tylko do 4.5 tys i wybijało na kompie cały czas sondę i czujnik położenia wałka ( stała już u elektryka) zmienił czujnik i sondę i nadal to samo, stała u niego 3 dni kiedy w końcu odkrył że jakieś kostki były zamienione (były tego samego koloru i pasowały do siebie) też taka pierdoła a zabuliłem chyba coś koło 800 zł
Sonda 300+
Czujnik 250
Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3216
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW i Jeep Grand Cherokee WG
Silnik: 530i, 4.0 R6
Paliwo: Benzyna

Re: Ford Explorer 4,0 SOHC 2000 rok nie odpala

30 Wrz 2017, 18:54

Ja chyba osiwieje z tym struclem. :angry: Stracę czas , kasę , prestiż :angry: Pójdę do neurochirurga wyciąć układ nerwowy :angry: Wróciło auto od gości co wydechy łatają więc pora na dopieszczenie i uruchomienie LPG. Do tej pory wszystkie prace na PB . Gaz niestety (bez cenzury) dupa.Spalony sterownik gazu. Dokładnie to stopione piny grzebienia na masach , wewnątrz upalone nóżki złącza i zwęglona płytka w tych miejscach. Tam są dwa bezpieczniki zabezpieczające obwód wtryskiwaczy gazowych. Układ prawy/lewy. Po trzy . Mają być po 5A. Ktoś jeden dał 15A i widać że nadtopiony .Być może był problem ,gość męczył, wkładał co popadło aby jechać no nie wiem. Jest tutaj za duży pobór prądu/zwarcie co być może przełożyło się na spalenie centralki :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2630
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Ford Explorer 4,0 SOHC 2000 rok nie odpala

22 Lis 2017, 21:08

Końcem września wypchnąłem auto a dzisiaj znowu przywlekli lawetą :lol: :lol: :lol: Było w czasie jazdy łupu cupu , jeb , jeb i motor umarł :mrgreen:
Rozrusznik kręci swobodnie ale tak jakby trąca po wieńcu. Coś mi się wydaje że tym razem oberwało się koło zamachowe :mrgreen: Wyjmiemy rozrusznik to będziemy wiedzieć :happy:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2630
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Ford Explorer 4,0 SOHC 2000 rok nie odpala

22 Lis 2017, 22:18

Nie bez powodu mówią ludzie "jak ruszysz g...o to zacznie śmierdzieć" to auto już chyba nie chce żyć dalej, że klient ma do niego cierpliwość.
Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3216
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW i Jeep Grand Cherokee WG
Silnik: 530i, 4.0 R6
Paliwo: Benzyna

Re: Ford Explorer 4,0 SOHC 2000 rok nie odpala

22 Lis 2017, 22:41

Kao napisał(a):że klient ma do niego cierpliwość.
A mówiłem mu przy pierwszej awarii - sprzedaj tak jak stoi , zezłomuj jak kupca nie będzie .Stare to to więc nie będzie nadmiernej straty. To nie będziem naprawiać.Kasa poszła na wymianę motoru w pi..u. Głupich nie sieją , sami się rozsiewają , tak jak chwasty. Nie słuchali dobrej rady to teraz spijają gorycz :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2630
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Ford Explorer 4,0 SOHC 2000 rok nie odpala

23 Lis 2017, 17:49

bonifacy - powiem tak - gratuluję cierpliwości. Wiem jak to jest z takimi pierdołami - roboty na 5 minut, a szukania kilka dni...Jednak prawda jest jedna - mało który mechanik w dzisiejszych warsztatach jest tak upierdliwy dla usterki i szuka przyczyny :ok: No i akurat trafiło ci się na jeden z gorszych do napraw silników.
bonifacy napisał(a):Gaz niestety (bez cenzury) dupa.Spalony sterownik gazu. Dokładnie to stopione piny grzebienia na masach , wewnątrz upalone nóżki złącza i zwęglona płytka w tych miejscach

Jestem pewny na 100%, że to pokłosie sprawy z tą masą po wymianie silnika. Elektronika próbowała " ciągnąć" masę na hama przez słabe styki i się grzało, aż się wygrzało. To samo z tym nadtopionym bezpiecznikiem - nadtopił się bo masa była słaba i próbował ciągnąc prąd z drugiej strony.
Tak ogólnie, to ja bym proponował ci ( jeśli mogę ), żebyś zerknął na sterownik silnika - też może mieć nadpalone jakieś elementy. Miejsce przykręcenia masy z aku do karoserii zapewne już posprawdzałeś? Ciekawe czy tam też było widać jak układ elektryczny próbował ciągnąć prąd przez masę.
Ciekawe, czy teraz to koło zamachowe, czy coś gorszego...Ja mam inne podejrzenia, o których napiszę potem :wink: jak już ściągniesz rozrusznik i zobaczysz wieniec.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cyfrowe lusterko wsteczne Cyfrowe lusterko wsteczne
    Wprowadzając nowe rozwiązanie technologiczne: cyfrowe lusterko wsteczne dające doskonały obraz, Audi dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Rewolucyjna technologia jeszcze pod koniec tego roku znajdzie się w wyposażeniu ...
    Jak uniknąć zderzenia samochodu z dziką zwierzyną? Jak uniknąć zderzenia samochodu z dziką zwierzyną?
    Zderzenie samochodu ze zwierzęciem wybiegającym na jezdnię może skończyć się tragicznie zarówno dla zwierzęcia jak i pasażerów pojazdu. W 2013 roku policja odnotowała aż 179 wypadków z udziałem zwierząt, ...

  • Re: Ford Explorer 4,0 SOHC 2000 rok nie odpala

    29 Lis 2017, 20:35

    Jest jasność , rozrusznik wyjęty, ale o tym potem.
    MotoAlbercik napisał(a):Tak ogólnie, to ja bym proponował ci ( jeśli mogę ), żebyś zerknął na sterownik silnika - też może mieć nadpalone jakieś elementy
    To zrobiłem w pierwszej kolejności łącznie z rozebraniem i zajrzeniem do środka . Wszystko tutaj było ok.
    MotoAlbercik napisał(a):Miejsce przykręcenia masy z aku do karoserii zapewne już posprawdzałeś?
    Nie grzebałem tutaj a decyzją była szybka i skuteczna - nowa miedziana plecionka od minusowej klemy aku do solidnego elementu karoserii.
    Teraz będzie wisienka na torcie :mrgreen: Trafiłem ze wstępną diagnozą :yes: Po wyjęciu rozrusznika wieniec odsunięty w stronę skrzyni biegów na ponad centymetr. Oberwane / pęknięte koło zamachowe. Tzn. nie do końca koło zamachowe . To jest automat więc konstrukcja jest taka że do wału korbowego jest przykręcona blaszana tarcza z wieńcem . Do niej na cztery śruby umocowany jest inwerter ( sprzęgło hydrokinetyczne ) Pękła , okroiła się właśnie ta tarcza

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    Fota zrobiona kamerą inspekcyjną :mrgreen:
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2630
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Ford Explorer 4,0 SOHC 2000 rok nie odpala

    01 Gru 2017, 16:24

    Ja już myślałem, że poszły zawory, panewki albo pierścienie. No ale koło to lepsza opcja :wink:
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14453
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Ford Explorer 4,0 SOHC 2000 rok nie odpala

    01 Gru 2017, 21:55

    MotoAlbercik napisał(a):No ale koło to lepsza opcja :wink:
    Nie do końca jest hepi :mrgreen: Uszkodzeniu mogło ulec sprzęgło hydrokinetyczne a i również skrzynia biegów ze względu na brak współosiowości po oberwaniu koła . Koszt naprawy nieznany , motor nie odpalany bo i nie ma jak . Czy jest chętny ktoś na zakup tego auta tak jak stoi :?: A i LPG nie naprawiony :mrgreen: Poważne oferty proszę składać .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2630
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Ford Explorer 4,0 SOHC 2000 rok nie odpala

    03 Gru 2017, 12:18

    Podejrzewam że telefon się urywa :naughty:
    Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
    Kao
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3216
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: BMW i Jeep Grand Cherokee WG
    Silnik: 530i, 4.0 R6
    Paliwo: Benzyna
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Monster Truck Rock Star, 11
      S2020005