Ford Explorer 4,0 SOHC 2000 rok nie odpala

26 Wrz 2017, 21:30

bonifacy napisał(a):Minut pięć roboty , ale jak się rozliczyć za robotę
może i 5 minut ale znaleźć usterkę to trwało. Jakoś trzeba to ugryźć żeby wilk był syty i owca cała. Ale ja bym nie ściemniał tylko powiedział że nie wydajna masa była że trzeba było zrobić dodatkową ale sporo czasu Ci zajęło odnalezienie problemu. Niestety elektryczna robota trwa dla przykładu Ci powiem kiedyś miałem omege zmieniali mi silnik znajomi garażowi mechanicy wszystko było ok ale wkręcała się tylko do 4.5 tys i wybijało na kompie cały czas sondę i czujnik położenia wałka ( stała już u elektryka) zmienił czujnik i sondę i nadal to samo, stała u niego 3 dni kiedy w końcu odkrył że jakieś kostki były zamienione (były tego samego koloru i pasowały do siebie) też taka pierdoła a zabuliłem chyba coś koło 800 zł
Sonda 300+
Czujnik 250
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Wrz 2017, 18:54

Ja chyba osiwieje z tym struclem. :angry: Stracę czas , kasę , prestiż :angry: Pójdę do neurochirurga wyciąć układ nerwowy :angry: Wróciło auto od gości co wydechy łatają więc pora na dopieszczenie i uruchomienie LPG. Do tej pory wszystkie prace na PB . Gaz niestety (bez cenzury) d..a.Spalony sterownik gazu. Dokładnie to stopione piny grzebienia na masach , wewnątrz upalone nóżki złącza i zwęglona płytka w tych miejscach. Tam są dwa bezpieczniki zabezpieczające obwód wtryskiwaczy gazowych. Układ prawy/lewy. Po trzy . Mają być po 5A. Ktoś jeden dał 15A i widać że nadtopiony .Być może był problem ,gość męczył, wkładał co popadło aby jechać no nie wiem. Jest tutaj za duży pobór prądu/zwarcie co być może przełożyło się na spalenie centralki :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lis 2017, 21:08

Końcem września wypchnąłem auto a dzisiaj znowu przywlekli lawetą :lol: :lol: :lol: Było w czasie jazdy łupu cupu , jeb , jeb i motor umarł :mrgreen:
Rozrusznik kręci swobodnie ale tak jakby trąca po wieńcu. Coś mi się wydaje że tym razem oberwało się koło zamachowe :mrgreen: Wyjmiemy rozrusznik to będziemy wiedzieć :happy:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lis 2017, 22:18

Nie bez powodu mówią ludzie "jak ruszysz g...o to zacznie śmierdzieć" to auto już chyba nie chce żyć dalej, że klient ma do niego cierpliwość.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Lis 2017, 22:41

Kao napisał(a):że klient ma do niego cierpliwość.
A mówiłem mu przy pierwszej awarii - sprzedaj tak jak stoi , zezłomuj jak kupca nie będzie .Stare to to więc nie będzie nadmiernej straty. To nie będziem naprawiać.Kasa poszła na wymianę motoru w pi..u. Głupich nie sieją , sami się rozsiewają , tak jak chwasty. Nie słuchali dobrej rady to teraz spijają gorycz :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Lis 2017, 17:49

bonifacy - powiem tak - gratuluję cierpliwości. Wiem jak to jest z takimi pierdołami - roboty na 5 minut, a szukania kilka dni...Jednak prawda jest jedna - mało który mechanik w dzisiejszych warsztatach jest tak upierdliwy dla usterki i szuka przyczyny :ok: No i akurat trafiło ci się na jeden z gorszych do napraw silników.
bonifacy napisał(a):Gaz niestety (bez cenzury) d..a.Spalony sterownik gazu. Dokładnie to stopione piny grzebienia na masach , wewnątrz upalone nóżki złącza i zwęglona płytka w tych miejscach

Jestem pewny na 100%, że to pokłosie sprawy z tą masą po wymianie silnika. Elektronika próbowała " ciągnąć" masę na hama przez słabe styki i się grzało, aż się wygrzało. To samo z tym nadtopionym bezpiecznikiem - nadtopił się bo masa była słaba i próbował ciągnąc prąd z drugiej strony.
Tak ogólnie, to ja bym proponował ci ( jeśli mogę ), żebyś zerknął na sterownik silnika - też może mieć nadpalone jakieś elementy. Miejsce przykręcenia masy z aku do karoserii zapewne już posprawdzałeś? Ciekawe czy tam też było widać jak układ elektryczny próbował ciągnąć prąd przez masę.
Ciekawe, czy teraz to koło zamachowe, czy coś gorszego...Ja mam inne podejrzenia, o których napiszę potem :wink: jak już ściągniesz rozrusznik i zobaczysz wieniec.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kiedy kierowca może używać świateł awaryjnych?
    W jakich okolicznościach kierowca może używać świateł awaryjnych: postój z powodu uszkodzenia pojazdu lub wypadku. Włączanie tych świateł, gdy chcemy zatrzymać się w miejscu niedozwolonym jest niezgodne z obowiązującymi ...
    Lexus LC Convertible - co o nim wiemy?
    Chociaż Lexus ma duże doświadczenie w budowaniu kabrioletów, japońska marka od kilku lat nie oferuje samochodów tego typu. Wygląda jednak na to, że wszystko już wkrótce się zmieni za sprawą Lexusa LC ...

29 Lis 2017, 20:35

Jest jasność , rozrusznik wyjęty, ale o tym potem.
MotoAlbercik napisał(a):Tak ogólnie, to ja bym proponował ci ( jeśli mogę ), żebyś zerknął na sterownik silnika - też może mieć nadpalone jakieś elementy
To zrobiłem w pierwszej kolejności łącznie z rozebraniem i zajrzeniem do środka . Wszystko tutaj było ok.
MotoAlbercik napisał(a):Miejsce przykręcenia masy z aku do karoserii zapewne już posprawdzałeś?
Nie grzebałem tutaj a decyzją była szybka i skuteczna - nowa miedziana plecionka od minusowej klemy aku do solidnego elementu karoserii.
Teraz będzie wisienka na torcie :mrgreen: Trafiłem ze wstępną diagnozą :yes: Po wyjęciu rozrusznika wieniec odsunięty w stronę skrzyni biegów na ponad centymetr. Oberwane / pęknięte koło zamachowe. Tzn. nie do końca koło zamachowe . To jest automat więc konstrukcja jest taka że do wału korbowego jest przykręcona blaszana tarcza z wieńcem . Do niej na cztery śruby umocowany jest inwerter ( sprzęgło hydrokinetyczne ) Pękła , okroiła się właśnie ta tarcza

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Fota zrobiona kamerą inspekcyjną :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

01 Gru 2017, 16:24

Ja już myślałem, że poszły zawory, panewki albo pierścienie. No ale koło to lepsza opcja :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Gru 2017, 21:55

MotoAlbercik napisał(a):No ale koło to lepsza opcja :wink:
Nie do końca jest hepi :mrgreen: Uszkodzeniu mogło ulec sprzęgło hydrokinetyczne a i również skrzynia biegów ze względu na brak współosiowości po oberwaniu koła . Koszt naprawy nieznany , motor nie odpalany bo i nie ma jak . Czy jest chętny ktoś na zakup tego auta tak jak stoi :?: A i LPG nie naprawiony :mrgreen: Poważne oferty proszę składać .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Gru 2017, 12:18

Podejrzewam że telefon się urywa :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4