Ford Fiesta 5 Masło, korek ciąg dalszy

05 Maj 2023, 13:07

Na bagnecie tak dużo nie ma widać jedynie jakieś śladowe ilości ale pod korkiem i we wlewie oleju jest tego sporo. Wyczyść dokładnie jeszcze raz korek i cały ten wlew na tyle ile dasz radę oraz zajrzyj do odmy bo może być też zaklejona przez to masło.

Po takiej operacji możesz zrobić sobie jakąś trasę ale tak żeby obroty były min. 3000. Po niej sprawdź jak będzie wyglądał korek.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34

05 Maj 2023, 14:33

Kolego Motoalbercik, jest na pewnym kanale świetny mechanik, kanał b.popularny gdyż edukacyjny, pytał ostatnio o olej MPM, dystrybutor zaproponował mu zajęcie się reklamą tego oleju ale on sam przyznał, że na olejach się kompletnie nie zna, więc nie ma zamiaru reklamować i polecać danych olejów, gdyż to nie byłoby uczciwe i słusznie. Już pisałem kiedyś, uważam, że żaden mechanik nie ma obowiązku znać się na olejach, radzić czy polecać taki lub taki, a nawet gdyby miał profesurę w tym temacie, nie powinien tego robić z wiadomych względów, klient w razie awarii będzie miał pretensje do mechanika, chociaż awaria nie będzie mieć nic wspólnego z olejem. Skąd się bierze woda w oleju? Kondensuje się na ściankach wewnętrznych silnika gdy silnik stygnie na pustyniach zbierają wodę kondensującą się ale tylko nocą, gdy jest zimno, jeśli podgrzeje się pusty garnek i wystawi go w chłodniejsze miejsce dnem do góry, po jakimś czasie będzie mokry w środku na zewnątrz też. Temat jest b.ciekawy, kiedyś wymieniałem oleje późną jesienią, masełka nie miałem, obecnie pierwszy raz wymieniłem olej w połowie lutego, tzn. rok temu i też masełko się nie pojawiło, a przecież jeździłem ciągle na niedogrzanym oleju silnikowym w sumie nawet teraz wiosną gdy przyjechałem, 5 km, przy wymianie oleju stwierdziłem, że nie jest gorący, więc zrobiłem rundkę po wiosce dając silnikowi w palnik by mógł się solidnie rozgrzać ten jedyny raz w roku. Oleje nie mają czegoś takiego w swej charakterystyce jak zdolności absorbcyjne wody, oleje same mają zdolności odparowujące, im niższe, tym lepszy olej nie wybywają z niego szybko frakcje lotne, jedynie miewają dodatki zapobiegające pienieniu się olejów są przeznaczone do pompowtrysków, czyli woda nie miesza się z olejem, jedynie może wyparowywać z silnika „bokiem,, gdyż z oleje się w tym przypadku nie miesza. Ja osobiście wiązałbym ten problem ze sprawnością odmy nie z samym olejem. Teraz jest pytanie, czy to dobrze, że woda w postaci zawiesiny osadza się u góry silnika pod korkiem czyli pokrywie zaworowej też?! Według mnie, to dobrze i nie ma się czym martwić lepsze to niż gdyby pozostawała na dole w oleju wtedy pojawi się na bagnecie w postaci białej zawiesiny to jest groźne dla silnika. Ja jestem pewien, że wina tego leży po stronie odmy nie oleju. Miałem kiedyś Mercedesa W115 2.0 diesel, zorientowałem się dopiero zimą, że termostatu nie ma w ogóle, gdyż ogrzewania nie było, takie auto kupiłem latem ale pomimo tego masełka nie było pod korkiem, wniosek taki że woda potrafi odparowywać nawet w temp dosyć nieskiej, jedynie odparowywać będzie wolniej. Mercedesy akurat mają takie odmy, tak sprawne, że raczej ich silników ten problem nie dotyczy, Ford też ma zwykłą rurę dość obszerną, która nie ma możliwości by się zapchać, kolega jakie miał auto?! Są modele, które podczas jazd na miejscu zbierają wodę pod korkiem. Kolego Bialas, kolor zawiesiny świadczy o tym, że silnik masz sprawny, to nie jest płyn chłodniczy, tylko woda, przyglądnij się odmie, by ta zawiesina nie zamarzła zimą, wtedy zatrzesz silnik
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Maj 2023, 16:38

Masakra ile masła... Wyczyść i zrób trasę, ale wygrzej silnik czyli jak wyżej - dłuższy czas przy stałych obrotach około 3000 lub nawet więcej.

W Gulfie 3 gdzie nie miałem kompresji i silnik nadawał się na złom miałem masło w mieście, ale po trasie znikało...

Co do oleju C3 - on jest niskopopiołowy ze względu na DPF, czy są różnice w czasie nagrzewania? Nie wiem, jak już to nieistotne.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Maj 2023, 17:51

Nie wiem czy ruszenie w trasę i danie autu w palnik w tym przypaku,gdy zawiesina jest już na bagnecie,to byłby dobry pomysł,im szybsza jazda,tym olej bardziej będzie się pienił,a wiadomo piana powoduje utratę zdolnosci smarnych oleju,co doprowadza do smarowania granicznego,czyli utraty filmu smarnego,pierwsze przycierają się płaszcze tłoków wraz z współpracującymi okolicami,o pierścieniach nawet nie wspominam,myślę,że lepszym pomysłem byłoby zlanie oleju do garnka,i postawienie go na palniku,utrzymywanie temp na poziomie ok.80 -90 st c max,st c,i mieszanie,lub wymiana oleju.Kuzyn mój jeżdził też tylko na miejscu,przybyło mu po roku ok.litra oleju,tyle benzyny z kolei mu przybyło,,jeżdził tyle samio i tak samo jak ja od 7 lat,gdyż sklep,w którym pracował jest w tej samej okolicy,zrobił remont głowicy:) silnik VW 1.4,co ciekawe,wody nie miał,znając jego arcy sknerowatość na bank nie stosował oleju drogiego,spotkałem go przypadkiem,olej był białawy? Ano nie,normalny,no to po coś robił głowicę?! :) Dobrze,że nie miał sposobności ruszenia w trasę,przytarłby silnk,z wodą jest podobnie,jeżdził na miejscu,dlatego silnikowi nic się nie stało złego.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Maj 2023, 18:25

W sumie to po zastanowieniu sie napisałem kompletną bzdurę,po co podgrzewać olej?! Wystarczy zlać go ,niech się odstoi,woda opadnie na dno,w silniku też opada na dno miski,pompa ją zaciąga z powrotem.,najlepszą opcja byłaby wymiana filtra oleju,lub w tym wypadku podgrzania jeśli puszka,woda z niego wyparuje,oraz wyczyszczenie pokrywy zaworowej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Maj 2023, 18:37

Już nie ma co testować, w poniedziałek i tak oddaje auto na coroczną wymianę oleju i powiem, żeby sprawdzili i wyczyścili to odmę, jeśli to to no i zalali olej ten co wcześniej ac/b4 i zobaczymy co będzie.
Bialas55
Początkujący
 
Posty: 89
Zdjęcia: 9

05 Maj 2023, 18:57

Wyczyść to co widać we wlewie oleju i na korku . Potem zdejmij tą całą puszkę z filtrem powietrza . Przed zdjęciem odłącz przewód odmy . Zaznaczone poniżej .

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

W puszce filtra po jej rozkręceniu będziesz miał filtr odmy z gąbki . Przewód odmy wyczyść jak i jego króciec w pokrywie zaworów . Choć tutaj warto rozpatrzyć opcję jej demontażu i wyczyszczeniu od wenątrz . Dlaczego ?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Króciec odmy nie ma bezpośredniego ujścia do wnętrza silnika . Tam jest puszka w puszce , coś w rodzaju separatora oparów oleju . Umyć to wydmuchać .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4723
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Maj 2023, 19:23

To chyba wykracza po za moje umiejętności, spróbuję znajomego poprosić.
Bialas55
Początkujący
 
Posty: 89
Zdjęcia: 9

06 Maj 2023, 15:30

Ja bym jeszcze pokusił się o zdemontowanie pokrywy zaworów i ją wyczyścił, bo podejrzewam, że tam też będzie masełko.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Maj 2023, 16:23

Będzie na 100 %,preparat do czyszczenia zaworu EGR K2(tani) działa rewelacyjnie,usuwa masełka,mazie migiem,wystarcza na lata,taki wydajny.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Maj 2023, 18:10

No niestety, do odmy nie udało się dostać , u mnie jest bardziej z dołu i potrzeba by kanału. A żeby przed wymianą oleju, zrobili płukankę silnika, ma to sens?
Bialas55
Początkujący
 
Posty: 89
Zdjęcia: 9

06 Maj 2023, 18:22

Bialas55 napisał(a):No niestety, do odmy nie udało się dostać , u mnie jest bardziej z dołu i potrzeba by kanału
Jak to :shock: To który ty masz motor ? FUJA , FUJB ? Ze zdjęcia które dałeś z wlewem oleju to właśnie taki . Coś mi się wydaje że szukacie panie ale nie tego co potrzeba .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4723
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Maj 2023, 19:27

Ja w podobnych sytuacja wpisuję w Google temat,podaję oczywiście auto,model,rocznik,silnik ,moc i potem klikam grafika,i zawsze mi wszystko wyskakuje,tutaj pytający chyba nawet silnika nie podał:)Chyba,że sie mylę,czasami symbol silnika i lipa,oj potrafią kombinować z tymi częściami,oby ie okazało się,że odma tutaj to cały moduł wraz z pokrywą zaworową,o ile pamietam np.VW w 2.0 TDI CR zastosował taki patent,to jeszcze nic,nie wyczyści tego,trzeba kupić całość,koszt ok.2000 zł:)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Maj 2023, 20:18

PhantomASA1 napisał(a):tutaj pytający chyba nawet silnika nie podał
I widzisz to jest odwieczny forumowy problem . Ktoś np. napisze temat - astra g dużo pali . Heh ... a nie pisze nawet jaki motor . No ok . Benzyna / diesel . No ok np. napisze benzyna . Dalej a jaka pojemność ? No dobra . Moc motoru przy informacji o pojemności może dużo powiedzieć ale najważniejszy jest kod silnika . Tutaj w temacie po przejrzeniu postów autora wychodzi że ma motor FUJA /FUJB. Być może :mrgreen: Trzeba było grzebać w profilu użytkownika, kolegi od tego tematu , się domyślać. Generalnie chodzi o to że ktoś kto pyta o problemy z silnikiem to dla rzetelności podałby dokładne dane auta Za każdym razem po założeniu nowego pytania :!: . Tak aby każdy nowy , bez grzebania w historii wiedział o co chodzi, a stali użytkownicy nie zaprzątali sobie głowę kolegą np. Bialas55 .Przede wszystkim rok , marka , typ , pojemność , moc. Takie tam Fiesta 5 to za mało . Rozumiem że kod silnika nie jest znany dla przysłowiowego kowalskiego . Jednakże ma kolosalne znaczenie .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4723
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2023, 05:53

Podałem na poprzedniej stronie silnik benzyna 1.25 v16 70km 51kw zetec duratec. Zdjęliśmy obudowę filtra powietrza i tam na serio nie było tej odmy jak tu na zdjęciu. Tam był tylko taki wężyk, ale szedł on do pokrywy zaworów.
Bialas55
Początkujący
 
Posty: 89
Zdjęcia: 9