Ford ka 97r. nie chce odpalic!

25 Sty 2014, 14:17

Witam! Mam forda Ka z 97 r 1.3 silnik. jakies czas temu samochod nie chcial odpalic wogole nie krecil nic. myslalam ze to wina akumulatora . wymienilam go i jakos odpalil. na drugi dzien znowu nie odpalil . Lampka od immobilizera ciagle miga. Mysle ze to wlasnie jego wina ale nie wiem jak wyłaczyc go . Prosze o pomoc.
Gdzie i jak wylaczyc immobilizer. ?
klaudia94
 
  • 25 Sty 2014, 18:10

    Immo nie miga tylko tak sobie, ale wysyła ci konkretną wiadomość...
    Jeżeli po przekręceniu kluczyka kontrolka immo nie gaśnie po kilku sekundach, to jeśli pali się ok. minutę w sposób ciągły oznacza to, że został użyty nieprawidłowy kluczyk.
    Jeżeli układ wykryje błąd, to miga przez minutę z częstotliwością 4 błyski na sekundę, po tej minucie wskaźnik LED wyświetla dwucyfrowy kod błędu, migając dla każdej cyfry z częstotliwością 1 Hz (jeden błysk na sek).
    Najpierw pokazywana jest pierwsza cyfra kodu błędu - z przerwami co 1 sekundę - następnie po 2 sekundach pokazywana jest jest druga cyfra.
    Powinnaś odczytać ten kod...

    Generalnie jeżeli to nie jest kwestia złego kluczyka lub uszkodzonego obwodu czujnika przy stacyjce - to może być uszkodzony moduł PATS. A to już tylko ASO lub warsztat posiadający licencjonowanego IDS-a (fordowski tester diagnostyczny).
    wojciechj
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Prawo jazdy: 01 06 1964
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Ford Transit
    Silnik: 2,0 tdci
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna

    25 Sty 2014, 20:25

    Mam dwie pary kluczyków i żadnym nie odpala.Kontrolka przy zegarze pali mi sie nawet bez przekrecenia kluczyka i wogole nie gasnie.
    klaudia94
     

    26 Sty 2014, 21:20

    W takiej sytuacji - przy immo raczej nikt nic nie zdziała na miejscu. Jeżeli padł moduł PATS, to trzeba go wymienić i zaprogramować kluczyki pod nowy moduł.
    Konieczne jest wtedy - moim zdaniem - podłączenie pod oryginalny fordowski tester.
    Czyli - zwłaszcza teraz przy takiej pogodzie - laweta i jazda do odpowiedniej stacji. Raczej unikaj ASO, bo zapłacisz duże pieniądze za stosunkowo drobną rzecz.

    Jest niewielka szansa, że to jakieś zwykłe zwarcie lub podobna awaria w instalacji, ale potrzebny jest do tego kumaty elektryk, który zna Fordy.
    wojciechj
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Prawo jazdy: 01 06 1964
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Ford Transit
    Silnik: 2,0 tdci
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Uwaga na duże samochody ciężarowe (TIR’y)
      Duże samochody ciężarowe, potocznie zwane TIR-ami, można bardzo często spotkać na polskich drogach, nawet tych przebiegających przez miasto. W pobliżu tego rodzaju pojazdów, ze względu na ich rozmiary i masę oraz ograniczone ...
      Ogniwa paliwowe Toyoty zasilają budynki
      Dążąc do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla związanej z działaniem firmy, Toyota uzupełniła system zasilania zakładu Honsha w prefekturze Aichi o pionierskie rozwiązanie wykorzystujące stacjonarne wodorowe ogniwa paliwowe. ...