Forester II vs X-trail I

05 Kwi 2018, 18:17

Cześć,

Taka trochę ankieta, trochę próba rozstrzygniecia dylematu...

Wybieram między:

1. Forester II 158 KM silnik ze wzmacnianymi zaworami (fabrycznie) przez co lepiej znosi LPG. I takie LPG ma też posiadać. Spala takie auto około 12 l gazu. Co 100 tys trzeba sprawdzać luzy zaworowe i jeśli są, to regulacja kosztuje od 1200 do 2500 pln (trzeba wyjmować silnik do regulacji - boxer DOHC).

2. X-trail I (czyli T30), 2.2 dCi (ten japoński, nie renault) bez dpf fabrycznie. 136 KM na łańcuchu. W tym aucie lubi paść intercooler (ponoć około 600 pln kosztuje wzmocniony) i łożyska kół. Pali około 8-8,5 ON.

Co byście wybrali?
poziom
Początkujący
 
Posty: 52
Miejscowość: Łódź
Auto: Subaru Forester SG, Suzuki SX4

05 Kwi 2018, 21:09

Zależy jak, gdzie i na jakich dystansach jeździsz.
SUV do miasta to średnia sprawa (szczególnie z dieslem), na trasę również nie jest idealny.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Kwi 2018, 21:38

Mieszkam pod miastem i jeżdżę dziennie 50 km w ruchu mieszanym.
SUV mi potrzebny bo kilka km mam kiepskimi drogami, w tym 1-1,5 km (zależnie od wersji, dłuższa, nieco łagodniejsza dla zawieszenia) szutrami, prawie nie odśnieżanymi zimą.
poziom
Początkujący
 
Posty: 52
Miejscowość: Łódź
Auto: Subaru Forester SG, Suzuki SX4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo V60 Plug-IN - Najbezpieczniejsza hybryda na świecie
    Nowe Volvo V60 Plug-IN zostało określone przez Euro NCAP najbezpieczniejszym autem na świecie wyposażonym w napęd hybrydowy. W teście europejskiego instytutu samochód otrzymał najwyższy wynik pięciu gwiazdek. "Wszystkie ...
    Hyundai podejmuje współpracę z 4mobility - carsharing
    Hyundai przekazał flotę samochodów i30 nowej generacji, w ramach kontraktu z firmą 4Mobility, oferującą usługi wynajmu samochodów w systemie carsharing. Rozbudowanie floty o samochody marki Hyundai wpisuje się ...