Freelander 1.8B Problem z reduktorem i przegubem.

05 Lut 2010, 23:56

Czesc, mam nastepujacy problem z autem, podczas jazdy przy skreconych kolach zaczelo cos nie przyjemnie pukac z ukladu napedowego. Po zajrzeniu pod auto okazuje sie, ze przegub zewnetrzny (lewy stojac przodem do samochodu / pasazera) ma spore luzy na wyjsciu z reduktora i to jest przyczyna tych stukow. Teraz nasuwa sie pytanie czy reduktor jest rozbieralny i czy mozliwe jest, ze posypalo sie lozysko lub jakas inna czesc, ktorej uszkodzenie powoduje te luzy? czy mogly zniszczyc sie kola zebate i lozyska w reduktorze? czy jest szansa, ze to tylko lozysko zewnetrzne, ktore trzyma przegub i nie trzeba bedzie wymieniac calego reduktora czy moglo sie np cale gniazdo wyrobic i trzeba juz wymienic caly?

z gory dzieki za pomoc
ps. czy reduktor wyjmuje sie razem ze skrzynia w tym modelu czy mozna osobno?
ps2. czy lewy przegub(od strony pasazera) wychodzi wogole z reduktora?
ps3. czy da sie gdzies kupic i czy jest to wymienialne lozysko, ktore trzyma przegub
arrr
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: kielce

07 Lut 2010, 22:37

reduktor jest osobno, wychodzi bez skrzyni, lozyska dostaniesz w sklepie z lozyskami lu na allegro pamietaj ze jak ci sie lozyska posyply to prawdopodobnie zeby w ird tez sa juz do niczego
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

07 Lut 2010, 23:41

choler znowu REDUKTOR :mrgreen:
Colicab
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: spod auta

25 Lut 2010, 22:04

Teoretycznie reduktor nie jest rozbieralny. Land Rover w polsce nie sprzedaje żadnych części do reduktora (Ciekawe bo na allegro dostępne) nie ma też przewidzianych żadnych warunków do jego naprawy ani też danych z jakimi momentami skręca się obudowę czy np. kola talerzowe z atakującym. W serwisie występuje wyłącznie jako całość czyli wymienna część za 14tys. Taką odpowiedz dostałem od serwisu Land Rovera w warszawie.
JA sie jednak nie poddaje i rozebrałem swoj reduktor łożyska już mam (dostałem na terespolskiej za 350zł poszukuje jeszcze kola atakującego, talerzowego oraz podkładek do satelitek może ma ktoś jakiś reduktor na części który bo odsprzedał?
bar__on
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: warszawa

25 Lut 2010, 23:34

arrr, nie martw się IRD, sam piszesz że masz luz na przegubie, tylko którym, są dwa wewnętrzny i zewnętrzny. do ich wymiany nie musisz wyjmować reduktora. bez problemu kupisz komplet (zewnętrzny) z osłoną gumową i smarem za 250-300 zł. cała półoś wychodzi z reduktora oczywiście po wcześniejszym odkręceniu piasty i wahacza.
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

26 Paź 2011, 22:01

Witam, mam problem z reduktorem cos zaczelo zgrzytac i olej mi wyciekł. Na pierwszy rzut oka pod samochodem na reduktorze było widać dwie dziury :) Po rozebraniu okazało się że koło atakujace oraz talerzowe się posypały i wytarły w czasie jazdy te dziury. Czy ktoś posiada którąś z tych zębatek oraz podkładki do satelitek?
Kocurek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Belgia
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...

02 Lis 2011, 15:20

Ja miałem to samo, wymieniłem przegub wewnętrzny ( czyli przy IRD ) od strony pasażera i jest ok
Amasz
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Częstochowa

02 Lis 2011, 15:26

Jeszcze jedno, nie wiem dlaczego wszyscy posiadacze Freelanderów piszą że mają "reduktor" jak to jest tylko prosta przekładnia kątowa służąca do przeniesienia napędu na tylną część samochodu, reduktory są w prawdziwych terenówkach !!!
Amasz
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Częstochowa

05 Lis 2011, 12:30

Jeszcze jedno, nie wiem dlaczego wszyscy posiadacze Freelanderów piszą że mają "reduktor" jak to jest tylko prosta przekładnia kątowa służąca do przeniesienia napędu na tylną część samochodu, reduktory są w prawdziwych terenówkach !!!
Może dlatego że to się nazywa Intermediate Reduction Drive? W PRADZIWYCH terenówkach...Znowu się zaczyna....
Ja Szczupak, ja Szczupak! Do wszystkich, do wszystkich! Zaciągamy sieć! Można zaczynać!
Fabutek
Początkujący
 
Posty: 72
Miejscowość: mazury

05 Lis 2011, 21:07

Amasz napisał(a):wszyscy posiadacze Freelanderów piszą że mają "reduktor" jak to jest tylko prosta przekładnia kątowa służąca do przeniesienia napędu na tylną część samochodu, reduktory są w prawdziwych terenówkach

1. NIE , nie wszyscy :evil:
2, ale to nie jest prosta przekładnia kątowa , koryguje przełożenie napędu tyłu wzgledem przodu,
to TRS przy " stałym" 4x4
3, reduktorem można zmienić dodatkowo przełożenie PO skrzyni biegów co da efekt pólbiegu
najkorzystniejsze jest to oczywiscie na niskich biegach i wstecznym przy trudnym i "ciężkim"
manewrowaniu - we frelku się tego nie da - LR zafundował "kompromis" tzw. krótką i wolną jedynkę
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna