Freelander kontrolki i silnik

29 Lis 2009, 14:21

Witam wszystkich mam takie pytanie mam freelandera 1,8 b jak silnik mi się zagrzeje to tak traci moc że dodanie delikatnie gazu powoduje jego zgaśnięcie, ale po ponownym przekręceniu kluczyka daje się odpalić i przejechać kilka metrów po czym znowu gaśnie, a teraz jeszcze palą się kontrolki od ABS-u TC i hamulca zjazdowego(wszystkie na pomarańczowe :twisted:
o co chodzi
Wojtek P
Początkujący
 
Posty: 81
Miejscowość: Podkarpacie

01 Gru 2009, 11:22

ubyło Ci płynu chłodniczego?
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

01 Gru 2009, 12:28

ni ubyło

[ Dodano: Wto Gru 01, 2009 11:29 ]
nie ubyło :roll:
Wojtek P
Początkujący
 
Posty: 81
Miejscowość: Podkarpacie

02 Gru 2009, 00:25

poszukaj na forum roverki.eu masz silnik serii K rovera więc tam Ci ludzie pomogą :)
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

11 Gru 2009, 11:21

zapisałem się na to forum a tam mi powiedzieli że to może być wina silniczka krokowego :???:
Wojtek P
Początkujący
 
Posty: 81
Miejscowość: Podkarpacie

12 Gru 2009, 18:40

słynne 3 kontrolki niestety nie mają nic wspólnego z utratą mocy. To niestety dwie różne usterki
ostrobrody
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Miejscowość: Północ
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus ogłoszony najbardziej niezawodną marką
    Brytyjski portal oferujący porady dla konsumentów Which? przygotował ranking niezawodności marek samochodowych. Pierwsze miejsce zdobył Lexus. To kolejna z wielu nagród, którymi w tym roku wyróżniono ...
    Mitsubishi Outlander PHEV na potrzeby europejskiego odbiorcy
    Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) uruchomiła produkcję swojego pionierskiego elektrycznego modelu hybrydowego typu plug-in (PHEV) na potrzeby europejskiego odbiorcy. Dwukrotne ...

  • 13 Gru 2009, 13:01

    właśnie "słynne kontrolki " tylko nikt nie wie jak się ich pozbyć :mad: jedyną szansą jest podpięcie autka do kompa
    mnie bardziej zastanawia ten gasnący silnik
    może wreszcie ktoś pomoże :???:
    Wojtek P
    Początkujący
     
    Posty: 81
    Miejscowość: Podkarpacie

    13 Gru 2009, 14:33

    Skopiuje jeszcze raz co wcześniej napisałem już na tym forum dotyczące TC, ABS i hamulca zjazdowego:

    "Niestety ma taki sam problem, kontrolka abs, zjazdu i tc

    Ale wiem jak można to naprawić. Przyczyną nie musi być pompa ABS. Trzeba zacząć od sprawdzenia płynu ABS. Ja miałem w tragicznym stanie - pływały i dalej pływają w nim jakiś gluty. Myślę, że przyczyną nie jest pompa tylko właśnie płyn. Nie ma swojej prawidłowej konsystencji i się "zapycha"

    Dodam, że wymieniłem płyn na nowy ale co jakiś czas problem się pojawia (coraz rzadziej) no i nie wiem skąd pojawiają się "gluty" w zbiorniczku płynu abs.

    Aby zresetować ten problem nie odłączajcie akumulatora, nie resetujecie komputera , nie jedźcie do serwisów itp
    Sposób jest bardzo prosty: ( u mnie działa)
    1. Przekręcicie kluczyk tak aby świeciły się kontrolki ale nie odpalajcie silnika
    2. Naciskajcie pulsacyjne na pedał hamulca. Może się zdarzyć, że po kilkunastu naciśnięciach pedał będzie "twardy" wtedy wyłącznie zasilanie i znów powrót do pkt 1
    3. Po chwili powinniście zobaczyć, że kontrolka TC zaczyna migać, albo gaśnie. Musicie dotrwać do momentu aż zgaśnie.
    4. Następnie wyłączyć i ponownie przekręcić kluczyk aby się kontrolki świeciły. Kontrolka ABS na chwilę zgaśnie potem włączy się ale zgasną TC i hamulec zjazdowy, czyli wszytsko jest OK

    Tylko, że to jest niestety chwilowe rozwiązanie. W moim przypadku działa i myślę, że winą jest płyn abs. Muszę go wymienić jeszcze raz bo dalej pojawiają się gluty.

    Wpadłem na to rozwiązanie przypadkiem. Jak kupiłem autko po miesiącu pojawił się taki błąd. Przez następny miesiąc z tym jeździłem i kombinowałem jak naprawić. Pewnego dnia siedząc w samochodzie wk#####ny zacząłem w złości naciskać pedał hamulca i zgasła mi kontrolka TC, zapaliłem jeszcze raz i problem się naprawił

    Tylko jeszcze raz napiszę, że jest to rozwiązanie chwilowe ale pomocne. Bo co najważniejsze jak ktoś jeździ po terenie to się włączy napęd 4x4, bo z tym błędem, mamy tylko na przednią oś."
    ostrobrody
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 55
    Miejscowość: Północ

    13 Gru 2009, 14:47

    u mnie to nie pomogło dalej jest ten sam problem :cry:
    Wojtek P
    Początkujący
     
    Posty: 81
    Miejscowość: Podkarpacie

    16 Gru 2009, 15:44

    U mnie niestety też nie pomogło - ale ciekawostka - mimo świecących 3 kontrolek mam napęd na obie osie (na lodzie da się wyczuć) :grin:
    Pozdrawiam
    Pitt_M
    Nowicjusz
     
    Posty: 18
    Miejscowość: warm-mazurskie

    16 Gru 2009, 18:37

    u mnie też pracują oba napędy ale abs-u nie ma :razz:
    Wojtek P
    Początkujący
     
    Posty: 81
    Miejscowość: Podkarpacie

    13 Paź 2014, 17:22

    Witam miałem ten sam problem a mianowicie trzy kontrolki przyczyna to uszkodzona koronka na łożysku piasty z której czójnik absu zbiera sygnał wymiana łożyska i problem zginął :|
    olivierek
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Prawo jazdy: 0-10-1986
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: land rover frelander
    Silnik: 2.0 TD4
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004
     
    • Warto przeczytać