Kia Sorento po zmianach

Kia Sorento po zmianach

30 Paź 2012, 11:16

Odświeżona linia i zmodernizowana konstrukcja skorupy nadwozia, nowy silnik benzynowy 2.4 GDI o niższym zużyciu paliwa i emisji spalin, wyższy komfort podróżowania i lepsze własności jezdne – to tylko niektóre z istotnych zmian, które przeszła najnowsza Kia Sorento.

    Nowy silnik benzynowy 2.4 GDI o mocy 192 KM.
    Zwiększony komfort i lepsze własności jezdne dzięki wzmocnionej strukturze nadwozia.
    Jeszcze wyższy stopień ochrony pasażerów za sprawą zaawansowanych rozwiązań bezpieczeństwa czynnego.
    Samochód dostępny w polskich salonach jeszcze w tym roku.

Image

Odświeżony wygląd klasy Premium
Aby nadać modelowi wygląd nawiązujący do klasy Premium, zespół projektantów Kia dokonał znacznej re-stylizacji przedniej i tylnej części pojazdu. Efektem dopracowania szczegółów designu karoserii jest obniżenie współczynnika oporu aerodynamicznego Cd do wartości 0,34.

Zmodernizowana Kia Sorento otrzymała również nowy przedni i tylni zderzak z niekonwencjonalnym pionowym układem świateł przeciwmgielnych, a także nową atrapę chłodnicy i reflektory ze światłami pozycyjnymi, wykonanymi w technologii LED oraz nową klapę tylną nadwozia. W zależności od poziomu wyposażenia nowe Sorento dostępne jest w wersji z 17- lub 18-calowymi lub większymi (w opcji wyposażenia) 19-calowymi felgami z lekkiego stopu.
Opcjonalnie dostępne będzie również dwuczęściowe, panoramiczne okno dachowe z elektrycznie sterowaną roletą. Oferta kolorystyczna Sorento zostaje rozszerzona o siedem nowych barw lakierów nadwozia.

Stylowy wystrój wnętrza i bogate wyposażenie high-tech
Wnętrze zmodernizowanego Sorento zyskało nowy, odświeżony wystrój. Do wyboru nabywcy pozostaje standardowa tapicerka materiałowa w kolorze czarnym lub beżowym, w opcji wyposażenia dostępna jest także czarna, beżowa lub brązowa tapicerka skórzana.

Image

Siedmioosobowe wnętrze zyskało więcej materiałów miękkich w dotyku, a dyskretnej elegancji nadają mu chromowane klamki drzwi oraz obramowania wlotów powietrza i przełączników. Nowością jest także zestaw wskaźników LCD. W konsoli środkowej dźwignia zmiany biegów (dla wersji ze skrzynią automatyczną) została wyprostowana, a sama dźwignia otrzymała elegancki mieszek z wysokiej jakości skóry dla podkreślenia luksusowego charakteru nowego modelu.

Wyposażenie opcjonalne klasy Premium obejmuje m.in. elektrycznie regulowane, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, elektrycznie podgrzewane fotele drugiego rzędu, zestaw głośnomówiący do telefonu Bluetooth, przyciemniane szyby odbijające promienie słoneczne z filtrem UV oraz oddzielne nawiewy klimatyzacji dla trzeciego rzędu foteli.
Do wyboru nabywcy oferowany będzie także radarowy system monitorowania martwego pola, system monitorujący zmiany pasa ruchu z użyciem kamery video nad szybą czołową oraz automatyczny system parkowania równoległego Smart Parking Assist System (SPAS).

Zawieszenie oraz poziom podłogi odświeżonego modelu Kia Sorento obniżone zostały o 10 mm, czego efektem jest zwiększenie przestrzeni na nogi pasażerów drugiego i trzeciego rzędu foteli − odpowiednio o 30 i 9 mm. Aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort jazdy, zastosowano szereg zaawansowanych rozwiązań w zakresie redukcji NVH (hałasów, drgań i wibracji), dzięki którym nowa Kia Sorento należy do najlepiej wyciszonych pojazdów w swej klasie.

Ulepszone jednostki napędowe: niższy poziom zużycia paliwa i emisji spalin
W zależności od zapotrzebowania poszczególnych rynków oferta jednostek napędowych nowej Kii Sorento obejmować będzie silnik benzynowy oraz dwa silniki wysokoprężne (o mocy 150-197 KM). W odpowiedzi na przewidywane trendy konsumenckie, jednostka benzynowa 2.4 GDI (oferowana przez Kia po raz pierwszy w Europie) oraz Diesel 2.2 TCI zostały zoptymalizowane celem ekonomizacji zużycia paliwa.

W silniku serii Theta II 2.4 GDI zastosowano nową głowicę cylindrów i tłoki oraz nowy system wtrysku paliwa i układ dolotowy. Efektem jest 9-procentowy wzrost mocy (do 192 KM) i 6,6-procentowy wzrost momentu obrotowego (do 242 Nm) w porównaniu z dostępną poza Europą Zachodnią jednostką 2.4 MPI − przy obniżeniu zużycia paliwa (o 19%) i emisji CO2 (już od 199 g/km).

Napędzający nowe Sorento 2.2-litrowy Diesel TCI (wyposażony w turbosprężarkę oraz intercooler powietrza dolotowego) o mocy 197 KM otrzymał nowy układ recyrkulacji spalin (EGR), który pozwala obniżyć emisję CO2 do zaledwie 153 g/km. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 436 Nm (w parze z przekładnią automatyczną) lub 421 Nm (z przekładnią manualną). Alternatywnie dostępny będzie również Diesel 2.0 TCI o mocy 150 KM i momencie 382 Nm.

Image

Przekładnie sześciostopniowe i napęd 2WD lub 4WD
Nowa Kia Sorento wyposażona jest w manualną lub automatyczną przekładnię sześciostopniową oraz w zależności od wersji modelowej − napęd 2WD (tylko na koła przednie) lub 4WD (na cztery koła). Samochód z napędem 2WD jest lżejszy o około 60 kg, czego efektem jest niższe zużycie paliwa.

Napęd 4WD to system typu „on demand” przekazujący 100 procent momentu obrotowego na koła przednie podczas zwykłej jazdy miejskiej lub autostradowej. W przypadku ich poślizgu część mocy (do 50%) przenoszona jest automatycznie na koła tylne. W warunkach niskiej przyczepności przydatny jest załączany ręcznie tryb „Lock Mode”, rozdzielający moment koła przednie i tylne w proporcji 50/50 procent.

Lepsze osiągi na drodze, niezmienna sprawność off-road
Konstruując nową Kię Sorento nie szczędzono starań, aby umiejętnie i precyzyjnie połączyć pewność prowadzenia z doskonałym wyważeniem charakterystyki jezdnej i komfortu.
Dotychczasowy system zawieszenia otrzymał nowe ramy pomocnicze o bardziej wytrzymałej konstrukcji, które pozwalają jeszcze precyzyjniej kontrolować pracę wszystkich komponentów, a dzięki zmodyfikowanym tulejom − skuteczniej tłumić drgania. Efektem powiększenia tulei zawieszenia, wydłużenia tylnych wahaczy oraz zastosowania wzmocnionych amortyzatorów typu HPD (High Performance Dampers) odczuwalny jest wzrost komfortu podróżowania i stabilności pojazdu.

Aby zwiększyć precyzję prowadzenia oraz „wyczucie” drogi układ kierowniczy jest teraz bardziej bezpośredni i wymaga tylko 2,95 obrotu kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi. Wygodę i komfort prowadzenia zapewnić może progresywne wspomaganie układu kierowniczego Flex-Steer™, działający w zależności od osobistych preferencji kierowcy w trzech trybach − Normal, Sport i Comfort.

POLECAMY Kia Optima samochodem roku Playboya

Pięciogwiazdkowy standard bezpieczeństwa czynnego i biernego
Już w roku 2009 Kia Sorento drugiej generacji uzyskała 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. Od tego czasu oficjalne reżimy testowe w Europie uległy zaostrzeniu. Aby utrzymać najwyższe notowania w Euro NCAP oraz oficjalnych amerykańskich testach zderzeniowych NHTSA struktura karoserii oraz konstrukcji skorupy nadwozia nowej Kii Sorento uległy istotnym modyfikacjom.

Dzięki zmianom w konstrukcji skorupy nadwozia, która charakteryzuje się wyższym (bo 70,4-procentowym) niż większość pojazdów tej klasy udziałem stali o ultra-wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, wzrosła odporność na zderzenia czołowe, boczne i tylne. Centralna i tylne podłogowe podłużnice nadwozia wykonane zostały ze stali o ultra-wysokiej wytrzymałości na rozciąganie tłoczonej w temperaturze 9000C, tworząc solidne komponenty dla przedniego zderzaka, a tym samym podnosząc w sposób znaczący wytrzymałość kolizyjną struktury samochodu.

Zastosowanie specjalnej rozpórki kielichów kolumn przedniego zawieszenia zwiększa sztywność skrętną karoserii o 18 procent i wzmacnia „fundament” dla zawieszenia i układu kierowniczego, wpływając tym samym nie tylko na wzrost komfortu jazdy, ale i stabilności kierunkowej.

Nowa Kia Sorento wyposażona jest w sześć poduszek powietrznych (czołowe, boczne i kurtynowe). Posiada również przednie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy zwiększonej do 320 mm oraz integralny system ochrony pieszego AHS (Active Hood System), który w razie kolizji z pieszym powoduje uniesienie tylnej części maski sinika, co zmniejsza zagrożenie poważnych obrażeń ciała.

Dostępne wyposażenie bezpieczeństwa czynnego obejmuje również elektroniczne systemy stabilizacji toru jazdy ESC i utrzymania stabilności VSM, kamerę podglądu cofania z obiektywem szerokokątnym 1300, adaptacyjne reflektory ksenonowe (HID) oraz system wspomagający ruszanie na wzniesieniu HAC.

źródło: Kia
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2544
Zdjęcia: 9243
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy używane opony są bezpiecznym wyborem? Czy używane opony są bezpiecznym wyborem?
    Zakup nowych opon to wydatek, który każdy kierowca powinien traktować w kategorii inwestycji – opony są jedynym elementem łączącym auto z jezdnią. To od ich jakości i sprawności zależą nie tylko osiągi samochodu ...
    Nowe wyścigowe Mitsubishi MiEV Evolution II na PPIHC Nowe wyścigowe Mitsubishi MiEV Evolution II na PPIHC
    Podczas 91. edycji słynnego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) nowe wyścigowe Mitsubishi MiEV Evolution II zajęły drugie i trzecie miejsce w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym. Pojazdy poprowadzili ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • 10
      Rage-Race 2009
      Mimonske Valky XII
      Summer Cars Party 2009