REKLAMA
Jeśli widzimy,że auto wygląda na zużyte nie warto wierzyć w jego niski przebieg,stan licznika jest łatwiej zmienić niż sobie to jesteśmy w stanie wyobrazić Operacja zazwyczaj trwa od kilku minut do dwóch godzin max.Wszystko zależy od istniejących zabezpieczeń ,konstrukcji samego licznika oraz możliwości podłączenia komputera PC lub urządzenia diagnostycznego.Najszybciej i najłatwiej zmniejsza się przebieg w autach ,w których wystarczy podłączyć się do styku diagnostycznego są to np.VW GOLF IV,Passat B5,BMW E36,oraz wiele modeli AUDI I SKODY.Koszt takiej operacji uzależniony jest od wartości auta i waha się od 100-400 zł.Czasami trzeba wyjąć licznik i podłączyć do kostki elektrycznej z tyłu jego obudowy np.w GOLFIE III,BMW E36 Compact,CITROEN SAXO,niektóre wersje Peugeota 406 i in.Operacja trwa nie mniej jak kilkanaście minut ale tylko dlatego ,że trzeba wyciągnąć licznik.Czasem trzeba rozebrać licznik by podłączyć się do procesora(wiele modeli BMW,Alfy,VOLVO,CITROENA) koszt ok.150 zł.Jeśli chodzi o przekręcanie liczników analogowych to jest to pracochłonne zadanie i mało komu chce się w to bawić.WIĘC Jeśli kupujesz auto-zwracaj uwagę na jego wygląd i ogólny stan ,na licznik nawet nie patrzcie,PAMIĘTAJ o tym ,że stare auta NIE MAJĄ PRZEBIEGU TYLKO STAN LICZNIKA Naturalnie oszustwa są karalne ale udowodnienie jest praktycznie niemożliwe. KOREKTA LICZNIKÓW ELEKTRONICZNYCH-----Licznik elektroniczny nie jest żadnym utrudnieniem dla fałszerzy,wręcz przeciwnie gdyż z reguły nie potrzeba rozkręcać zegarów.Prawnie dozwolone jest tylko naprawianie liczników i programowanie ich potem na właściwy przebieg JEDNAK ŚWIADOMIE SPRZEDAJĄC AUTO Z ZANIŻONYM PRZEBIEGIEM W CELU OSZUKANIA KUPUJĄCEGO ,POPEŁNIAMY PRZESTĘPSTWO /// ---LICZNIKI ANALOGOWE------Przestawianie wałeczków wymaga precyzji,bardzo często niefachowe zabiegi psują liczniki i ich mechanizmy.Jeśli moduł z wałeczkami jest już w ręku to najpierw trzeba się zastanowić czy da się je porozkładać ,a potem ułożyć w odpowiednim porządku Najdelikatniejszą metodą jest podłączenie zegara z licznikiem do silniczka,który doprowadza drogomierz do stanu 999999,a potem czekamy już na pożądany wynik.Fałszerze jednak posuwają się do bardziej brutalnych metod ---rozsuwają wałeczki,aby nie zazębiały się,a następnie układają je na nowo.Nawet jeśli licznik nie będzie potem działał własciwie trudno się szybko zorientować ,że tak jest.//////KUPUJĄC WARTO SPRAWDZIĆ Zapytać w ASO ,czy w bazie danych firmy jest auto o numerze nadwozia pojazdu ,który kupujemy.Np.serwisy TOYOTY mają dostęp do historii serwisowanych aut nie tylko naprawianych w Polsce ale także w Europie,sprawdzimy przebieg auta w przypadku ostatniego wykonanego serwisu w ASO i wtedy możemy sobie mniej więcej obliczyć jego prawdziwy stan ,orientacyjnie,lub dowiemy się ,że auto ileś tam lat temu miało przebieg połowę większy jak teraz W licznikach analogowych po przekrętach często pozostają ślady-zarysowania wałeczków,tłuste ślady na szybce od wewnątrz,krzywo ułożone wałeczki.Jeśli kupujesz auto w komisie ,warto jest skontaktować się z właścicielem poprzednim by zapytać o przebieg auta i sprawdzić sobie ze stanem na budziku.Sprawdź czy pod maską nie ma karteczek z informacją o przeglądach czy wymianach oleju.Fachowcy zwykle je usuwają ale warto sprawdzić.Niefachową korektę zdradzają różne wskazania na osobnych wyświetlaczach(np.AUDI czy MERCEDES).Pamiętajcie o tym ,że są modele aut np.BMW,które posiadają chipy rejestrujące prawdziwy stan przebiegu auta(nie widoczny,tego cofnąć się nie da),wystarczy tylko jechać do ASO BMW i wszystko staje się jasne To rady dla tych ,którzy poszukują prawdy,nieuczciwych ludzi prawda kole okrutnie,zarzucają prawdzie śmieszność,nie dawajcie sobie wciskać ciemnoty ,nie dajcie się oszukiwać
[ Dodano: Nie Gru 13, 2009 12:15 ]
W tytule chciałem napisać ,ZMIANACH,przepraszam!