Freelander TD4 sprzęgło , dwumasa

28 Wrz 2011, 20:17

Szykuje się poważniejsza awaria i to na dniach objawy to podczas ruszania dziwny dźwięk ale niezbyt głośny trrrrrrrrrrrrrrrr raczej wibracji brak myślałem,że to może przegub tak na początku obstawiałem ale chyba raczej nie .Zaczęło się od tego,że kilka dni temu gdy zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów z przyczepą waga nieduża max 400 kg był taki sam dźwięk albo podobny tylko,że dosyć głośny na postoju i nie był różnicy czy sprzęgło było wciśnięte czy puszczone ale pojechałem dalej i przez kilka dni było w porządku następne kilka dni już jest cały czas ten dźwięk przy ruszaniu aż do dzisiaj a teraz wydaje mi się ,że w każdej chwili może coś walnąć.Podrzućcie jakieś pomysły
Ostatnio edytowany przez MCARTUR, 29 Wrz 2011, 06:16, edytowano w sumie 1 raz
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

28 Wrz 2011, 21:56

sprawdz poduszki ukł napedowego,
nie chce Cie na noc martwić , ale podejrzewam pod sprzegłem dwu...
sorki
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

29 Wrz 2011, 06:15

dwumasa ?
Da się to łatwo rozpoznać po wyjęciu czy dwumasa jest uszkodzona czy może jednak sprzęgło bo wydaje mi się ,że jakby samochód nie przyśpieszał tak jak wcześniej i gdzieś był problem z prze niesianiem napędu nie wiem czy robić samemu czy zaprowadzić do mechanika zawodowego ( tzn który zajmuje się tym zarobkowo) .Już od dawna robię wszystko sam od chwili jak mi mechanik więcej zepsuł niż naprawił i sądzę ,że to też jestem w stanie zrobić.2-3 tyg da się jeszcze pojeździć nie rozsypie się coś
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

29 Wrz 2011, 10:39

cdn info byłem w zakładzie robiącym przeglądy (okazuje się ,że mam darmową diagnozę bo robię tam stale przeglądy) tylny prawy amortyzator do wymiany i górne tuleje wahaczy tylnych ,nie sprawdzone poduszki pod silnikiem bo zapomniałem o odkręceniu pokrywy dolnej potem do mechanika ,który stwierdza że nie zrobi tego ale powie co jest i twierdzi,że to nie dwumasa tylko łożysko oporowe (wyciskowe) .Będzie trzeba wymienić wysprzęglik
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

29 Wrz 2011, 17:52

kiedy coś sie skończy calkowicie czasem cięzko powiedzieć,
czasem coś daje głos, ale jeszcze polatałoby :o
jak się wyjmie skrzynie bedzie widać dużo więcej ,
w td4 łożysko oporowe jest z wysprzeglikiem, jak sprzegło bedzie wyjete, warto wtedy odkręcic koło zamach-dwumasowe i obejrzeć go z bliska,
a wskazane wtedy też wymienić uszczelniacz wału korbowego
górne tuleje wahaczy tylnych ?? - może idzie o tuleje wewnętrzne wahacz -sanki czy tuleje przednie wahacza wzdłużnego przy podłużnicy ?
ja bym radził aby robił mechanik który wie jak jak to ma być -żebys nie musiał potem jeszcze pompy sprzegła wymieniać
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

30 Wrz 2011, 09:26

Temat pompy sprzęgła mam opanowany ,ogólnie oprócz silnika skrzyni biegów ,przekładni kątowej i dyfra to rozebrałem ten samochód i poskładałem do kupy już trzy razy a teraz zabiorę się za wymianę wysprzęglika chyba ,że będzie trzeba wyjąć skrzynię biegów razem z przekładnią to tego nie zarobię bo nie mam podnośnika ,który jest potrzebny do demontażu skrzyni biegów.
Teraz mam prośbę do kogoś kto to robił jak się za to zabrać.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

30 Wrz 2011, 13:37

Kolego pisałem ;
wysprzeglik w td4 jest z łożyskiem oporowym , bez wyjecia skrzyni mozesz
zobaczyć ale moze laparoskopem :evil:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

02 Paź 2011, 20:23

witaj MCARTUR,
masz silną wolę, dasz radę. wymieniałem wysprzęglik bez kanału i podnośnika, potrzebny jednak pomocnik przy opuszczaniu samej skrzyni i jej zakładaniu. przód centralnie do góry o jakieś 50 cm i do roboty. najprościej wyjmiesz skrzynię demontujac wcześniej sanki i ramę osłony. wywalasz kolumny (bez amortyzatorów) z półosiami, wcześniej usuwasz zaciski i czujniki ABS. od IRD odpinasz wał napędowy (spuścić olej i płyn chłodzący), odpinasz rurki chłodniczki i odpowietrzenie. odkręcasz IRD i wysuwasz ze skrzyni. teraz skrzynia. podeprzyj podnośnikiem silnik tak żeby przy wyjmowaniu skrzyni dało się go opuscić o jakieś 10 cm. odepnij czujniki i przeguby mechanizmu zmiany biegów. najpierw odkręcić śruby obwodowe. Uwaga na blaszaną osłonę przykręconą do obudowy skrzyni śrubą, która zachodzi za koło dwumasowe. Bez jej odkręcenia skrzynia nie zejdzie, dojście od strony IRD po jego zdjęciu. podwieś skrzynię i odkręć jej zawieszenie przy nadkolu. teraz, z pomocą, opuszczasz nieco silnik na tyle by dało się wysunąć skrzynię (jej wałek ze sprzęgła) i masz sprzęgło, dalej tradycyjnie.
przy składaniu warto wymienić też orinng skrzynia – IRD (fi zew 62, wew 58 mm), a pod śruby mocowania w nadkolu podłożyć podkładki sprężyste.
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

03 Paź 2011, 12:48

Miałem nadzieję,że nie trzeba będzie wyjmować IRD u kolegi,który robił sprzęgło w 1,8 B nie było potrzeby wyjmowania .Mam garaż z kanałem to chyba nie muszę podnosić silnika
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

03 Paź 2011, 19:45

dasz radę w kanale, ale silnik trzeba nieco opuścić, bo przy odsuwaniu skrzyni z bloku, blokuje ją nadkole.
pozdr.
az dt4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

27 Lis 2011, 15:50

Mam do sprzedania komplet dwumas luk i sprzęgło AP ewentualnie pompe i wysprzęglik idealny stan bardzo mały przebieg gdyby ktoś potrzebował
LANDER2
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Discovery