Fura na tor/miasto do 10 tyś.

Fura na tor/miasto do 10 tyś.

17 Paź 2017, 12:21

Cześć, przeglądając forum nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi, stąd zakładam nowy temat. Poszukuję samochodu do 10 tysięcy w benzynie, z klimą. Od razu mówię, że nie interesuje mnie Honda, Audi, Alfa Romeo, Opel i Seat. BMW też wolałbym unikać, ale jak będzie coś wartego uwagi to się ostatecznie zastanowię. Samochód ma służyć głównie do jazdy po mieście, dlatego dobrze aby spalanie nie przekraczało 10l/100km jeśli chodzi o benzynę, gazu raczej chciałbym uniknąć, no ale też mógłbym przymknąć oko, jakby był jakiś naprawdę ogromny silnik. Drugą kwestią jest to, że od czasu do czasu jeżdżę po torze, co prawda nie profesjonalnie, ale wiem o co w tym chodzi, stąd chciałbym też, aby przyspieszenie do 100 mieściło się w granicach 8 sekund. Wiadomo, im mniej tym lepiej. Nie podaję konkretnie pojemności silnika i mocy, bo wiadomo jeden może mieć 1.6 125KM i śmigać lepiej od takiego co ma np. 2.0 160KM. Napęd może być zarówno na przód jak i na tył. Początkowo szukałem małego hatchbacka typu Ford Fiesta ST VI 150 KM, ale trochę wykracza poza mój budżet, odpychał mnie też fakt, że jest 3-drzwiowy, a ja wolałbym 4/5. Chodzi o malutkie, szybkie autko z dobrym prowadzeniem. Jednak nic takiego nie mogłem znaleźć, więc poszerzyłem kryteria i w zasadzie może to być każdy samochód: sedan, hatchback, coupe, 3, 4, 5 drzwi, wszystko wchodzi w grę chociaż wolałbym się trzymać pierwotnego założenie i kupić 4/5-drzwiowego hatchbacka. Obecnie jeżdżę Peugeotem 306 2.0 121KM i mimo aż 10-11 sekund do setki, nadrabia prowadzeniem w zakrętach i dobrymi oponami. Po ulicy nie wariuję, punktów nie zbieram i to ja jestem tym, którego wszyscy wyprzedzają, ale na torze lubię wdepnąć. Z modeli które przeglądałem natrafiłem m.in na MG ZR, Toyotę Corollę IX (trochę za droga), Subaru Imprezę I, wspomnianego wcześniej Forda Fiestę ST, VW Polo (też cena odpycha) i jeszcze kilka innych, ale nie wybrałem nic konkretnego. Pozdrawiam :)
xxcarloxx
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 17 Paź 2017, 01:52
Prawo jazdy od: 01 10 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 306
Silnik: 2.0 121KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

Re: Fura na tor/miasto do 10 tyś.

17 Paź 2017, 16:38

Szczerze mówiąc to ciężka sprawa

mg spoko opcja, subaru to bardzo głupi pomysł w tej kasie,

możesz rozważyć 206 gt
popatrz na focusa st, ale nie wiem czy coś w tej kasie znajdziesz
z troszkę większych aut volvo s40/v40 2.0T/1.9T4/2.0T4

Nooo i jako faworyt, pewnie niełatwo będzie znaleźć ale imo warto - fiat bravo hgt, ostatecznie punto hgt
Laguna mk1, 2.0 [*] -> S40, 1.8, '98 -> Mazda 3, 2.0, '16 -> S60, 2,5T -> Focus 2, 1.6tdci

Clio 3, 1.5 dci, -> Clio 4, 1.2 -> Auris Hybrid, '14 ->Fabia 2, 1.6tdi, '13 -> Octavia 2, 1.6tdi, '13 -> Insignia ST, 2.0DTH, '17
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2625
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus 2, Insignia ST
Silnik: 1.6tdci, 2.0dth
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Fura na tor/miasto do 10 tyś.

17 Paź 2017, 17:02

Invi napisał(a):mg spoko opcja, subaru to bardzo głupi pomysł w tej kasie,

możesz rozważyć 206 gt
popatrz na focusa st, ale nie wiem czy coś w tej kasie znajdziesz
z troszkę większych aut volvo s40/v40 2.0T/1.9T4/2.0T4

Nooo i jako faworyt, pewnie niełatwo będzie znaleźć ale imo warto - fiat bravo hgt, ostatecznie punto hgt


Panowie proszę o rozwagę ... tu ma się zapitalać :mrgreen:

Ogólnie za 10k będzie lipa ale trzeba szukać coś możliwie lekkiego, możliwie przystosowanego do upalanki i trwałego. Oczywiście dostępność gratów obowiązkowa.

Więc odpadaja wszystkie tuboloty, odpadają wszystkie hot hecze z małymi wyjątkami. Pozostaje kilka autek typu cytryna/renault w wersjach sport ale nie będę się nad nimi rozwodził bo pewnie inni wiedzą lepiej :ok:
Ja proponuje yarisa1 ts przed liftem bo jest bardzo lekki, utwardzony ma znośny hebel i się nie psuje a do tego do pierwszych wersji tanie są części blacharskie. Nawet można zrobić myk i kupić coś z problemami lakierniczymi a kaskę dołożyć np: do szperki.
Oczywiście jakiś pugów itp. nie skreślam ale trzeba rozeznać się w szczegółach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4661
Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Fura na tor/miasto do 10 tyś.

17 Paź 2017, 17:28

spalanie 10L /100km i przyspieszenie 8s :?: :!: Za 10 kafli :?: :!:
nie interesuje mnie Honda, Audi, Alfa Romeo, Opel i Seat. BMW też wolałbym unikać,
Zapomnij :ok:
RIDE or DIE
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 573
Rejestracja: 18 Maj 2011, 20:49
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy od: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: BMW E90
Silnik: 3.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

Re: Fura na tor/miasto do 10 tyś.

17 Paź 2017, 21:27

Na spokojnie można znaleźć, chociażby taka Yariska I 1.5 150KM książkowo schodzi poniżej 7l/100km, jednak średnio mi się podoba wnętrze.

No tak wgl to zapomniałem zapytać, czy coś się znajdzie do 10 tyś i nie dodałem ważnej informacji, że automat odpada :)
xxcarloxx
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 17 Paź 2017, 01:52
Prawo jazdy od: 01 10 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 306
Silnik: 2.0 121KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

Re: Fura na tor/miasto do 10 tyś.

17 Paź 2017, 21:33

xxcarloxx napisał(a):książkowo schodzi poniżej 7l/100km


Książkowo czyli jazda jak emeryt w ośrodku badawczym... Jeśli chcesz wykorzystać moc to nie ma bata by tyle spalić.
galakty
Stały forumowicz
 
Posty: 4546
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel po raz trzeci uznany za Opel po raz trzeci uznany za "najbardziej innowacyjną markę"
    Opel jest liderem w wyznaczaniu trendów w dziedzinie projektowania samochodów i technologii - podczas uroczystości Plus X Award, która odbyła się 6 czerwca wieczorem w Kolonii, ponownie został uhonorowany ...
    Uniwersalny system hakowy i bramowy - samochody ciężarowe Uniwersalny system hakowy i bramowy - samochody ciężarowe
    W sytuacji gdy rosną wymagania odnośnie do standardów technicznych, ekonomicznych i ekologicznych pojazdów, coraz większą uwagę zwraca się na optymalne wykorzystanie posiadanego taboru. Jest to jeden z powodów, ...

  • Re: Fura na tor/miasto do 10 tyś.

    17 Paź 2017, 21:40

    No ale chodziło mi o spalanie podczas jazdy po mieście/trasie, a nie na torze.
    xxcarloxx
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 17 Paź 2017, 01:52
    Prawo jazdy od: 01 10 2014
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Peugeot 306
    Silnik: 2.0 121KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1994

    Re: Fura na tor/miasto do 10 tyś.

    17 Paź 2017, 21:41

    Na trasie do 7 litrów zejdziesz, w mieście nie (pomijam miasta gdzie jedziesz i nie ma korków).
    galakty
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4546
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Fura na tor/miasto do 10 tyś.

    18 Paź 2017, 03:07

    No a co powiecie na taką listę samochodów?

    Peugeot 406
    Lancia Kappa
    Mitsubishi Eclipse
    Peugeot 206
    Renault Clio
    Subaru Impreza
    Toyota Celica
    VW Golf III
    Ford Escort
    Toyota Corolla
    Ford Fiesta ST VI
    Ford Focus ST I
    MG ZR
    MG ZS
    Mazda MX-5
    Ford Mustang
    Toyota MR2
    Chrysler Neon (Dodge SRT-4)
    Mitsubishi Galant
    Toyota Yaris I
    Volvo S40

    Nad takimi samochodami się zastanawiałem. Coś dodacie, coś poradzicie, odradzicie? Czy do 10 tyś nie mam co szukać? To nie ma być fura stricte na tor (na gwincie, kompletnie goła w środku, z hydraulicznym ręcznym i pasami sześciopunktowymi ), ale auto na co dzień, które co jakiś czas nie będzie bało się wyzwań. Wiadomo, że byle gruchot się nie nadaje, ale też nie ma to być full rajdowy samochód. Jak wspominałem wcześniej nawet mój Peugeot sobie radzi, ale brakuje trochę kopa. :)
    xxcarloxx
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 17 Paź 2017, 01:52
    Prawo jazdy od: 01 10 2014
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Peugeot 306
    Silnik: 2.0 121KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1994

    Re: Fura na tor/miasto do 10 tyś.

    18 Paź 2017, 13:34

    Kup sobie okulara 320cdi w sedanie. Wciągnie i wypluje wszystkie wyżej wymienione, spali polowe mniej, a czesci eksploatacyjne kosztują tyle co do golfa iv. Tylko ta nieszczęsna blacha :(
    959rn
    Nowicjusz
     
    Posty: 39
    Rejestracja: 13 Sie 2017, 13:07
    Auto: Dieselek

    Re: Fura na tor/miasto do 10 tyś.

    18 Paź 2017, 21:27

    Galant, 406 i Kappa, s40 na tor nie, Neona SRT nie dostaniesz w tej kasie, G III to zabytek (w jaki silnik w nim celujesz?), Mustang? No cóż, jeśli nie przeszkadza Ci dyliżans palący tyle co Rudy 102 przy nieco lepszych osiągach to ok.

    Nie słuchaj forumowego błazna "959 reinkarnacja", bo specjalnie pisze te bzdety o Mietkach w gnoju :wink:
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10997
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Fura na tor/miasto do 10 tyś.

    19 Paź 2017, 03:18

    Poważnie zaczynam zastanawiać się nad Toyotą Corollą IX silnik 1.8 192 KM, ok 8,4 s do setki.
    Drugą opcją jest MG ZR 1.8 160 KM i 7,8 s.
    Ewentualnie Mazda MX-5 II z silnikiem 1.8 od 140 KM w górę, jednak na razie nie ma ciekawych ofert.
    Biorę pod uwagę jeszcze m.in. Peugeota 406 3.0, może Lancia Kappa.
    Pozostałym samochodów na razie nie skreślam, ale Corolla wydaje mi się najbardziej rozsądnym rozwiązaniem. Ma 4 drzwi tak jakbym chciał i niepozorny wygląd (taki trochę sleeper). Nie mam jednak pojęcia jak się spisuje w zakrętach i ogólnie jak się to prowadzi. Niby MG i Lancia mają lepsze przyspieszenie do setki, ale sam nie wiem. Zawsze można doliczyć ok tysiaka za dobry chip tuning (nie mylić z chip boxem za 50 zł z allegro). Ktoś mnie pochwali za dobry wybór, albo owali za zły? Oferty zaczynają się od 9 tysięcy, ale ostatecznie jestem w stanie wstrzymać się miesiąc/dwa i dozbierać jeszcze 2-3 tysiące i kupić takie autko za ok 12, żeby nie brać tego najtańszego tylko trochę lepsze. Kwestia czy po jednej wizycie na torze będzie jeszcze działać :)
    xxcarloxx
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 17 Paź 2017, 01:52
    Prawo jazdy od: 01 10 2014
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Peugeot 306
    Silnik: 2.0 121KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1994

    Re: Fura na tor/miasto do 10 tyś.

    19 Paź 2017, 16:42

    xxcarloxx napisał(a):Poważnie zaczynam zastanawiać się nad Toyotą Corollą IX silnik 1.8 192 KM, ok 8,4 s do setki.
    Drugą opcją jest MG ZR 1.8 160 KM i 7,8 s.
    Ewentualnie Mazda MX-5 II z silnikiem 1.8 od 140 KM w górę, jednak na razie nie ma ciekawych ofert.


    1. Za 10k to ciężko kupić zadbanie 1.4 a gdzie jeszcze do ts
    2. A jest w ogóle możliwe kupić takie coś w tym kraju?
    3. Na pewno nie za 10k
    Laguna mk1, 2.0 [*] -> S40, 1.8, '98 -> Mazda 3, 2.0, '16 -> S60, 2,5T -> Focus 2, 1.6tdci

    Clio 3, 1.5 dci, -> Clio 4, 1.2 -> Auris Hybrid, '14 ->Fabia 2, 1.6tdi, '13 -> Octavia 2, 1.6tdi, '13 -> Insignia ST, 2.0DTH, '17
    Invi
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2625
    Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Focus 2, Insignia ST
    Silnik: 1.6tdci, 2.0dth
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Fura na tor/miasto do 10 tyś.

    20 Paź 2017, 09:20

    xxcarloxx Oj dalej nie chcesz się posłuchać... widać że nie znasz się ogólnie na motoryzacji to jeszcze ktoś Ci radzi jaki masz wybrać kierunek a Ty dalej swoje.
    Powiedz mi np: jak corollka e12 z 2zz będzie kosztować 10k jak sam silnik na palecie kosztuje 6k a do tego jest jedną wielką wadą.
    Następny temat z tym tabelkowaniem z mocą i przyśpieszeniem... więc zapytam co ma piernik do wiatraka???
    Ogólnie równie dobrze możesz szukać auta w kolorze Ferrari bo będzie szybsze.

    Szukaj czegoś lekkiego i jak najbardziej przystosowanego do upalania (mx nie jest głupia). Reszta wynalazków jest max lipą na tor.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4661
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
     
    • Warto przeczytać
    • Wizjonerski Golf GTI - Design Vision GTI
      Targi AutoSalon, bass i tuning
      Nissan 350Z Police
      received 837351286432766