FWD - nietypowe pytanko :)

16 Kwi 2008, 18:03

Jak myślicie - jaka musi być mniej więcej moc w samochodzie z przednim napędem żeby przy skręcie i na suchym asfalcie po wdepnięciu do oporu opona piszczała? Weźmy pod uwagę auto o masie ok. 1000kg :)
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

16 Kwi 2008, 19:12

W CC 900 takie rzeczy da się zrobić. A jaka musi być wartość minimalna, to nie wiem.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

17 Kwi 2008, 15:32

50KM. Pewnie tak chyba, że się mylę.
"Im starsze auto, tym lepsze"
LeRu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 58
Miejscowość: Strzyżów

17 Kwi 2008, 16:53

LeRu napisał(a):50KM. Pewnie tak chyba, że się mylę.


A na jakiej podstawie tak myślisz ?
RadmaX
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 133
Miejscowość: Toruń

17 Kwi 2008, 18:06

Cienias 700 mi piszczy rasowo ;D
Szatek
Aktywny
 
Posty: 302
Miejscowość: Elbląg

17 Kwi 2008, 23:29

Wyście mnie chyba nie zrozumieli :lol: Chodzi mi o sytuacje już po wysprzęgleniu gdy jedziemy na jedynce powolutku na niskich obrotach i wtedy gaz w podłoge, no i przy skręcie żeby rzecz jasna złapało koło wewnętrzne które ma oczywiście łatwiej żeby zamieliło
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało!
    Czy to nie przesada? Aktualne samochody koncepcyjne zasilane energią elektryczną mają po cztery koła. Eliica bo tak nazywa się ten pojazd ośmiokołowy różni się od nich diametralnie – jest duża ma 5100 mm długości, ...

28 Kwi 2008, 20:36

do czegoś takiego dużo koni nie potrzeba... gorzej by było gdyby auto było w tył napędzie RWD :)
lisu
Nowicjusz
 
Posty: 4

28 Kwi 2008, 20:48

Jeśli chodzi o samochodzik o wadze własnej 765kg, to żeby oponki "piszczały" na 1. biegu oczywiście wystarczy 45 koników :D co do mniejszej ilości to nie wiem, ale na 765kg 45koni starczy :)
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :)
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1894
Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam

29 Kwi 2008, 15:25

Nie wiem czy faktycznie rozumiecie o co mi chodzi :lol: Bo z piskami to ruszy nawet cinkolem 700-tką. Chodzi mi o sytuację już PO WYSPRZĘGLENIU jak autko się już buja lekko do przodu i wtedy na skręconych kołach sandał! :D
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

29 Kwi 2008, 17:47

Kumpel wsadził do cinkusia silnik z uno turbo ok 100km jeździłem tym sprzętem i wydaje mi sie że już dało by rade.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

29 Kwi 2008, 20:16

arek_89 napisał(a):Jak myślicie - jaka musi być mniej więcej moc w samochodzie z przednim napędem żeby przy skręcie i na suchym asfalcie po wdepnięciu do oporu opona piszczała? Weźmy pod uwagę auto o masie ok. 1000kg :)


Po wdepnięciu do oporu, czyli tak, jak ja mówiłem. Może napisz dokładnie o co Ci chodzi...bez słów typu sandał, buja itd, by wszystko w 100% było jasne.
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :)
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1894
Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam

09 Maj 2008, 22:04

Nie tyle moc co moment obrotowy przełożony na koło - to pierwsze.
Do udowodnienia - że nawet 0,5kM wystarczy/a i to może być za dużo.
Nie istnieje wiedza skończona...
oldstaszek
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Brzeg
Prawo jazdy: 0- 0-1967
Auto: XM + C6
Silnik: 2,5TD + 2,7 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback