Witam!
Z racji,że znalazłem ciekawy opis tego modelu Astona chciałbym się podzielić jedną z najbardziej istotnych informacji.
Otóż do tego właśnie modelu samochodu,Polak TADEK MAREK skonstruował czterocylindrowy rzędowy silnik spalinowy,który zasilany był trzema Gaznikami typu SU.
Pojazd ten jest rozwinięciem poprzedniej wersji Astona Martina DB4.
Pod maską pracuje serce o pojemności zwiększonej do 4000 cm³ względem poprzednika (DB4)
Konie Mechaniczne: 286 KM (210,3 kW) przy 5500 obr/min
Moment obrotowy : 390 N•m przy 3850 obr/min
Samochód należy do Segmentu G,produkowany był w Wielkiej Brytanii od roku 1963-1965 co podkreśla jego nietuzinkowość (okres produkcji dwóch lat),jest to zaokrąglone Coupe z reflektorami zakrytymi opływowymi osłonami z pleksi.
Charakterystyczny długi tylny zwis pięknie pasuje do tego krótszego z przodu.
Fenomenalnie stylizowany przedni Grill od razu kojarzy się z Marką Aston Martin.
Samochód piękny,posiadający własnego ducha motoryzacji o,którym warto pamiętać.
Ważną informacją jest,że to właśnie Polski Inżynier skonstruował ten oto silnik.
Co ciekawe był to pierwszy samochód Agenta Jamesa Bonda.
Samochód Ten pojawił się w takich filmach jak:
Goldfinger, GoldenEye, Jutro nie umiera nigdy, Casino Royale i Skyfall.