Gaz do VW III opłacalność ?

Gaz do VW III opłacalność ?

23 Mar 2015, 16:05

Witam, niebawem dostane VW Golf 3 95r. 1.6 PB. zastanawiam się czy opłaca się montować instalację gazową ? Auto przez ost. 10 lat się nie psuło. Blacharka w miarę okey , korozja jedynie na progach i jednym nadkolu.

Czy opłaca się instalować gaz w tak stare auto ?
Jeśli tak , to jaką instalację zamontować?
Jak ważny jest wybór zakładu który zainstaluje instalację ?
Czy po instalacji gazu mogą zacząć się problemy z autem ?

Dziękuje za odpowiedź.
pozdrawiam
InzaghiX87
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 23 Mar 2015, 15:58
Prawo jazdy od: 18 12 1982
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Felicja
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

Re: Gaz do VW III opłacalność ?

30 Mar 2015, 14:50

Przede wszystkim musisz sobie odpowiedzieć na kilka pytań. Najważniejsze to jak długo zamierzasz jeździć tym autem ..? Jak krócej niż ze 3 lata ,to gra nie warta świeczki. kolejne czy będziesz remontował w tym aucie blacharkę? Jak nie to nie montuj instalacji.
Musisz mieć świadomość,że nikt przy ewentualnej odsprzedaży auta nikt nie zwróci ci kosztów instalacji jakie poniesiesz...
Teraz jeszcze jedna ważna rzecz. Jaki masz tam silnik 1,6..? 75KM czy 100KM? Jak masz 75 KM to masz wtrysk jednopunktowy. Jak masz 100KM to wtrysk wielopunktowy. Jest to dosyć istotne,bo różne sa koszty instalacji dla tych 2 silników. 75KM (w dowodzie rejestracyjnym będzie napisane 55KW) to tylko instalacja II gen (nie da rady założyć sekwencji) ale za to koszty instalacji to 1500 zł i można się cieszyć gazem !!! :ok: Jak jest 100KM (w dowodzie 74KW) ,to montuje się droższą instalację sekwencyjną za ponad 2000 zł (nawet najtańsze gówniane tyle kosztują).
Na inne twoje pytania można odpowiedzieć następująco. Czy montować to zależy od stanu technicznego silnika. Gaz w twoim golfie przy pełnosprawnym silniku (nie bierze oleju) sprawdzi się w 100%. Jaki warsztat..? Tez jest to ważne. Posłuchaj opinii z twojej okolicy,to będziesz wiedział gdzie zamontować.
Generalnie odpowiedz sobie na pytanie jaka wiążesz przyszłość z tym Golfem dla siebie../ Ile czasu zamierzasz go użytkować (może komuś w rodzinie podarować z tym gazem w prezencie..). Czy jego stan techniczny (wszystkie inne podzespoły) jest taki ,że można rokować że pojeździ jeszcze kilka lat? Jeśli wszystko sobie przemyślisz,to montuj ten gaz.
Polecam przeczytać cały ten temat:
lpg-opel-astra-1-4-60km-czy-warto-vt72081.htm
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Gaz do VW III opłacalność ?

30 Mar 2015, 21:51

Pomimo tego co zostało przez Pana moderatora. Muszę się z tym tylko połowicznie zgodzić :P Instalacja jest opłacalna, kiedy chcesz zostawić samochód na dłużej. Chcesz nim pojeździć przez jeszcze około 5 lat po kilka kilometrów miesięcznie. Albo jesteś typem podróżnika który co weekend jedzie w jakieś fajne miejsce. I robisz w trasie kilka setek. To instalacja "zwróciła" by się po 2 latach.
A korozję na progach sam możesz sobie "zmieść". Wystarczy, że się postarasz znajomy sam sobie zrobił progi. W bme e36 jak mieliśmy wakacje, a to było chyba w 3 klasie technikum. Więc jak on sobie poradził to ty też dasz radę.
A pooglądaj sobie tam różne samochody. Jeden człowiek wsadził sobie do subaru z 97 ciekły wtrysk. Dla niego chyba było warto, więcej wyłożyć. I cieszyć się z instalacji.
Jaką instalację . . . To już zależy od tego czego oczekujesz. Ale najbardziej okupowane są brc i stag.
Gazownik jest o tle ważny, że 1 musi się znać, nie tylko na założeniu. Ale aby nie gadał, że brc jest do . . . Tylko dlatego, że nie zakłada brc. 2 gwarancja, na wypadek jak by coś się popsuło 3 wyregulowanie
Czy ja wiem. Problemy pojawiają się gdy instalacja jest źle założona. Wtedy jest oczywiście problem bo samochód szarpie i można mieć kłopoty. Może być kłopot z przełączaniem z benzyny na gaz. Sporadycznie :)
Ostatnio edytowany przez ArteK, 31 Mar 2015, 09:32, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Proszę trzymać się tematu i nie reklamować usług montażu LPG.
Marconi
Początkujący
 
Posty: 122
Rejestracja: 21 Lip 2014, 21:57
Prawo jazdy od: 16 09 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Kia Sportage
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [F] A8 D3 4,2 TDI / 745d e65 / S 420 CDI w221 / Phaeton 5,0 TDI [F] A8 D3 4,2 TDI / 745d e65 / S 420 CDI w221 / Phaeton 5,0 TDI
    Podstawowe kryteria zestawienia: - limuzyna segmentu F - silnik diesla o mocy ponad 300KM - automatyczna skrzynia biegów - modele z okolic 2006 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A8 D3 4,2 TDI - 326KM - ...
    Audi A3 zdobywa cztery nagrody - Euro NCAP advanced Audi A3 zdobywa cztery nagrody - Euro NCAP advanced
    Konsorcjum Euro NCAP uhonorowało Audi A3 czterema tytułami "Euro NCAP advanced". Wyróżnienia te przyznawane są za innowacyjne systemy zapobiegające wypadkom, których skuteczność wykracza poza standardy bezpieczeństwa ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style