Głośny dźwięk silnika, falujące obroty

02 Kwi 2016, 22:40

Dzień dobry
3 tygodnie temu stałem się posiadaczem Laguny I 2.0 16v
Na początku chodziła pięknie, żadnych stuków puków, w międzyczasie zrobiłem 2x trasę po 400km, łącznie ok 1300 km i niestety ale silnik zaczął dziwnie pracować - brzmi nieco jak diesel, wyraźnie regularne stukanie w okolicach zaworów (?), ponadto obroty nieco falują, zdarzyło się 2-3 razy że po odpaleniu na tyle zgubił obroty że zgasł. Wydech również wydaje niepokojące dźwięki - co jakąś chwile następuje "pufanie" spalinami.
Silnik rzekomo po remoncie ok rok temu, wraz z wymianą rozrządu.
Czy jesteście przyjaciele w stanie doradzić co może dolegać staruszkowi :)?

ps1 podczas przyśpieszania czasem czuć chwilowy spadek mocy
ps2 Benzyna + LPG :)
Sqeed
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 15 12 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Laguna 1
Silnik: 2.0 16v 140km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Kwi 2016, 06:36

Pierwsze co powinieneś zrobić to wyregulować luzy zaworowe,o ile dobrze pamiętam są w tych silnikach regulowane ręcznie,nie pamiętam co ile tyś km ale chyba stosunkowo często a musisz wiedzieć,że jazda na lpg zdecydowanie szybciej zmienia nastawy luzów.Skoro zapamiętałem te silniki jako wymagające stosunkowo częstej regulacji to poejrzewam,iż należy tę czynność wykonywać przy przebiegu rzędu ok.30tyś km przy jeździe na benzynie.Od tego zacznij.To udane konstrukcje,silniki dobijają do 400tyś km bezproblemowo,na benzynie.Zobaczę czy znajdują się na czarnej liście Prinsa jeśli chodzi o lpg.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Kwi 2016, 07:14

Nie ma tych silników na czarnej liście,są 2.016V ale nowsze konstrukcje stosowane np.w Lagunach III
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Kwi 2016, 11:35

Dzięki wielkie, za odpowiedź, zabiorę się za to i zdam sprawozdanie :)
Ostatnio edytowany przez Sqeed, 03 Kwi 2016, 12:44, edytowano w sumie 1 raz
Sqeed
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 15 12 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Laguna 1
Silnik: 2.0 16v 140km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Kwi 2016, 11:47

Ile ma przejechane koło zmiennych faz rozrządu ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

03 Kwi 2016, 14:40

Szczerze mówiąc nie mam pojęcia.
Skomplikowana jest regulacja zaworów w tej jednostce ?
Nie wiem czy powinienem lecieć do sklepu po narzędzia czy może lepiej zostawić to mechanikowi
Obczaiłem nieco KZFR i wpadłem na yt na taki filmik :

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Mój silnik chodzi niemal identycznie
Sqeed
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 15 12 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Laguna 1
Silnik: 2.0 16v 140km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Kwi 2016, 14:59

Oby to nie była panewka,ten specyficzny warkot mnie niepokoi.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Kwi 2016, 22:34

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


tu filmik nagrany dzisiaj (praca silnika).
Zauważyłem również że silnik stracił na mocy
Sqeed
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 15 12 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Laguna 1
Silnik: 2.0 16v 140km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Kwi 2016, 07:26

Jeżeli problem wystąpił nagle to trzeba sprawdzić działanie elektrozaworu KZFR.
Czy dzwięk się zmienia wraz z temperaturą silnika ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

04 Kwi 2016, 11:26

Tak, na zimnym, zaraz po rozruchu problem praktycznie nie występuje, im lepiej rozgrzany tym bardziej klekocze.
Póki nie podskoczę do mechanika myślicie że mogę spokojnie jeździć czy lepiej się wstrzymać ?
Sqeed
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 15 12 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Laguna 1
Silnik: 2.0 16v 140km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Kwi 2016, 13:08

Lepiej nie jeździć z klekoczącym silnikiem.
Czy hałas ustaje gdy silnik schodzi z obrotów ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

04 Kwi 2016, 13:14

Nie, na wolnych tak samo.

Oddałem do mechanika, zobaczymy co nie tak ;)
Sqeed
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 15 12 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Laguna 1
Silnik: 2.0 16v 140km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Kwi 2016, 13:44

Wstępna diagnoza - rozrząd się ślizga.
Nigdzie przy podobnych objawach nie spotkałem się z takim rozwiązaniem ;/
Sqeed
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 15 12 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Laguna 1
Silnik: 2.0 16v 140km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Kwi 2016, 14:31

W silniku tym małe koło rozrządu nie ma klina i jak się przestawi to silnik jak się nie rozleci to chodzi głośno ale nie jest to zależne od temperatury oleju.
Zawsze warto sprawdzić ustawienie rozrządu, trzeba mieć wkręcany bolec do ustawienia wału i płytę do ustwienia wałków rozrządu. Francuzi wprowadzili też zmianę w procedurze zmiany paska rozrządu. Należy zdemontować małe koło rozrządu odtłuścić je i czop wału i skręcić nową śrubą.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

12 Kwi 2016, 10:40

Samochód wrócił, podobno trzeba by wymienić szklanki, co już nie ma sensu w tym samochodzie, póki co zalany gęstszy olej i zobaczymy czy jeszcze do czegoś się nada :)
Sqeed
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 15 12 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Laguna 1
Silnik: 2.0 16v 140km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999