Głowice 1.1 1.4 HFX KFX - czy są różnice?

10 Mar 2017, 02:11

Witam, zacznę od początku.
Jest sobie Peugeot 306 1.4 benzyna na gaźniku. Z silnika wyszła korba :)
Okazyjnie kupiłem kompletny słupek od 206 na wielopunkcie, niestety gaźnikowy kolektor nie podchodził, więc wrzuciłem starą głowicę z 306. Silnik już na aucie, wszystko podpasowało, ale stanęło na rozrządzie...
Zacząłem liczyć ząbki. Kółka na wałkach rozrządu: 206 - 38 zębów, 306 - 42 zęby.
Pasek 206 - 100 zębów, szybki rzut w internet i olśnienie. Silnik z 206, rzekome 1.4 okazał się być 1.1, na pierwszy rzut oka wyglądał identycznie :?

Trudno, stało się. Zwracam się z pytaniem do znawców silników PSA.
Czy głowice TU1 i TU3 czymś się różnią?
Chciałbym już zostawić to 1.1, tylko nie wiem czy założyć pasek 104 zębowy, czy przełożyć kółko rozrządu 38 zębowe na głowicę z 1.4, czy może w ogóle nic się nie da zrobić :|
Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam :)
Tomson95
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 05 08 2015
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Civic V
Silnik: D15B2 minime
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Warsaw Moto Show 2015
    Po oficjalnym otwarciu targów przez organizatorów, odbyła się konferencja prasowa Arrinery, a następnie konferencje i warsztaty. Wieczorem podczas uroczystej gali miał miejsce finał siódmej edycji plebiscytu "Złotej Kierownicy". ...