Cofnięte lewe, przednie koło o kilka mm

Dzisiaj, 15:38

Witam. Posiadam Bmw e36 325i ( M50B25 1991r. Przedlift ). Auto w ostatnim czasie miało dzwona lewą strone i po powrocie od blacharza czy też lakiernika okazało się ,że lewe przednie koło jest cofnięte względem prawego o kilka mm. Wymienione zostały wachacze ( ponieważ początkowo myślałem że to może być problemem ), i drążki ( wachacze i drążki po obu stronach ) oraz zmieniony został stablizator na wzmocniony. Zmierzone zostały odległości między środkami kół ( z zewnątrz ) i różnica z lewej strony w stosunkun do prawej wynosi =/- 2cm. Zakładam że problem leży w zawieszeniu tylko w którym do końca miejscu. Zbieżnośc została ustawiona bez problemowo ( kierownica jest na prosto ) i auto przy prędkościach do 50-80 km/h prowadzi sie dobrze ( jeśli chodzi o jazde prosto ) jednak problem pojawia się przy skręcaniu w lewo. Koło zaczyna zawadzać o nadkole i ociera i ciężko zrobić nawet jeden pełny obrót. Istnieje szansa że taki problem był już i przed kolizja jednak wówczas auto nie posiadało nowych opon ( kwestia profilu i bieżnika po poprzednich prawie nie było ) przez co nie było to odczuwalne ( Jednak jest to mało prawdopodobne ). Czy wie ktoś co może być powodem????
Gosciuuu
Obserwowany
 
Posty: 2

Dzisiaj, 16:14

Może być amortyzator może być sama zwrotnica jak i nawet sanki
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16752
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

Dzisiaj, 16:28

Czyli myślisz że jest to raczej kwestia przednich czesci zawieszenia?
Bo widzialem na kilku forach że ludzi rozkminiali przy podobnych sytuacjach coś o tylnych czesciach ( Cos w stylu że siła uderzenia mogła przenieść się jakby na tył czy coś tg typu )
Gosciuuu
Obserwowany
 
Posty: 2

16 minut temu

Gosciuuu napisał(a):Czy wie ktoś co może być powodem????
Wina blacharza , zrobił naprawę powierzchownie . Chyba że żeście się tak umówili że ma ładnie wyglądać i nic więcej. Piszesz że zbieżność ustawiona bez problemu . Ok . Jakby było coś nie tak to się da to zrobić . A co z kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ? Kątem pochylenia koła ? Równoległość osi ? Przecież przy tak cofniętym kole to na geometrii zawieszenia powinno wyjść .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4984
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    20-tysięczny egzemplarz Audi R8
    Zwieńczeniem sześciu lat precyzyjnej pracy jest wspaniała uroczystość. Z taśmy produkcyjnej fabryki Audi w Neckarsulm, zjechał 20-tysięczny egzemplarz Audi R8. To Audi R8 GT Spyder o mocy 560 KM, w kolorze Sphärenblau. ...