Golf 4 1.6 SR 1998 climatronic - tryb AUTO słabo grzeje

09 Sty 2020, 17:56

Cześć,

Posiadam Golfa 4 z silnikiem 1.6 SR z 1998r. Auto posiada klimatyzację automatyczną climatronic. Po włączeniu trybu AUTO np. 26 stopni z nawiewów leci dość chłodne powietrze w granicach 20 stopni zapewne. Na dodatek ze środkowego panelu z kratki bliżej kierowcy leci chłodne powietrze a z kratki po prawej ciepłe. Auto oddałem do mechanika ponieważ powiedział mi że są to nieszczelne nawiewy, uwierzyłem w to bo jednak jakiś czas wcześniej wydmuchało mi sporą ilość gąbki i coś ala papieru łatwo rozrywającego się. Po uszczelnieniu nawiewów sytuacja niezbyt się zmieniła, powietrze wydmuchiwane dalej było takie same czyli zimne. Zaznaczę że 3.12.2019 byłem na serwisie klimatyzacji. Sprawdzali szczelność, wymieniali czynnik, dopełnili olej, wymienili filtr oraz ozonowali. Powiedzieli, że to co robili to wszystko było ok.
Po obejrzeniu i przeczytaniu kilu rzeczy w internecie postanowiłem zrobić autodiagnostykę. Pokazało mi następujące błędy: 04F8, 025B, 031D, 04B6, 030B, 0318, 0119. Skasowałem je i postanowiłem zrobić jakieś 20km samochodem, włączając wszystkie tryby jakie są oraz wszystko regulując góra dół. Po przejechaniu tych 20km, zrobiłem jeszcze raz autodiagnotykę tym razem już pokazywało tylko takie błędy: 031D, 04B6, 030B, 0318. Czy te błędy, które pozostały one mogą powodować coś takie co się dzieje z tymi nawiewami?
Diveyt
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 2
Auto: Golf IV
Silnik: 1.6 SR 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

09 Sty 2020, 18:51

Jak ustawisz temperaturę na maxa to leci gorące powietrze ze wszystkich kratek? Mi to wygląda na problem z klapą mieszacza która jest ustawiona w złej pozycji. Być może kalibracja klimatronika mogła by tu pomóc.

Błędy które zostały to:
031D - Czujnik promieniowania słonecznego
04B6 - Stały sygnał postoju wysyłany z urządzenia specjalnego ABS do Climatronic
030B - Czujnik temperatury zewnętrznej (czujnik w zderzaku)
0318 - Przełącznik ciśnienia dla urządzenia klimatyzacji (czyli takie zabezpieczenie przed nadmiernym ciśnieniem w układzie klimatyzacji błąd ten sygnalizuje otwarcie zaworu bezpieczeństwa w celu zmniejszenia ciśnienia aby nam nie wywaliło sprężarki w kosmos)

Jeszcze jedno pytanie Czy jak wyłączysz klimatyzację to ogrzewanie działa prawidłowo?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

09 Sty 2020, 19:07

Czyli ten błąd 0318 to dobrze ze jest czy nie bo nie skumałem hehe :D ? 04B6 to znaczy, że jest jakiś problem z ABS? Czujnik temperatury zewnetrznej to sobie moge kupić nowy w takim razie. Czujnik promieniowania tez mozna chyba załatwić i będzie git. Bo jak załatwie te 2 czujniki to raczej się nic nie poprawi prawda?
Nigdy tego nie kalibrowałem więc chyba musiałbym udać się z tym do specjalisty, aby poprawnie ustawił te klapy, czy gdzie jest napisane jak to dobrze zrobić?
Co do tego samego ogrzewania ECON to jutro rano sprawdzę i dam znać.
Ustawienie temperatury na maksa czyli na HI przy włączonej klimie, także jutro sprawdzę rano i dam znać jak wygląda sytuacja z tymi kratkami.
Diveyt
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 2
Auto: Golf IV
Silnik: 1.6 SR 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

09 Sty 2020, 20:09

Diveyt napisał(a):Czyli ten błąd 0318 to dobrze ze jest czy nie bo nie skumałem
No tak dobrze bo masz informację że zadziałało zabezpieczenie i nie dopuściło do wzrostu ciśnienia ponad normę.

Sprawdź te dwa czujniki oprócz 04B6 szczerze mówiąc z tym spotykam się pierwszy raz.

Reset klapek ostatnio robiłem w Passacie B6 i tam po włączeniu zapłonu trzeba było nacisnąć AC + środkowy nawiew więc u ciebie będzie pewnie tak samo :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

09 Sty 2020, 20:31

OK to git z tym 0318.
Włączyć zapłon, nie uruchamiać silnika tak? wcisnąć razem przycisk AUTO i przycisk nawiew na górę tak? Przesyłam grafikę czy dobrze skumałem ze te dwa guziki.

Edit:
Poczytałem trochę i wciskam dwa guziki przy włączonym zapłonie ECON i nawiew na górę i totalnie nic się nie dzieje :(

Edit:
Dzisiaj do pracy jechałem wiekoszość trasy na temperaturze HI przy właczonej klimatyzacji tak mi się wydaje. Według mnie to powinienem tam spłonąć a ja na spokojnie jechałem w kurtce i nie było jakoś ciepło.
Następnie włączym tryb ECON i i również temperatura na HI, tam już duzo cieplejsze powietrze ale nadal wydaje mi sie ze jakieś za zimne jak na temperature HI, może leciało z 24 stopnie rzeczywiście.
Diveyt
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 2
Auto: Golf IV
Silnik: 1.6 SR 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

10 Sty 2020, 09:49

Jak masz ECON to musisz użyć dodatkowo przycisku recylkulacji powietrza czyli tej strzałki takiej zawiniętej. Po włączeniu zapłonu przytrzymujesz te dwa przyciski po powinna zacząć się procedura.

Zresztą zobacz sobie jeszcze na tą stronę http://mr-fix.pl/wpis/climatronic-menu-serwisowe-autodiagnoza/ tam masz opisany taki klimatronik dokładnie jak w twoim Golfie.

Daj znać czy zadziała.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    ŠKODA Š978 (Typ 978), 1956 rok
    Decyzją Ministerstwa Przemysłu Czechosłowacji z roku 1955 czechosłowaccy konstruktorzy otrzymali zadanie stworzenia całkowicie nowego samochodu dla "szerokich mas pracujących". W tym czasie wdrażano produkcję modelu 440 (Spartak), ...

10 Sty 2020, 10:03

No tak tak robiłem tę diagnozę i pokazało mi właśnie te błędy, o których wcześniej pisałem. ECON + zamknięty obieg powietrza. A tak to oprocz tego nic sie nie zmieniło
Diveyt
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 2
Auto: Golf IV
Silnik: 1.6 SR 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

10 Sty 2020, 10:27

Wyłącz klimatyzację z trybu AUTO i jedź w trybie manualnym. Temp. nastaw na HI, kierunek powietrza na wprost ( żeby leciało z kratek ). I zobacz, czy nadal leci chłodne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Sty 2020, 12:48

@Diveyt a robiłeś tak: "ECON + NAWIEW NA TWARZ - przywrócenie ustawień fabrycznych klimatyzacji łącznie z ustawieniami silniczków". Znalazłem to na naszym forum przed chwilą vw-golf-iv-kalibracja-klimatronika-i-odczyt-bledow-vt213.htm
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

10 Sty 2020, 13:36

@MotoAlbercik ok dzisiaj po pracy tak spróbuje i dam znać

@Cichy77 Próbowałem robić ECON + NAWIEW NA TWARZ ale nic totalnie nic sie nie działo.

Edit:
Probowałem z tymi nawiewami ale nie wazne jak zawsze leci takie chłodne powietrze tylko jak dam na ECON to leci cos tam cieplejsze, w tej pogodzie to chwile pozniej juz zaczynają parować mi szyby.
Diveyt
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 2
Auto: Golf IV
Silnik: 1.6 SR 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Sty 2020, 10:58

Jeżeli na ECON też ci słabo grzeje, to mogą być dwie przyczyny
1. zapchana nagrzewnica
2. uszkodzona klapa mieszacza.
Zacznij od sprawdzenia, czy oba węże idące z silnika do nagrzewnicy są ciepłe. Jeden wąż może być nieznacznie chłodniejszy. Jeżeli oba są ciepłe/a nawet gorące, to wina jest w klapie mieszalnika. Trzeba podłączyć się pod kompa i sprawdzić działanie silniczków klimatyzacji. Nie ma co kombinować.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Sty 2020, 18:22

Wymieniał ktoś z was czujnik nasłonecznienia w Golfie 4, jakaś instrukcja jak odpiąć kabel od czujnika bo mam z tym problem, jakby coś blokuje.
Diveyt
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 2
Auto: Golf IV
Silnik: 1.6 SR 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

21 Sty 2020, 12:17

Diveyt napisał(a):jak odpiąć kabel od czujnika bo mam z tym problem, jakby coś blokuje
Tam chyba nie ma żadnej blokady i wtyczka siedzi na wcisk. Możesz wrzucić zdjęcia z bliska to jeszcze zobaczymy ale wydaje mi się że przez to że ona dosyć głęboko się wsuwa to przez to tak mocno siedzi.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!