Golf 4 - 2.0 vs 2.3

05 Lis 2013, 13:34

Witam. Zastanawiam się nad zakupem Golfa 4.

Sporo czytałem już o silnikach ale im więcej wiadomości tym większy mętlik w głowie. O mniejszych silnikach nie widziałem zbytnio dobrych opinii. Najrozsądniejsze wydają się te oto dwa :
2.0 115KM oraz 2.3 150KM.

Nie myślę nawet o 1.8T ponieważ chcę samochód z gazem, a gaz + turbina to raczej nie jest świetne połączenie. Poza tym boję się kosztów związanych z turbo oraz dwumasem, ponieważ jeszcze ogromna większość użytkowników posiadająca te samochody nie wie jak się z tym prawidłowo obchodzić, dlatego diesel też raczej odpada.

Wracając do tematu: Co myślicie - który silnik jest bardziej wart polecenia. Z tego co czytałem każdy ma jakieś swoje wady - 2.0 pije olej, 2.3 drogi rozrząd no i sporo paliwa.

Mam na oku dwa egzemplarze. Co przemawia do mnie:
2.0: (trafia akurat w mój gust) 3 drzwi, czarny, gaz, czarna skóra.
2.3: również 3 drzwi (bo tylko takich szukam), gaz, automat (też takie moje małe marzenie).

Nie znam tych samochodów od strony technicznej (a to jest najważniejsze) bo jeszcze nie byłem na oględzinach. Chcę poznać tylko opinię innych ludzi - co jest warte uwagi.

Dodam że 2.3 mam o wiele bliżej mojej miejscowości oraz jest o ponad 1 tys tańszy. Jednak znajomy mechanik odradzał 2.3 twierdząc że mało jest takich silników na rynku i ciężko z częściami a co za tym idzie ich ceny są wyższe.

Podpowiedzcie co z tym zrobić. Pozdrawiam.
maclaz
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 20 12 2010
Auto: Ford Focus mk1 03'
Silnik: 1.8 TDCi 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

07 Lis 2013, 10:24

Ja bym 2,3 odpuścił. Nie dosyć ,że OC większe to spalanie największe z tych co wymieniłeś. Poza tym to nie okaz bezawaryjności. W grę wchodzi 2,0. Jest niewysilony,wykręci spory przebieg i nie ma problemu z lpg. Moim zdaniem to raczej taki bezpieczny wybór. :)
Mam jeszcze wątpliwości dlaczego wzbraniasz się przed 1,8T..? Mam kolegę z A4,który już na sekwencji wykręcił ponad 100 tys. km i na przeglądzie mówią mu,że ma parametry takie "żeby niczego nie dotykać"...
Co do wątpliwości z dwumasa czy turbiną...Tego sprzedający nie ukryje jak będzie coś nie tak. Dwumasę wyczujesz na pedale sprzęgła i podczas jazdy. Tak samo z turbiną...jak będzie sprawnie działać podczas jazdy i (co szczególnie ważne) będzie sucha,to nie ma się czego bać. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lis 2013, 14:30

Dzięki że ktoś się w końcu wypowiedział. Spróbuje się ustawić na jazdę próbną z kolesiem od 2.0.
Na rynku wtórnym raczej ciężko znaleźć (przynajmniej na lubelszczyznie i podkarpaciu) silnik 1.8T i w dodatku w gazie. Jeśli 2.0 okaże się niezbyt ciekawy- będę szukał dalej i wezmę pod uwagę ten silnik. Może koszta mnie nie pochłoną :wink:
maclaz
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 20 12 2010
Auto: Ford Focus mk1 03'
Silnik: 1.8 TDCi 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

07 Lis 2013, 16:46

Dopowiem tobie tylko tyle,że mam w rodzinie A4 B6 z 2,0 z 2001r. Ten sam silnik ,które ciebie interesuje. Wiem jako ciekawostkę ,że sporo oleju wchodzi tam do silnika...jakieś 7l o ile pamięć mnie nie myli. Natomiast spalanie miejskie (Bydgoszcz) nie przekracza 11l benzyny (to auto bez lpg). Na trasie spala ok 8,5-9,5l . :) Przebieg tego Audi to ponad 250 tys. Silnik bezawaryjny i absolutnie bez wibracji w kabinie.
Natomiast kolega z pracy w tym A4 B5-1,8T-sekwencja i twierdzi, że spalanie gazu poniżej 10l jest możliwe do osiągnięcia ale na trasie.W mieście kręcił mu się ok 13l lpg.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lis 2013, 17:38

I jeszcze ja coś powiem :D

Odpuściłbym wersję 2,0 ponieważ nie daje frajdy z jazdy, jak na 2,0 sporo pali i ma mierne osiągi.
Silnik 1,8t jedzie fajnie, wsółpracuje z LPG a do tego nie jest tragicznym opijusem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10322
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lis 2013, 18:26

Dzwoniłem do sprzedawcy. Koleś trochę kręci.
Pierwsza sprawa - samochód jest do sprzedania w Stalowej Woli a tablice ma z Kraśnika
Drugie - ma go dopiero pół roku u już sprzedaje twierdząc że 'żonie z dzieckiem niewygodnie'
Trzecie - twierdzi że w tamtym tygodniu wymienił olej (byćmoże jakieś problemy z silnikiem)
Podsumowując: wydaje mi się że koleś kupił samochód mine i nawet nie przerejestrował i chce sprzedać. Może występują jakieś problemy natury technicznej z silnikiem, np. głowica.
Dla zainteresowanych podaje link do ogłoszenia:
[link do Tablica wygasł]
maclaz
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 20 12 2010
Auto: Ford Focus mk1 03'
Silnik: 1.8 TDCi 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MINI by PUMA - Dynamiczny styl jazdy i sportowa moda
    Producent samochodów, firma MINI, oraz lifestylowa marka odzieżowa PUMA podpisały umowę partnerską zacieśniającą ich kilkuletnią współpracę. Umowa ta stanowi połączenie sił dwóch innowacyjnych marek-ikon, ...
    Silniki Renault Energy F1 w bolidach Caterham F1 Team
    Renault Sport F1 i Caterham F1 Team potwierdzają przedłużenie współpracy w ramach Mistrzostw Świata FIA w Formule 1 na trzy kolejne lata. Od przyszłego sezonu, Caterham F1 będzie korzystać z silników Renault ...

08 Lis 2013, 08:04

Moim zdaniem coś z blacharki z przodu było robione ale to da się przeżyć. Ogólnie wydaje mi się,że trochę "zmęczony" egzemplarz. Nigdy też mimo efektu nie kupiłbym auta z fotelami ze skóry. Nawet nie chce mi się myśleć co by było jak padnie latem klima... Generalnie myślę,że ten Golfik już swoje przejechał. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lis 2013, 08:10

Co do tablic to różnie z tym bywa,sam kiedyś sie tego czepiałem ale to jest małe piwo ze względu na to że ktoś może mieszkać np w Krakowie a być zameldowanym w Tarnowie więc jezdzi na tarnowskich tablicach.
Bardziej zastanawia to że sprzedaje po pół roku użytkowania,żonie z dzieckiem niewygodnie to przez pół roku sie meczyli?
No i tak jak artur wspomniał z przodem coś było robione.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Lis 2013, 10:05

Barol napisał(a):Co do tablic to różnie z tym bywa,sam kiedyś sie tego czepiałem ale to jest małe piwo ze względu na to że ktoś może mieszkać np w Krakowie a być zameldowanym w Tarnowie więc jezdzi na tarnowskich tablicach.Bardziej zastanawia to że sprzedaje po pół roku użytkowania,żonie z dzieckiem niewygodnie to przez pół roku sie meczyli?


Są różne sytuacje i domniemanie jakiś spisków bo blachy są stare albo ktoś coś sprzedaje po pół roku może być powodem wpadki ale też może być milion innych tematów.
Takich jak np.: kolejki do wydziału komunikacji albo odczekanie kwestii podatkowej (6mcy).
Dlatego trzeba patrzeć na stan auta a kupujący skoro decyduje się na zakup króla handlarzy to powinien uzbroić się w cierpliwość.
Ja szukam aut trochę w inny sposób czyli wybieram oferty najdroższe i z najmniejszym przebiegiem. Sprawdzam, targuje, kupuje a przez to że trzymam się określonych marek to jeszcze nie miałem konkretnej wpadki ani straty finansowej.
Mogę się pochwalić że mój rekord to celica z 2002r z przebiegiem 9tyś.km. której nikt nie chciał w obawie o spisek no i tylne koło miała uszkodzone. Kupiłem ją, naprawa koła trwała 2g.+ kilka dni blacharka w efekcie miałem praktycznie nowe auto za śmieszne pieniądze i po miesięcznym targowaniu. A co ciekawe to nie był jedyny taki przypadek.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10322
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe