[25k pln] golf 6 1.6 mpi vs 1.6 tdi

27 Wrz 2021, 17:24

Siemka
szukam samochodu w budżecie 25k pln

w oko wpadł mi golf 6 -myślę o silniku 1.6 mpi 102km + założenie do niego LPG -problem w tym że ciężko o jakąś fajną wersje wyposażenia (np grzane fotele ,klimatronic itp) -większość bieda wersje


zacząłem się zastanawiać nad 1.6 TDI 105km (co znaczy dopisek bluemotion?) ale nigdy nie miałem ,nigdy nie jeździłem dieslem i trochę się go boję i mnie odrzuca (nie wiem czy słusznie)

ktoś może doradzić czy ten 1.6 tdi 105 jest okej? jak z awaryjnością i czy myślicie że byłby to dobry wybór?

rozumiem że posiada on dwumas i turbo tak?
jak użytkować takiego diesla aby długo się nim cieszyć? (od 7 lat jeżdżę benzyniakami tylko i wyłącznie)

za wszystkie rady bardzo dziękuję


rocznie robie ok 20 tyś km (troche autostrada ,troche miasto [do pracy mam 50km w 1 strone])

więc myślę że diesel by sie sprawdził ale co np jeśli zmieniłbym prace na coś bliżej? czy wtedy diesel nie będzie strzałem w kolano? bo jak wiadomo wolniej się on nagrzewa i osiąga optymalną temperaturę

za wszystkie rady i komentarze z góry dziękuję
haycon
Nowicjusz
 
Posty: 27

27 Wrz 2021, 17:34

haycon napisał(a):rozumiem że posiada on dwumas i turbo tak?

Tak

haycon napisał(a):ktoś może doradzić czy ten 1.6 tdi 105 jest okej? jak z awaryjnością i czy myślicie że byłby to dobry wybór?

Mała moc, nienaprawialne wtryski, problematyczny dpf lepiej wziąć benzyne i zagazować, jak już diesel to 2.0
quel
Zaawansowany
 
Posty: 730
Zdjęcia: 0
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

27 Wrz 2021, 17:40

Dwumasa i turbo to najmniejszy problem.

Przy Twoich przebiegach i użytkowaniu auta nie brałbym 1.6 MPI, chyba że jesteś bardzo spokojnym i niewymagającym kierowcą...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7323
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Wrz 2021, 18:26

galakty napisał(a):Dwumasa i turbo to najmniejszy problem.


co jest większym problemem?
"nienaprawialne wtryski" ?

co w przypadku jak wtryskiwacze padną
haycon
Nowicjusz
 
Posty: 27

27 Wrz 2021, 18:37

haycon napisał(a):co jest większym problemem?
"nienaprawialne wtryski" ?

co w przypadku jak wtryskiwacze padną

Zwykle wtryski oddajesz do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji, ja mam fakturkę na naprawę 1x za 450zł i to jest średnia cena regeneracji.
Jak Ci padną w tym 1.6 to kupujesz nowe, ok 1000-1500 zł szt. czyli komplecik 4-6 tyś :mrgreen:
quel
Zaawansowany
 
Posty: 730
Zdjęcia: 0
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

27 Wrz 2021, 18:39

quel napisał(a):Zwykle wtryski oddajesz do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji, ja mam fakturkę na naprawę 1x za 450zł i to jest średnia cena regeneracji.
Jak Ci padną w tym 1.6 to kupujesz nowe, ok 1000-1500 zł szt. czyli komplecik 4-6 tyś

lepszym wyborem byłby diesel 2.0? 110km?
haycon
Nowicjusz
 
Posty: 27
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niewidzialny pieszy - kierowca na niego patrzy ale nie widzi
    To, co kierowca widzi na drodze, zawsze jest ściśle uzależnione od jego koncentracji uwagi. Kiedy podczas jazdy skupiamy się na przykład na prowadzeniu ważnej rozmowy, możemy przeoczyć coś o wiele ważniejszego, co dzieje ...
    Jak jeździć bezpiecznie samochodem w nocy?
    Jazda samochodem w nocy jest wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Oprócz ograniczonego pola widzenia, kierowca musi poradzić sobie ze zmęczeniem, sennością oraz oślepiającymi światłami innych samochodów ...

  • 27 Wrz 2021, 18:51

    Tak, użytkowałem 2.0 143km i 150km, znam je troszkę, bo w rodzinie vagi w dieslu to norma i to udane silniki(po 2007r). O awariach wtrysków i innych gratów nie słyszałem. 2.0 110km jest mało wysilony, w zasadzie to to samo co mocniejsze wersje, tylko zduszony przez ecu, więc zmiana softu = ~170km/400nm, jeśli stwierdzisz, że brakuje mocy. Z wersji benzynowych tylko 1.6 powiedzmy, że jest bezawaryjny jednak to bardzo stara konstrukcja, która nie grzeszy mocą.
    quel
    Zaawansowany
     
    Posty: 730
    Zdjęcia: 0
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    27 Wrz 2021, 18:54

    Dlaczego się w ogóle przy tym golfie upierasz? Konkurencja oferuje zarówno fajniejsze benzyniaki jak i bardziej dopracowane diesle
    franccc
    Zaawansowany
     
    Posty: 609
    Przebieg/rok: >50tys. km

    27 Wrz 2021, 18:55

    franccc napisał(a):Dlaczego się w ogóle przy tym golfie upierasz? Konkurencja oferuje zarówno fajniejsze benzyniaki jak i bardziej dopracowane diesle

    To prawda, możemy polecić coś innego. Podaj tylko wymogi.
    quel
    Zaawansowany
     
    Posty: 730
    Zdjęcia: 0
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    27 Wrz 2021, 19:04

    franccc napisał(a):Dlaczego się w ogóle przy tym golfie upierasz? Konkurencja oferuje zarówno fajniejsze benzyniaki jak i bardziej dopracowane diesle


    a co możesz polecić?
    sedan/hatchback 5 drzwi benzyna pod gaz lub diesel?
    z wymogów to w miare cicho w srodku , koszty utrzymania żeby nie zrujnowały ,budżet 25k pln
    haycon
    Nowicjusz
     
    Posty: 27

    27 Wrz 2021, 19:11

    Megane III 1.6 benzyna
    Astra J 1.4t benzyna
    I30 II 1.6 benzyna
    308 1.6 VTi benzyna lub diesel 2.0
    quel
    Zaawansowany
     
    Posty: 730
    Zdjęcia: 0
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    27 Wrz 2021, 19:15

    quel napisał(a):Megane III 1.6 benzyna
    Astra J 1.4t benzyna


    -megane mi się strasznie w środku nie podoba ,zwłaszcza ten zegar cyfrowy (a szczerze mówiąc jak mam kupic samochód który mnie nie cieszy z wyglądu to też tak średnio

    - astra 1,4t rozważałem ale tam też ma sie co psuć - pekający kolektor ,grzybek,skrzynia m32 i jeszcze coś tam było co troche odstrasza od tego samochodu ,poza tym w budżecie 25k pln byłoby bardzo ciężko o coś zadbanego -

    na pozostałe 2 zerkne i poczytam co i jak


    ## EDIT

    jeszcze wracając do golfa... 1.6 tdi 105 km będzie żywszy ,cichszy niż 1.6mpi 102km? ? wg autocentrum czas do setki mają identyczny
    haycon
    Nowicjusz
     
    Posty: 27

    27 Wrz 2021, 19:27

    haycon napisał(a):sedan/hatchback 5 drzwi benzyna pod gaz lub diesel?


    megane 1.4tce (masz turbo a i tak w miarę prosty, udany silnik)
    megane 1.6/110 - prosty wolnossak, przyjemniejsza charakterystyka mocy/momentu niż vw, będzie po prostu szybciej
    megane 1.9 dci - technicznie spoko ale ze spalaniem trochę gorzej niż u konkurencji
    focus mk3 1..6 105/125 - prosty, wolnossący silnik pod lpg
    focus mk3 1.6 tdci - bardzo udany silnik od PSA (citroen/peugeot) montowany w masie modeli na rynku
    astra j 1.4/140 - najlepszy kompromis osiągi/spalanie, dobry pod lpg
    astra j 1.6/115 - prosty ale muł, odpowiednik takiego golfowego 1.6/102
    astra j 2.0cdti - udany diesel, serwis troszkę droższy niż w benzyniakach ale i jazda przyjemniejsza
    307 1.6hdi/2.0hdi, silnik ten sam co w focusie, samo auto bardzo przyjemne a i trochę zaoszczędzisz
    ceed/i30 - w nich każdy silnik będzie ok, benzyniaki proste, lpg przyjmą, diesle tak samo bardzo udane, często bez dwumasy
    Lancia delta 1.4tjet, 1.6multijet, 2.0multijet - mniej znane auto ale dzięki temu kupisz je taniej, technicznie praktycznie to samo co fiat bravo (też możesz zerknąć) i AR giulietta (na nią akurat za mały budżet), świetnie wykonane wnętrze

    Najciszej będzie pewnie w focusie, najwygodniej w megane. Jeśli miałbym sam wybierać to wziąłbym megane albo deltę, ewentualnie dorzucił do giulietty.
    Możesz też zerknąć na coś takiego
    https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c4-1-6-hdi-dobre-wyposazenie-ID6DZmDN.html

    haycon napisał(a):- astra 1,4t rozważałem ale tam też ma sie co psuć - pekający kolektor ,grzybek,skrzynia m32 i jeszcze coś tam było co troche odstrasza od tego samochodu ,poza tym w budżecie 25k pln byłoby bardzo ciężko o coś zadbanego -


    no to obawiam się, że auta dla ciebie jeszcze nie wyprodukowano
    franccc
    Zaawansowany
     
    Posty: 609
    Przebieg/rok: >50tys. km

    27 Wrz 2021, 20:15

    Pierdolamento 1.6 tdi to naprawdę dobry motor, bardzo ekonomiczny przy czym dynamiczny a z trwałością tez nie jest źle. Jakby Ci było za malo mocy tojest on bardzo podatny nawet na duże przyrosty. Ogolnie polecam ten silnik a przy postawieniu go przy MPI to w ogóle bez porównania.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13499
    Zdjęcia: 95
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    27 Wrz 2021, 20:40

    quel napisał(a):2.0 110km jest mało wysilony, w zasadzie to to samo co mocniejsze wersje, tylko zduszony przez ecu
    i skrzynia piątka
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13837
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008