GOLF IIILPG-ubytek płyny,slabe ogrzewanie dmuchawą-reduktor?

04 Gru 2013, 19:47

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum i na pewno nie ostatni

Mam taki problem w VW Golfie 91r, 1.8 BEN+LPG, mianowicie notorycznie ubywa mi płynu chłodzącego, muszę dolewać raz na 2 tygodnie około. Mało tego, mam mokro pod dywanikiem po stronie kierowcy, dmuchawa bardzo słabo grzeje, gdzies po 20km dopiero leci ciepło-letnie powietrze no i wynika problem z zaparowanymi szybami. Natomiast wczoraj wynikł nowy problem, mianowicie odpalilem samochod i po jakiejs minucie zwiekszylem obroty do 2tys i przelaczyl sie na gaz. Wyjechalem z garazu, zgasilem samochod na gazie i chcialem go z powrotem odpalic po okolo 5 minutach a tu zonk, rozrusznik musial kręcic z 7, 8 sekund co dla mnie jest dziwne, bo zawsze palił na dotyk. Dzisiaj, gdy zrobilem podobny manewr ale bez wlaczania gazu, tylko na benzynie to tego problemu nie bylo, odpalil od razu, wiec pojechalem do gazownika. Powiedzial ze uszkodzony reduktor, koszt 300 zł z robotą. Czy przez reduktor moze ubywac plyn, dmuchawa slabo grzac, czy gazownik chce mnie zrobic w balona? Pomocy
szubus
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 05 09 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Volkswagen Golf III
Silnik: 1.8BEN+GAZ, 75Km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

05 Gru 2013, 08:35

szubus napisał(a):mianowicie notorycznie ubywa mi płynu chłodzącego

szubus napisał(a):Mało tego, mam mokro pod dywanikiem po stronie kierowcy,

Zainteresuj się nagrzewnica - prawdopodobnie albo ona albo przewody albo opaska zaciskowa jest nieszczelna.
szubus napisał(a):dmuchawa bardzo słabo grzeje, gdzies po 20km dopiero leci ciepło-letnie powietrze

A co pokazuje wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnik? Wskazówka idzie normalnie do góry czy stoi przez te 20 km na dole? Jeżeli tak jest, to do wymiany termostat. Wcześniej możesz się upewnić, robiąc doświadczenie - zakryj chłodnicę np. tekturą od strony zewnętrzej - jeżeli silnik będzie nagrzewał się szybciej, to potwierdzi to termostat.
szubus napisał(a): Wyjechalem z garazu, zgasilem samochod na gazie i chcialem go z powrotem odpalic po okolo 5 minutach a tu zonk, rozrusznik musial kręcic z 7, 8 sekund co dla mnie jest dziwne, bo zawsze palił na dotyk. Dzisiaj, gdy zrobilem podobny manewr ale bez wlaczania gazu, tylko na benzynie to tego problemu nie bylo, odpalil od razu

Jak dla mnie, to normalne - jak zgasisz silnik na LPG i zaraz potem chcesz go uruchomić, a opcja jest taka, że silnik uruchamia się najpierw na Pb, to nie da się tego od razu zrobić - w komorze spalaniai w przewodach jest jeszcze LPG i do tego dolatuje Pb - za dużo tego. U mnie jest to samo. Jak wiem, że po wyłaczeniu silnika będę go uruchamiał za chwilę, to przed jego wyłączeniem przełączam zasilanie na Pb, odczekuję około 5 sekund żeby slnik popracował na Pb i dopiero go wyłączam. Po minucie odpala bez problemu na Pb.
Co do gazownika - daj narazie sobie z nim spokój. Przez reduktor też może ubywać płyn ( LPG jest nim ogrzewany właśnie w reduktorze ), ale najpierw zajmij się tym wyciekiem koło nóg kierowcy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Gru 2013, 21:24

A więc nastąpiły nowe fakty, mianowicie dzisiaj zakonczyl swoj zywot reduktor :) Jechałem po czym auto nagle zgaslo i w samochodzie rozległ się niesamowity smród gazu. Otworzylem maske- to samo. Odczekalem godzinke, samochodz odpalilem na PB po dosc dlugim kręceniu i wrocilem do domu. Reduktor zamowiony i wyciek tez znalazlem. Gdy nacisnąłem jeden z wezy wychodzących z trojnika z pod jego spodu leciala ciecz. Myslicie ze przez to mialem problemy z ogrzewaniem i mokra podłogą ? :)
szubus
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 05 09 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Volkswagen Golf III
Silnik: 1.8BEN+GAZ, 75Km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

05 Gru 2013, 23:20

szubus napisał(a):Myslicie ze przez to mialem problemy z ogrzewaniem i mokra podłogą ?

Usuniesz te usterki to zobaczymy.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

06 Gru 2013, 09:32

Z tego powodu, że był wyciek płynu, układ najprawdopodobniej się zapowietrzał. Efektem tego było słabe grzanie, a potem padł reduktor - przez niego też leci płyn, który ogrzewa LPG. Jak płynu nie było, LPG był zimny i w końcu membrana musiała puścić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Gru 2013, 14:54

Najprawdopodobniej tak. Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak dobrze odpowietrzyć nagrzewnice ?
szubus
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 05 09 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Volkswagen Golf III
Silnik: 1.8BEN+GAZ, 75Km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zaplanować bezpieczny wyjazd na urlop?
    Rozpoczął się czas wakacyjnych wyjazdów, a więc i zwiększonego natężenia ruchu. Wiąże się z tym niestety duża liczba wypadków drogowych, do których w ubiegłym roku najczęściej dochodziło w sierpniu, a ...
    Top 10 najbardziej cenionych rajdów off road
    Witaj w ekscytującej arenie wyścigów off-road, gdzie każda sekunda jest walką z nieprzewidywalnymi elementami przyrody, a każdy skręt kierownicy to decyzja o triumfie lub porażce. W tym świecie, gdzie grunt pod kołami ...