Golf IV 1,9 TDI 110KM szarpie podczas odpalania jak zimny.

11 Gru 2010, 15:28

Witam tak jak w temacie moj Golfik 1,9 TDI 110KM 98r AHF, podczas odpalania silnika po postoju ponad 8 godz. pod chmurką przy tem. po nizej ok 8*C samochód ok 3 sek. telepie. dodam że nie kopci, i odpala odrazu.
Do tej pory byłem u pompiarza, podmieniałem pompe wtryskową, sprawdzałem wtryskiwacze ( podobnież sterujący mial mniejsze cisnienie otwarcia to go wymieniłem ) reszta niby była ok, wymienilem świece żarowe, sprawdzilem czy dochodzi napięcie do świec żarowych, sprawdzalem kąt wtrysku jest ok, rozrusznik troszke cieżko kręcil, to go rozebralem przeczyścilem wymieniłem szczotkotrzymacze wraz ze szczotkami i teraz kręci super, ale problem pozostal a błedów nie ma.
Dzisiaj poszedłem do samochodu, zwiękrzyłem dawke rozruchową ale nic to nie pomoglo, zaóważylem że po odpaleniu silnika, i zgaszeniu i ponownym odpaleniu objaw nie znika nawet poklika krotnym odpalaniu. Objaw ustał po odpaleniu silnik i pracy ok 3 sek. praca sie wyrownała, zgasilem i odpalił tak jak powinien. Podczas tych prob mialem podlaczony komuter i w korekcji dawki na poszczególny cylindry miedzy pierwszym a drugim była spora rożnica w jednym było ok 1,4 na plusie a na drugim na minusie. I tak jak szybko telepanie ustaje tak szybko wyniki wracają do normy czyli ok 0,0.
Moje pytanie czy pompiarz po sprawdzeniu na urzadzeniu typu pompka i barometr pokazujący ciśnienie otwarcia wtryskiwacza jest wstanie sprawdzić sprawność jego??
Czy jest możliwe że po nizej danej teperatury wtryskiwacz leje albo ścieka z niego paliwo i dzieją się takie cyrki ?? bo juz nie mam pomysłów :panna:
rufus111
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Łódź

12 Gru 2010, 10:48

W moim Mercedesie 220 d,jest tak samiutko,nawet nie przyszło mi do głowy by się tym martwić,miałem już diesla ,być może dlatego jestem przyzwyczajony do takiej pracy początkowej silnika wtedy gdy jest zimno.Silnik po kilku sekundach chodzi jak zegareczek,dlaczego miałbym się tym martwić gdy temp.oscyluje w granicach -10 st.c.Gdyby to było lato to co innego :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8482
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Gru 2010, 23:34

Rufus,

mam identyczne autko, silnik i problem... nie mam tylu informacji co ty na temat diagnozy, ale mój mechanik już chce silnik rozbierać :/
sprawdzone:
- świece
- kąt wtrysku
- wtryskiwacze

Dodam że u mnie nie tylko szarpie ale przez chwilę poleci też siwy dym (to zauważyłem jeszcze jak było cieplej 0-5 stopni C - teraz widzę tylko pare) który dosłownie znikał po kilku sekundach po odpaleniu... ustępował chwilę później niż telepanie silnikiem. Gdy było cieplej w ogóle tego nie było. Jakieś dwa lata temu miałem identyczne objawy i wtedy wg mechanika pomogło ustawienie kąta wtrysku... ustąpiło na długo. W międzyczasie wymieniali rozrząd, było ok i gdy tej jesieni temperatury spadły abarot to samo :(

Mechanik sprawdzał kompresję i było ok. Po kilku dniach sprawdził znowu i jednak jeden cylinder ma trochę mniej niż powinien.

Wnioskując po identycznych autach, objawach (wystarczy żeby kilka sekund pochodził, zgasić i już problemu niema, tylko pojawia się po odstaniu ok 8 godzin) wydaje mi się że trapi nasze autka ta sama usterka. Czy udało Ci się już coś ustalić?

Może ktoś inny ma jakiś pomysł? Pls help.
kielonek
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Warszawa

22 Gru 2010, 14:21

Wystarczy tylko by ,któryś wtryskiwacz niedomagał i taki objaw będzie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8482
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Kwi 2011, 22:18

Przewody paliwowe trzeba zmienić.
Bąbelki powietrza powodują szarpanie na początku.
Ktoś mi opowiadał że mu to pomogło. Mi też skacze przez 5 sekund po zapaleniu ale da sie z tym żyć.
lucek_master
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Rzeszów
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zatrzymać się i zwolnic to nie to samo!
    Często można zaobserwować sytuacje, gdy kierowcy zamiast całkowicie zatrzymać pojazd - np. przed znakiem stop czy przy zielonej strzałce do skrętu w prawo – jedynie redukują prędkość. Grozi to kolizją, policja może ...