GOLF IV 1.9 TDI

16 Mar 2010, 04:21

Witam,
mam dziwiny problem, który występuje bardzo sporadycznie, ale jednak jest bardzo uciążliwy.
Przy dodawaniu gazu, na wyższych biegach następuje odłączenie turbiny i spadek mocy auta, po przekręceniu stacyjki na 0 i ponowne włączenie na II wszystko wraca do normy.
Czy to jest wina geometrii? Dodam, że auto bardzo dobrze jeździ, ten problem pojawia się bardzo rzadko.
mcree
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Belgia
  • 16 Mar 2010, 09:37

    Jak turbina może się odłączać? Przestaje się kręcić? To niemożliwe - turbina kręci się (pracuje) cały czas - jest napędzana spalinami. Jeżeli już, to możesz mieć przeładowanie turbiny i silnik wchodzi wówczas w tryb awaryjny. Najlepiej by było, jakbyś podłaczył się pod Vaga, bo przyczyn może być wiele - nieszczelne wężyki od zaworu N75 jak i sam zawór, kierownica w nagarze, zasyfiony czujnik ciśnienia doładowania.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    16 Mar 2010, 17:57

    macree. turbina przeładowuje i silnik wchodzi w tryb awaryjny. albo czujnik doładowania padł a na 99% zatarte łopatki sterujące ciśnieniem turbo. było na forum o tym wszystkie VAG mają ten problem . regeneracja lub rozruszanie łopatek turbo..
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska