Golf IV - problem po kupnie

13 Lis 2014, 19:52

Witam. Kupiłem golfa IV 2001r. wersja 1.9 tdi 90km. Mam taki problem. Gdy osiągnę prędkość 120km/h to silnik traci moc i już dalej nie przyspiesza, tylko trzyma te same obroty na tych 120. I od tej pory auto słabiej przyspiesza, czuć, jakby turbo się odłączyło. Jak go zgasze i odczekam trochę i później odpalę to wszystko wraca do normy, jest dobre przyspieszenie, czuć, że turbo działa. Dodam, że turbo jest dobrze słychać, gdyż słychać gwizdanie przy przyspieszanie i zmianie biegów.

Czy to coś poważnego dzieje się z moim golfem?

A i czy spalanie na 100km jedna kreseczka to normalny wynik? Jeżdżę po mieście ;)
piotr40111205
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Nie mam

13 Lis 2014, 23:08

Ciężko określić ile to jest "jedna kreseczka" - napisz w litrach ile wchodzi orientacyjnie chociaż od kreski do kreski bo np u mnie to 20 litrów :P
Co do dolegliwości - zawór EGR sprawdzałeś? Podpinałeś go pod komputer pod kątem diagnostyki błędów? Skoro go kupiłeś dopiero może warto udać się do fachowca (ale takiego który się zna na rzeczy bo wielu to zwykli krzykacze którzy tak naprawdę nie potrafią za wiele) celem ustawienia dawki paliwa, kąta wtrysku oraz sztangi turbiny, koszt jakieś 50 zł.
Nie wiem skąd jesteś ale jeśli byłbyś zainteresowany takimi zabiegami to posiadam namiar na prawdziwego magika który TDI'ki w VW/Audi zna na pamięć, w półtorej godziny tak ustawił mojego że to zupełnie inne auto. Ja miałem do niego 270 km w jedną stronę ale warto było, dodatkowo za 170 zł założył mi chipa na 180 koni.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

13 Lis 2014, 23:54

Witam

Przed dwoma laty miałem bardzo podobną sytuację w silniku 1.9 TDI AHF 110KM. Okazało się, że rzeczywiście turbosprężarka nie działała w pełni możliwości, a właściwie zapieczony/zanieczyszczony był mechanizm zmiennej geometrii, tzw VNT. Mechanik po rozebraniu stwierdził też luz na wałku turbiny i coś tam jeszcze mu nie pasowało,dlatego zaproponował za jednym zamachem wymianę całego rdzenia turbosprężarki. Zmieściłem się w kwocie 800,00 zł + dałem swoje filtry i oleje do wymiany. Do dziś nie mam najmniejszego problemu. W zakładzie regeneracyjnym pewnie zapłaciłbym x2. Oby w Twojej sytuacji było to coś mniej kosztownego, jeżeli masz dostęp do VAG`a to zacznij od podpięcia i sprawdź jakie błędy się ewentualnie pojawią. W dalszej kolejności radzę wizytę u zaufanego! mechanika.
ProfiTurbo
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: AUDI S3

14 Lis 2014, 01:01

Dodam, że wystarczy wyłączyć i włączyć samochód i już jest git, przyspiesza świetnie i czuć, że turbina działa. Nie trzeba odczekiwać nic, wystarczy wyłączyć i włączyć samochód i wszystko wraca do normy. Zatem to chyba nic poważnego, co?

Aaaa, i czy to normalne, że prędkość na 5 biegu przy obrotach 2tys, czyli najbardziej ekonomiczna jazda, moja prędkość to 90km/h? Nie powinno być więcej?

A i spala mi w mieście przy cięzkiej nodze 9litrów na 150km. Dobry wynik? Silnik 1.9 90km.
piotr40111205
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Nie mam

15 Lis 2014, 11:46

Pomoże ktoś?
piotr40111205
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Nie mam

06 Gru 2014, 18:43

Turbosprężarka do roboty.
olop
Początkujący
 
Posty: 58
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Jazda w klapkach lub boso - to niebezpieczne!
    Zwłaszcza latem zdarza się, że kierowcy prowadzą samochód w nieodpowiednim obuwiu, takim jak klapki czy sandały na koturnie, a czasem nawet próbują obsługiwać pedały gazu czy hamulca bosymi stopami. Grozi to ...

29 Gru 2014, 09:56

Jak wyżej, turbo do roboty, a raczej gruntownego sprawdzenia i ewentualnej regeneracji. W kwestii turbin mam zaufanego mechanik w Oleśnicy (k. Wrocławia), nie wiem skąd jesteś, ale możesz skontaktować się z nimi chociaż po poradę. Podrzucam nazwę, pphu Turbo. Mam nadzieję, że definitywnie rozwiążą problem. daj znać jaki jest finał usterki. Pozdrawiam.
terra24
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 1.8 T

29 Gru 2014, 14:07

Zawór EGR na dzień dobry. Gdyby Turbo samo w sobie było uszkodzone, to po ponownym uruchomieniu silnika efekt byłby ten sam. A koledze auto jedzie normalnie po ponownym odpaleniu.
Zainwestuj 20-30 zł i kup kabel, a sam będziesz mógł VAG'a podłączać kiedy tylko chcesz i sam sprawdzać błędy.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

29 Gru 2014, 16:51

Stawiam na turbo a dokładniej na zapieczone kierowniczki .Auto po ponownym uruchomieniu silnika jedzie normalnie lecz po przekroczeniu pewnych obrotów silnika wpada w tryb serwisowy co skutkuje odcięciem turbosprężarki.
olop
Początkujący
 
Posty: 58

11 Sty 2015, 10:37

- zapieczona zmienna geometria turbawy ( o ile masz turbo ze zmienna geometrią. podaj kod silnika)
- nieszczelnosc ukladu wysterowania turbiny
- uszkodzony silownik podcisnieniowy tzw "gruszka" turbawy
- uszkodzony lub przywieszony zaworek N75.
To tak w skrocie. wrzuc logi to zobaczymy
Waqa
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 53
Prawo jazdy: 21 06 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Bora i Golf 4
Silnik: AJM, AKQ
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000