Skoda KAROQ - kompaktowy SUV

Skoda KAROQ - kompaktowy SUV

02 Maj 2017, 19:41

Nowy kompaktowy SUV ŠKODY będzie nosił nazwę KAROQ. Jego nazwa i pisownia pochodzą z języka Alutiiq, używanego przez przedstawicieli rdzennego plemienia mieszkającego na wyspie, przy południowym wybrzeżu Alaski. Nazwa nowego SUV-a nawiązuje do nazwy ŠKODY KODIAQ, tworząc spójną nomenklaturę dla obecnych i przyszłych SUV-ów marki. ŠKODA KAROQ zostanie po raz pierwszy zaprezentowana 18 maja w Sztokholmie.
Image
"ŠKODA KAROQ to zaprojektowany całkiem od nowa model, który wyznacza nowe wzorce dla naszej marki i segmentu. Dzięki temu modelowi podejmujemy kolejny krok w naszej strategii dedykowanej segmentowi SUV-ów" powiedział Bernhard Maier, CEO marki ŠKODA. "ŠKODA KAROQ wprowadza - obok typowych mocnych stron marki ŠKODA – nowy, emocjonalny język projektanta w segmencie SUV" dodał Maier.

Tak jak w przypadku modelu KODIAQ, społeczność z Wyspy Kodiak stanowiła inspirację do stworzenia nazwy ŠKODA KAROQ. Współrzędne odległego archipelagu na południowym wybrzeżu Alaski wynoszą 57 ° N i 153 ° W, a jej beztroski, dziewiczy krajobraz jest fascynujący. W języku tubylców z plemienia Alutiiq którzy tam mieszkają, na "samochód" mówi się "KAA'RAQ". Pojęcia "RUQ" używa się natomiast dla "strzały", symbolu, który jednocześnie stanowi główny element logo marki ŠKODA. Nazwa kompaktowego SUV-a ŠKODY - ŠKODA KAROQ – powstała z połączenia tych dwóch słów.

ŠKODA KAROQ: zupełnie nowy, kompaktowy SUV z Czech
KAROQ to zbudowany od podstaw, kompaktowy SUV ŠKODY. Jego wygląd charakteryzuje emocjonujący i dynamiczny język stylistyczny podkreślony przez wiele krystalicznych detali. Jako stuprocentowa ŠKODA, model KAROQ oferuje ponadprzeciętną ilość miejsca, nowoczesne systemy wspomagające kierowcę w prowadzeniu, przednie światła wykonane w całości w technologii LED. Gama silnikowa składa się z pięciu jednostek o mocy od 115 do 190 KM, z czego cztery są nowe.

Kompaktowy SUV mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Powiększenie wymiarów miało korzystny wpływ na ilość miejsca wszystkich pasażerów w kabinie – przestrzeń na nogi wydłużyła się do 68 mm. Długi rozstaw osi, wynoszący 2638 mm (2630 mm dla wersji z napędem na cztery koła) zwiększa także stabilność prowadzenia.
W technologii LED wykonano zarówno przednie i tylne światła, jak i oświetlenie wnętrza, nadając jej wyjątkowy charakter. Kierowca modelu KAROQ może – po raz pierwszy w historii ŠKODY – zindywidualizować wygląd zegarów deski rozdzielczej dzięki zastosowaniu cyfrowego zestawu wskaźników z personalizacją ustawień.
Image
Nowa ŠKODA KAROQ z miejsca awansuje na sam szczyt segmentu pod względem innowacyjnych rozwiązań z zakresu wymiany danych. Systemy informacyjno-rozrywkowe oparte są na drugiej generacji modułu infotainment Grupy Volkswagen, co gwarantuje im dostęp do wszystkich nowoczesnych funkcji, interfejsów i pojemnościowych ekranów dotykowych.
Najnowocześniejsza technologia zawarta w modelu KAROQ przekłada się także na kompleksową gamę systemów wspomagających kierowcę. Obejmuje ona między innymi poprawiających komfort asystentów parkowania, utrzymywania pasa ruchu i jazdy w korku. O bezpieczeństwo dbają systemy monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych, FRONT ASSIST z predykcyjną ochroną pieszych oraz asystent hamujący w przypadku zasłabnięcia kierowcy - EMERGENCY ASSIST.

Najnowocześniejsza technologia przejawia się także w nowej gamie jednostek napędowych. Składa się na nią pięć wariantów – dwa benzynowe i trzy wysokoprężne. Obydwie benzynowe i dwa wysokoprężne dołączają do gamy wraz z premierą tego modelu. Motory o pojemności 1.0, 1.5, 1.6 i 2.0 litrów generują moc od 115 do 190 KM. Wszystkie są turbodoładowane i posiadają wtrysk bezpośredni, wyposażone są także w technologie start-stop i odzyskiwania energii z hamowania. Cechują się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i spełniają normy emisji spalin Euro 6. Nowa jednostka 1.5 TSI wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów podczas jazdy z mniejszym obciążeniem. Za wyjątkiem najmocniejszego wariantu wysokoprężnego oferowany jest wybór pomiędzy sześciobiegową skrzynią ręczną i siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Topowy wariant 2.0 TDI 190 KM standardowo wyposażony jest w napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię DSG.

źródło: Škoda
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2286
Zdjęcia: 8318
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cyfrowe lusterko wsteczne - Lexus LS Cyfrowe lusterko wsteczne - Lexus LS
    Piąta generacja Lexusa LS wyposażona jest w wiele elektronicznych udogodnień, takich jak pakiet bezpieczeństwa czynnego z funkcjami automatycznego prowadzenia czy 24-calowy, kolorowy wyświetlacz HUD. Łatwą do przeoczenia, ...
    Warsaw Extremizer Motor Cup / relacja Warsaw Extremizer Motor Cup / relacja
    10 Rocznica Imprez SSS – I RUNDA już za nami! Od 10 lat Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego organizuje imprezy motoryzacyjne. Zaczęło się od propagowania ¼ mili w Polsce. Obecnie SSS to nie tylko ćwiartka, a ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • audi a8 d2
      Fiat 124 Spider, 1979 rok, tył
      Alfa Romeo Stelvio
      Scarab Team - Piotr Florczak (Flor)