Skoda KAROQ - kompaktowy SUV

Skoda KAROQ - kompaktowy SUV

02 Maj 2017, 19:41

Nowy kompaktowy SUV ŠKODY będzie nosił nazwę KAROQ. Jego nazwa i pisownia pochodzą z języka Alutiiq, używanego przez przedstawicieli rdzennego plemienia mieszkającego na wyspie, przy południowym wybrzeżu Alaski. Nazwa nowego SUV-a nawiązuje do nazwy ŠKODY KODIAQ, tworząc spójną nomenklaturę dla obecnych i przyszłych SUV-ów marki. ŠKODA KAROQ zostanie po raz pierwszy zaprezentowana 18 maja w Sztokholmie.
Image
"ŠKODA KAROQ to zaprojektowany całkiem od nowa model, który wyznacza nowe wzorce dla naszej marki i segmentu. Dzięki temu modelowi podejmujemy kolejny krok w naszej strategii dedykowanej segmentowi SUV-ów" powiedział Bernhard Maier, CEO marki ŠKODA. "ŠKODA KAROQ wprowadza - obok typowych mocnych stron marki ŠKODA – nowy, emocjonalny język projektanta w segmencie SUV" dodał Maier.

Tak jak w przypadku modelu KODIAQ, społeczność z Wyspy Kodiak stanowiła inspirację do stworzenia nazwy ŠKODA KAROQ. Współrzędne odległego archipelagu na południowym wybrzeżu Alaski wynoszą 57 ° N i 153 ° W, a jej beztroski, dziewiczy krajobraz jest fascynujący. W języku tubylców z plemienia Alutiiq którzy tam mieszkają, na "samochód" mówi się "KAA'RAQ". Pojęcia "RUQ" używa się natomiast dla "strzały", symbolu, który jednocześnie stanowi główny element logo marki ŠKODA. Nazwa kompaktowego SUV-a ŠKODY - ŠKODA KAROQ – powstała z połączenia tych dwóch słów.

ŠKODA KAROQ: zupełnie nowy, kompaktowy SUV z Czech
KAROQ to zbudowany od podstaw, kompaktowy SUV ŠKODY. Jego wygląd charakteryzuje emocjonujący i dynamiczny język stylistyczny podkreślony przez wiele krystalicznych detali. Jako stuprocentowa ŠKODA, model KAROQ oferuje ponadprzeciętną ilość miejsca, nowoczesne systemy wspomagające kierowcę w prowadzeniu, przednie światła wykonane w całości w technologii LED. Gama silnikowa składa się z pięciu jednostek o mocy od 115 do 190 KM, z czego cztery są nowe.

Kompaktowy SUV mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Powiększenie wymiarów miało korzystny wpływ na ilość miejsca wszystkich pasażerów w kabinie – przestrzeń na nogi wydłużyła się do 68 mm. Długi rozstaw osi, wynoszący 2638 mm (2630 mm dla wersji z napędem na cztery koła) zwiększa także stabilność prowadzenia.
W technologii LED wykonano zarówno przednie i tylne światła, jak i oświetlenie wnętrza, nadając jej wyjątkowy charakter. Kierowca modelu KAROQ może – po raz pierwszy w historii ŠKODY – zindywidualizować wygląd zegarów deski rozdzielczej dzięki zastosowaniu cyfrowego zestawu wskaźników z personalizacją ustawień.
Image
Nowa ŠKODA KAROQ z miejsca awansuje na sam szczyt segmentu pod względem innowacyjnych rozwiązań z zakresu wymiany danych. Systemy informacyjno-rozrywkowe oparte są na drugiej generacji modułu infotainment Grupy Volkswagen, co gwarantuje im dostęp do wszystkich nowoczesnych funkcji, interfejsów i pojemnościowych ekranów dotykowych.
Najnowocześniejsza technologia zawarta w modelu KAROQ przekłada się także na kompleksową gamę systemów wspomagających kierowcę. Obejmuje ona między innymi poprawiających komfort asystentów parkowania, utrzymywania pasa ruchu i jazdy w korku. O bezpieczeństwo dbają systemy monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych, FRONT ASSIST z predykcyjną ochroną pieszych oraz asystent hamujący w przypadku zasłabnięcia kierowcy - EMERGENCY ASSIST.

Najnowocześniejsza technologia przejawia się także w nowej gamie jednostek napędowych. Składa się na nią pięć wariantów – dwa benzynowe i trzy wysokoprężne. Obydwie benzynowe i dwa wysokoprężne dołączają do gamy wraz z premierą tego modelu. Motory o pojemności 1.0, 1.5, 1.6 i 2.0 litrów generują moc od 115 do 190 KM. Wszystkie są turbodoładowane i posiadają wtrysk bezpośredni, wyposażone są także w technologie start-stop i odzyskiwania energii z hamowania. Cechują się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i spełniają normy emisji spalin Euro 6. Nowa jednostka 1.5 TSI wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów podczas jazdy z mniejszym obciążeniem. Za wyjątkiem najmocniejszego wariantu wysokoprężnego oferowany jest wybór pomiędzy sześciobiegową skrzynią ręczną i siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Topowy wariant 2.0 TDI 190 KM standardowo wyposażony jest w napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię DSG.

źródło: Škoda
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2755
Zdjęcia: 9815
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [VAN-C] Carens III 1,6 / 5 I 1,8 / B 170 w245 / Touran I 1,6 FSI [VAN-C] Carens III 1,6 / 5 I 1,8 / B 170 w245 / Touran I 1,6 FSI
    Podstawowe kryteria zestawienia: - van segmentu C - silnik benzynowy o mocy około 120KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2006 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Kia Carens III 1,6 - 126KM - Mazda ...
    Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu
    Niestety koszty ubezpieczenia samochodu wciąż rosną. Zindywidualizowany sposób liczenia składki oraz zwiększające się sumy wypłaconych odszkodowań dają się we znaki właścicielom samochodów, nawet tym bezszkodowym. ...

  •