Vectra C Falujące obroty zimnego silnika zaraz po odpaleniu

09 Sty 2015, 16:27

Cześć!

Mam problem ze swoją Vectrą C 1.8 B/G - nie podaję dokładnego modelu silnika, żeby nie wprowadzać w błąd bo go nie znam.
Temat się już przewijał, jednak w pewnych momentach objawy rozmijały się z tymi których ja doświadczam.

Co się dzieje?

Po odpaleniu silnika(gdy długo stał, np po nocy, lub w dzień po 8-10 godzinach) przy zimnym silniku(zauważyłem to gdy na dworze było ok 3 stopnie a im zimniej tym gorzej) falują obroty.
Gdy nie dodawać gazu to obroty skaczą między 1500-500 a czasem nawet i 400 i wtedy zdarza się, że samochód gaśnie. Jak już pisałem, im zimniej tym jest z tym gorzej. Gdy doda się trochę gazu np na te 2000 obrotów to wtedy falują one mniej(między 2100 a 1900), ale wciąż falują. Dopiero po ok 4-5 minutach takiego grzania się silnik zaczyna pracować równo i stabilnie przy 750-800 obrotach.

Samochód jest po remoncie silnika, jednak tak samo było zarówno przed jak i po nim jest teraz.
Wymienione zostały świece bo były już kiepskie - bez poprawy
Na komputerze wykazało multum błędów na przepustnicy - zostały wykasowane, przepustnica przeczyszczona, skalibrowana - bez poprawy
Komputer nie rzuca już żadnymi błędami, jednak obroty wciąż falują, a piłowanie zimnego silnika przy ujemnych temperaturach raczej na niego dobrze nie wpływa...
sonda lambda nie jest nowa/rewelacyjna ale działa poprawnie - wg mechanika

Jeżeli obroty się nie ustabilizują, czyli nie nagrzeje się przez te kilka minut tylko od razu chce się jechać to samochód na biegu szarpie.

Jak narazie nic więcej mi nie przychodzi do głowy co mógłbym tutaj wpisać w objawach.

Z tego co czytałem to jeszcze ludzie pisali w innych tematach, że silnik może łapać lewe powietrze z nieszczelnego dolotu - ale czy to by ustawało po kilku minutach gdy silnik się zagrzeje? Przy ciepłym silniku nigdy obroty nie falują, nawet jeśli postoi na mrozie poniżej 6 godzin to po odpaleniu jest wszystko dobrze.
Podobno winowajcą może być silniczek krokowy - tego nie sprawdzałem jeszcze.
Mechanik mówił, że podobno kiedyś było to nagminne i Opel wzywał właścicieli do aktualizacji systemu w komputerach, czy to może być to?

A może ktoś ma własny pomysł co może być to zepsute?
emas1
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 17 06 1983
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: brak

10 Sty 2015, 12:27

A zawory były regulowane?!Producent zaleca co 150 tyś km,według mnie silniczek krokowy + zawory.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8466
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)