Golf IV TDi

09 Sie 2013, 20:46

Zamierzam niedługo zakupić wyżej wymieniony samochód.
Jednak wole przed tym dowiedzieć się od osób które miały z nim do czynienia na co zwracać uwagę aby kupić w miarę dobrze.
Z tego co gdzieś czytałem lepiej omijać wersje silnika z pompo-wtryskami. Na jaki silnik zwracać uwagę.
Z góry dziękuje za odpowiedzi. :ok:
serenity20
Początkujący
 
Posty: 117
Auto: Nie mam

09 Sie 2013, 21:02

A to dlaczego należy omijać wersję z pompowtryskami?1 zasada-nie słuchaj powielanych pierdół przez ludzi co nigdy nie mieli, a nawet nie znają działania pompowtrysku. Miałem A4 z 350 tyś oryg przebiegu i pompki miały się świetnie, miałem paska B6 z 200 tyś oryg przebiegu (znany od nowości) i pompki mają się świetnie (śmiga na osiedlu). Jedyne różnice to jak ktoś się zna to praca silnika bardziej metaliczna taka jest. Dobra rada-kieruj się stanem technicznym samochodu, a nie wersją silnika. W IV praktycznie wszystkie są udane, bo jak zaczniesz kombinować z kolorem, z wersją silnika itd to kupisz padlinę bo się okaże że raptem masz 1-2 do wyboru. Mocą się nie sugeruj bo nawet 90KM jeździ całkiem fajnie ze względu na niski moment obr. Ja bardzo lubię jeździć 1.9 z grupy VAG...
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

10 Sie 2013, 06:59

a co znaczy grupa VAG ?
serenity20
Początkujący
 
Posty: 117
Auto: Nie mam

10 Sie 2013, 07:35

serenity20 napisał(a):a co znaczy grupa VAG ?


Audi, VW,Skoda,Seat i reszta marek podległych grupie Volkswagen Aktiengesellschaft czyli VAG. Mi chodziło dokładnie o te 4 wymienione i konkretnie silniki diesla 1.9 TDI. :ok:
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

10 Sie 2013, 08:34

A w jakich wersjach silnika występują Golfy IV?
90/100/110/115/130/150KM? Gdzieś tam widziałem SDi jeszcze.
Który z nich obserwować na 1 miejscu?
serenity20
Początkujący
 
Posty: 117
Auto: Nie mam

10 Sie 2013, 10:03

serenity20 napisał(a):90/100/110/115/130/150KM? Gdzieś tam widziałem SDi jeszcze.


68,90,101,110,115,130,150-SDI pancerne ale mułowate, żadnych udziwnień, trwałe do bólu, 90 i 110 w większość VP czyli na pompie rotacyjnej, rzekomo tańsze w utrzymaniu niż PD czyli pompowtryski, ale tak jak napisałem jak trafisz takiego zadbanego z 250-300 tys oryg przebiegu (na mniejszy nie licz, chyba że pokaźną gotówką dysponujesz) to bez większych problemów silnikówych pośmigasz długo. Kolega ma w A4 90KM obecnie 410 tyś i jakbyś zobaczył ten samochód i porównał z tymi allegrowymi 160 tysięczniakami to by ci się dziwnie zrobiło ;)
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fiat 500 - samochód do miasta
    Włoska propozycja ma w 2019 roku ponad 13-procentowy udział w rynku. Od stycznia do kwietnia 2019 roku zarejestrowano 756 samochodów. Fiat 500 to odpowiedź na potrzeby osób poszukujących aut, które wyróżniają ...

10 Sie 2013, 10:07

czyli mam się rozglądać głównie za 90.110?
Czy warto pojeździć po komisach czy se odpuścić i szukać z prywatnych rąk, czy to bez znaczenia?
serenity20
Początkujący
 
Posty: 117
Auto: Nie mam

10 Sie 2013, 10:15

Ja bym sie rozglądał za wersjami 90/110konnymi gdyz są ekonomiczne i łatwe do ewentualnych przeróbek tzn chip tuning itd.
Komisy raczej sobie odpuść i szukaj bezpośrednio od właściciela.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

10 Sie 2013, 10:21

Możesz szukać wszędzie tylko że to co mówią w komisach nie słuchaj, musisz sprawdzić tak samo jaki każde inne auto.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11205
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Sie 2013, 11:36

Barol napisał(a):Ja bym sie rozglądał za wersjami 90/110konnymi gdyz są ekonomiczne i łatwe do ewentualnych przeróbek tzn chip tuning itd.


Masło maślane. Ekonomiczny jest każdy z nich, a co do przeróbek i chiptuningu, to zależy nie od tego czy na pompie czy pompowtryskach, tylko jaka wersja silnika i tak może być że 115KM da się taniej podnieść moc niż w 90 czy 110KM. Zależy jaki osprzęt ma, część np ma zwykłe turbo, a niektóre 90KM miały już turbo ze zmienną geometrią łopatek, czyli z wyższych modeli, a ograniczone wtryskami np od SDI, sama podmiana wtrysków dawała ok 20KM+program i się robi bezpieczne 140-145KM, a np w 90KM co ma zwykłe turbo i wtryski będzie drożej bo trzeba i to i to zmieniać na mocniejsze i tak dalej...
Wracając do tematu-skupiłbym się na znalezieniu porządnego stanu, co w PL wcale takie łatwe nie jest.
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

10 Sie 2013, 11:59

to jeszcze się zapytam czy przed zakupem lepiej pojechać na stację diagnostyczną byle jaka czy do jakiegoś autoryzowanego. I ile to kosztuje na oko
serenity20
Początkujący
 
Posty: 117
Auto: Nie mam

10 Sie 2013, 12:06

serenity20 napisał(a):to jeszcze się zapytam czy przed zakupem lepiej pojechać na stację diagnostyczną byle jaka czy do jakiegoś autoryzowanego. I ile to kosztuje na oko


Autoryzowanych sobie odpuść, wychodzą drogo.Jeśli chcesz kupić dobrze to:
-pojedź z kimś kto się trochę zna, by wstepnie ocenić stan i ewentualnie czy był trzaśnięty i jak mocno, jeśli weryfikacja będzie na :yes:
-stacja kontroli pojazdów (koszt 30-50zł w zależności od miasta)-sprawdzą zawieszenie, światła, hamulce,amortyzatory czyli to co na badaniu technicznym.Jeśli weryfikacja będzie :yes: a nie potrafisz ocenić stanu silnika
-do warsztatu zajmującego się dieslami, koszt 100-150zł, sprawdzą kondycję silnika, pomierzą dawki wtrysków, podepną pod kompa itd. jeśli weryfikacja będzie :yes:
Dopinasz formalności, zmieniasz olej i podstawowe części (np rozrząd) i cieszysz się fajnym samochodzikiem, który nie powinien drenować kieszeni.
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

10 Sie 2013, 12:18

to chyba wybiorę tę opcję trzecią :)
Bo niby pojadę z wujkiem co w swoim życiu miał z 20 samochodów ale jakoś "trochę" w nie włożył, więc różnie ze znawcami bywa
serenity20
Początkujący
 
Posty: 117
Auto: Nie mam

10 Sie 2013, 13:06

serenity20 napisał(a):to chyba wybiorę tę opcję trzecią

Ale to są kolejne etapy, więc jak najbardziej najpierw jedź z wujkiem jak obejrzy (a troche doświadczenia ma) to potem kolejny etap...unikniesz w ten sposób wydania zbyt dużej kasy na poszukiwania. Wiele egz odpadnie już po oględzinach.
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

10 Sie 2013, 13:20

oki, dzięki za info, tak trzeba zrobić

Jeszcze zapytam o jedno. Jak wiadomo każdy chce kupić jak najtaniej. Ceny Golfa IV wahają się od 7000 do 12 000. Od jakiej kwoty należy brać pod uwagę kupno dobrego w stanie samochodu?
serenity20
Początkujący
 
Posty: 117
Auto: Nie mam