Golf lV - rozrząd

25 Kwi 2016, 20:21

Witam. Mam pewien problem i nie wiem co robić. Miesiąc temu kupiłam samochód, golfa lV, sprzedający powiedział że rozrząd został wymieniony jakieś 15 tysięcy km temu. Pojechałam do znajomego mechanika żeby wymienić świece, przewody itp no i przy okazji zajrzał do rozrządu. I powiedział, że pasek strasznie zjeżdża w stronę silnika, wygląda jakby było już na nim przejechane minimum 50 tysięcy km, bo okazało się że ktoś dobrał albo zły pasek, albo jakąś inną cześć. No i tu pytanie, czy w tej sytuacji można wymienić sam pasek? I ile takie coś będzie kosztować?
Sylsylsylwia
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 22 11 2014
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Volkswagen Golf lV
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Kwi 2016, 20:33

Cena wymiany z częściami około 1000 zł. Komplet potrzebnych części powinien kupić ktoś kto się zna np. mechanik. Niektórzy mechanicy potrzebują 1.5 godzinki na wymiane i robią to na poczekaniu. Zazwyczaj wymienia się również pompę wody żeby oszczędzić sobie pracy w przyszłości. Jeśli naprawdę "strasznie zjeżdża w stronę silnika" to ryzykujesz, że rozrząd pójdzie a wtedy naprawa silnika wyniesie kilka tysięcy.
motke
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: opel corsa
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

25 Kwi 2016, 21:15

Do golfa taka droga wymiana tego? :o a samego tego Paska nie można?
Sylsylsylwia
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 22 11 2014
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Volkswagen Golf lV
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Kwi 2016, 21:34

Można wymienić tylko pasek. Tylko aby to zrobić trzeba rozmontować niemal cały rozrząd (bez ściągania rolek i napinacza) a więc robocizna będzie kosztowała podobnie co przy wymianie całego rozrządu.

Robocizna może wynieść 200 - 600 zł w zależności od warsztatu.

Koszt pozostałych części potrzebnych do wymiany rozrządu orientacyjnie to: rolki 2x60 zł, pasek 80 zł, napinacz 120 zł, pompa 140 zł.

W twoim przypadku potrzebna jest ustalenie dlaczego pasek jest przekrzywiony. Zużywający się rozrząd nie daje żadnych widocznych objawów.

Ogólnie rozrząd jest istotnym elementem silnika. Wymiana jest stosunkowo skomplikowaną czynnością.
motke
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: opel corsa
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

25 Kwi 2016, 22:05

No okej, dzięki wielkie ;)
Sylsylsylwia
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 22 11 2014
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Volkswagen Golf lV
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

27 Kwi 2016, 01:04

Ja proponuje wymienić rozrząd, tragicznie drogi nie jest, w końcu to 1,6 a nie 2,8 Vr6 :)
A jak się posypie i silnik padnie to będzie wtedy dopiero problem :yes:
Dużo większe wydatki niż głupi rozrząd, lepiej wymienić płyny + rozrząd i mieć spokój :ok:

I same paska nigdy się nie wymienia, tak jak nie trzepie filtrów ani nie bieżnikuje opon, ja preferuje wymianę na nowy komplet i tyle, obawiam się tez że żaden poważny mechanik samego paska nie będzie wymieniał.

Olej, rozrząd to podstawy w silniku, także pół środki nie są wskazane.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Linie na drodze - nie dla ozdoby!
    Przekraczanie linii ciągłej pojedynczej lub podwójnej na zakręcie, w pobliżu skrzyżowania czy podczas wyprzedzania to częste zachowania na polskich drogach, mimo że utrzymanie swojego toru jazdy jest jedną z podstawowych ...