Premiera modelu 3008DKR MAXI

Premiera modelu 3008DKR MAXI

29 Cze 2017, 15:55

Peugeot Sport, zespół mający na swoim koncie dwa niedawne zwycięstwa w edycjach 2016 i 2017 legendarnego Rajdu Dakar (edycja tegoroczna odbyła się w styczniu w Ameryce Południowej), przedstawia samochód, który zastąpi dotychczasowy model Peugeot 3008DKR. Jest nim potężna maszyna wyczynowa oparta na seryjnym modelu Peugeot – nowym SUV-ie 3008, który otrzymał tytuł Samochodu Roku 2017.

Wszystkie modyfikacje tego modelu są częścią programu rozwojowego rozpisanego na cały sezon, niemniej Peugeot 3008DKR Maxi zadebiutuje w warunkach wyczynowych już w zbliżającym się Rajdzie Jedwabny Szlak (Silk Way Rally 2017). Udział w tym arcytrudnym maratonie na liczącej ok. 10 tys. km trasie z Moskwy do X’ian w Chinach przez stepy Kazachstanu będzie ważnym etapem w procesie technicznej ewolucji modelu 3008DKR.
Image
Zadaniem Sébastiena Loeba jest przetestowanie wprowadzonych ulepszeń i wyciągnięcie wniosków, które pozwolą określić kierunek dalszych prac w kontekście przygotowań auta do kolejnej edycji Rajdu Dakar w 2018 r. Jednak, jak podkreśla Bruno Famin, Dyrektor Peugeot Sport, Loeb nie poprzestanie na sprawdzaniu samochodu: jego prawdziwym celem w 15-dniowym maratonie przez Azję będzie zwycięstwo.

Na starcie Jedwabnego Szlaku oprócz Sébastiena Loeba staną także zwycięzca ostatniego Rajdu Dakar Stéphane Peterhansel oraz ubiegłoroczny triumfator Silk Way Rally, Cyril Despres. Zawodnicy ci otrzymają Peugeot 3008DKR, czyli auta w wersji dotychczasowej, które mają na swoim koncie m.in. potrójne zwycięstwo w Rajdzie Dakar 2017.

POLECAMY Peugeot 3008DKR Maxi – dane techniczne

Carlos Sainz, czwarty członek Dream Teamu, który ponownie pojawi się w jego barwach na starcie przyszłorocznego Rajdu Dakar, również dostarczy cennych obserwacji na temat nowego modelu: Hiszpan będzie wypróbowywał Peugeot 3008DKR Maxi na trzech sesjach testowych, które odbędą się w Maroku, Portugalii i Francji.

Bruno Famin, Dyrektor Peugeot Sport:
"Prace nad następną generacją Peugeot 3008DKR rozpoczęliśmy jeszcze przed startem w Rajdzie Dakar w styczniu tego roku. Nasi inżynierowie kontynuowali realizację swoich zadań i przebadali nowe metody udoskonalenia technicznego tego pojazdu. Najnowsze wprowadzone w nim modyfikacje pozwolą nam podnieść jego osiągi. Zamierzamy to wykorzystać w czekających nas kolejnych startach i mamy nadzieję, że zmiany zwiększą szanse na nowe sukcesy naszych załóg. Wiadomo, że kiedy już odniesie się zwycięstwo, najtrudniej jest je powtórzyć. Nowego Peugeota 3008DKR Maxi otrzyma załoga Sébastien Loeb i Daniel Elena debiutująca na trasie Rajdu Jedwabny Szlak, jednak już wszyscy nasi kierowcy mają za sobą kilka sesji testowych tego samochodu. Informacje i obserwacje, jakie zbierzemy na trasach Azji, pomogą nam określić ostateczną konfigurację modelu, który wystawimy w następnej edycji Rajdu Dakar".

Sébastien Loeb, kierowca Team Peugeot Total:
"Myślę, że samochód zyskał więcej stabilności dzięki temu, że jest szerszy. Kierowca czuje go teraz nieco inaczej niż wersję poprzednią. Na wąskich i bardziej technicznych partiach dróg większe gabaryty mogą przeszkadzać, ale poprawa w zakresie stabilności i charakteru prowadzenia jest naprawdę wyraźna. Auto ma mniejszą tendencję do przechyłów i wzbudza większe zaufanie podczas jazdy agresywnej i w poślizgach. Powiedziałbym, że mocnym punktem Peugeot 3008DKR Maxi jest jego zdolność do jazdy po bezdrożach. Duży rozstaw i rozmiary kół sprawiają, że da się przejechać niemal przez każdą przeszkodę. Auto straciło być może nieco ze swej zwinności na drogach, które przypominają odcinki specjalne rajdów, ale i tak w tym zakresie przewagę mają samochody z napędem na cztery koła. Jego atutem jest to, że można nim atakować z dużym zaufaniem każdy teren, a w szczególności wydmy".

Carlos Sainz, kierowca Team Peugeot Total:
"Odbyłem już testy nowym Peugeot 3008DKR Maxi i dobrze się czuję za jego kierownicą. W stosunku do wersji poprzedniej stanowi on naprawdę istotny krok naprzód – jestem przekonany, że dokonaliśmy postępu. Najbardziej widoczną zmianą jest zwiększony rozstaw kół, który powinien nam umożliwić odważniejsze atakowanie zakrętów. Ponadto samochód wydaje się stabilniejszy podczas jazdy z wysokimi prędkościami, także na bardzo nierównych drogach. Z biegiem lat, gdy pojazd jako całość jest coraz doskonalszy, trudniej jest wprowadzić kolejne ulepszenia, ale praca, jaką wykonali tym razem inżynierowie Peugeot Sport, zasługuje na pełne uznanie. Starałem się pomagać im, jak tylko mogłem. To fascynujące, obserwować, jak inżynierowie szukają sposobów, by wycisnąć jeszcze więcej możliwości z samochodu, który już przeszedł długą ewolucję. Tę drogę rozwoju, która doprowadziła do nowego modelu, rozpoczęliśmy zaraz po powrocie z Rajdu Dakaru".

źródło: Team Peugeot Total
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2233
Zdjęcia: 8166
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nadwozie koncepcyjnej Kia Sportspace Nadwozie koncepcyjnej Kia Sportspace
    W przeciwieństwie do klasycznych pojazdów typu kombi, station wagon czy nawet shooting brake – Kia Sportspace wyróżnia się zdecydowanie odmienną i wyszukaną architekturą w stosunku do tradycji. Wydłużoną ...
    Europejska premiera samochodu Volkswagen Jetta Hybrid Europejska premiera samochodu Volkswagen Jetta Hybrid
    Jetta Hybrid jest napędzana nowoczesnym silnikiem benzynowym (TSI o mocy 110 kW/150 KM) oraz silnikiem elektrycznym o mocy 20 kW – takiej samej, jak w XL1, jako skrzynia biegów montowana jest seryjnie automatyczna, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Lexus GS 450h - zawieszenie tylne
      Men's Day 2009
      Nissan Note, samoczyszczący się lakier po prawej
      1/4 mili Bemowo