
Sportowy GR Yaris ma tak naprawdę tylko trochę wspólnego ze standardowym hatchbackiem, z którym dzieli nazwę. Jego konstrukcja jest zupełnie nowa i opiera się na połączeniu platformy Yarisa z przodu oraz Corolli z tyłu – oczywiście w architekturze TNGA. W ten sposób uzyskano bardzo sztywne nadwozie oraz miejsce na stały napęd 4x4 GR-FOUR.

Hamulce otrzymały wentylowane tarcze z czterotłoczkowymi zaciskami aluminiowymi z przodu i dwutłoczkowymi z tyłu. W pakiecie Sport przednie zaciski są czerwone i ozdobione logiem GR. Standardowe koła to lekkie i sztywne, 18-calowe felgi aluminiowe z oponami Dunlop SP Sport MAXX 050, zaś w pakiecie Sport zastępują je 10-ramienne, kute felgi BBS z lekkiego stopu z oponami Michelin Pilot 4S. Zastosowanie kutych felg pozwoliło zrównoważyć wagę przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego Torsen.
Toyota nie zapomniała jednak także o tych klientach, którzy kupią GR Yarisa przede wszystkim dla frajdy na publicznych drogach, i wyposażyła go we wszystko, co najnowsza Toyota mieć powinna. W wyposażeniu znajdziemy m.in. Toyota Safety Sense w jego najnowocześniejszej wersji, system eCall, multimedia z Apple CarPlay i Android Auto oraz opcjonalnie system audio marki JBL z 8 głośnikami.
źródło: Toyota | autor: Redakcja