Crossover Yaris Cross – hybryda 4x4

09 Gru 2020, 19:21

O tym, że cały świat pokochał SUV-y, wiemy od dawna. Wypierają one różne inne rodzaje samochodów z ich tradycyjnych funkcji i segmentów rynkowych. Na przykład managerowie chętnie zamieniają prestiżowe sedany na bogato wyposażone SUV-y średniej wielkości, w roli auta rodzinnego coraz częściej widzimy uterenowiony samochód zamiast tradycyjnego minivana, a niewielkie crossovery przekonują do siebie także część nabywców samochodów miejskich.
Crossover Yaris Cross – hybryda 4x4 Wobec oczywistych trendów Toyota postanowiła rozszerzyć swoją gamę aut z podwyższonym nadwoziem i do RAV4 dołączył najpierw kompaktowy crossover C-HR, a w niedługim czasie pojawią się także duży, 7-osobowy SUV Highlander oraz Yaris Cross, czyli miejski crossover na bazie Yarisa. Oba napędzane układem hybrydowym.

Yaris Cross powstał na platformie GA-B – tak jak Yaris hatchback, ale jest od niego znacznie większy, wyższy i bardziej przestronny. Wygląda przy tym bardziej masywnie i ma swój indywidualny design, odrębny od mniejszego kuzyna. Wybierając Yarisa Cross, otrzymamy auto dłuższe od hatchbacka o 24 cm, szersze o 2 cm i wyższe o 9 cm. To oznacza, że nowy crossover będzie miał długość 418 cm i wysokość 156 cm. To oczywiście przekłada się na przestronniejsze wnętrze i większy bagażnik, ale także podwyższone zawieszenie i większe koła.

Yaris Cross ma ten sam co jego mniejszy kuzyn napęd hybrydowy 4. generacji o mocy 116 KM, oparty na trzycylindrowym silniku 1,5 litra. Już samo to wyróżnia go na tle segmentu, a to nie koniec niespodzianek. Auto otrzymało w zasadzie niespotykany w segmencie B-SUV napęd na cztery koła. Nie grozi nam jednak nieporęczny tunel na wał napędowy, dzielący podłogę na dwie połowy, ponieważ Toyota zastosowała w Yarisie Cross napęd AWD-i. Układ opiera się na współpracy silnika elektrycznego przy tylnej osi z układem hybrydowym napędzającym przednią oś. To sposób na większą dynamikę jazdy i poprawę przyczepności na śliskich nawierzchniach przy utrzymaniu zużycia paliwa na rekordowo niskim poziomie.

GR Yaris – sportowy hot hatch i rajdówka w jednym
źródło: Toyota | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3444
Zdjęcia: 12499
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

10 Gru 2020, 11:13

Redakcja napisał(a):napęd hybrydowy 4. generacji o mocy 116 KM, oparty na trzycylindrowym silniku 1,5 litra
Jakoś nie mam przekonania do silników trzycylindrowych ;/ choć Toyota pokazała że 1.0 z trzema cylindrami potrafi być trwały i oszczędny.
Ciekaw jestem strasznie tej wersji Yarisa i ceny bo powinna być znacznie niższa od modelu CH-R.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3440
Zdjęcia: 12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak i gdzie kupić części do samochodu?
    Każdy kierowca, niezależnie od tego, jakiego auta jest właścicielem, staje przed koniecznością zakupu nowych części do samochodu. Zazwyczaj jest to wynik normalnej eksploatacji części, a czasem jest to wymuszone przez kolizję ...
    Audi A3 Sportback g-tron
    Audi A3 Sportback g-tron to wielki krok marki na drodze ku zrównoważonej mobilności. Kompaktowy pięciodrzwiowy samochód, który zadebiutuje pod koniec 2013 roku, do napędu wykorzystuje Audi e-gaz, paliwo ...

  •