Toyota Yaris Cross - zwykła benzyna z automatem czy hybryda?

14 Sie 2021, 12:53

Witam
Moja żona chce kupić w tym roku wspomnianą Toyotę. I z tego tytułu mam pytanie. Raczej jest nastawiona na silnik 1.5 125 KM z automatyczną skrzynią Multidrive S CVT. I dlatego mam pytanie odnośnie tej skrzyni. Jak wygląda to z awaryjnością tej skrzyni CVT od Toyoty? Bo wiele się naczytałem o tych skrzyniach. Z drugiej strony gdzieś czytałem, że skrzynie CVT od Toyoty są dobre. Dlatego zastanawiam się czy lepiej żeby żona kupiła Toyotę ze skrzynią CVT czy może lepiej kupić hybrydę - gdzie znajduje się o wiele lepsza skrzynia e-CVT (pod względem awaryjności). Nadmienię, że żona jeździ do pracy ok. 7 km, nie stoi w korkach i samochód będzie też jeździć w dłuższe trasy. Gdy jedzie do Poznania to i tak na sam początek Poznania - więc korki też odpadają. Więc de facto hybryda nie będzie w ogóle wykorzystywana. Więc sam nie wiem - co wybrać hybrydę czy zwykły silnik 1.5 z CVT? - chodzi tylko o awaryjność
Pozdrawiam
bula1986
Nowicjusz
 
Posty: 3

14 Sie 2021, 17:58

Japońskie CVT są niezawodne, po części dlatego, że są japońskie :lol: a po części dlatego, że japońce przeważnie stosują je do wolnossących benzyniaków (płynne rozwijanie mocy i momentu obrotowego).
Tak z ciekawości, jaka jest różnica w cenie?
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3812
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

14 Sie 2021, 19:24

Hybryda - wersja Comfort plus pakiet Smart i Tech wychodzi (promocja aktualnie) 102 400 zł plus pewnie kolor, a CVT 1.5 kosztuje (te same pakiety) - 96 000 zł plus kolor - różnica ok. 6 500 zł. No ale ja tam na hybrydach się nie znam. I nie wiem jak to się przy takiej niemiejskiej jeździe ładuje itd. Więc chyba nie ma sensu iść w hybrydę.
bula1986
Nowicjusz
 
Posty: 3

14 Sie 2021, 19:30

Różnica naprawdę niewielka, ja przy tak małej różnicy poszedłbym jednak w hybrydę. Musisz się przejechać jednym i drugim.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3812
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

15 Sie 2021, 13:08

Różnica naprawdę niewielka, ja przy tak małej różnicy poszedłbym jednak w hybrydę. Musisz się przejechać jednym i drugim.
Hybryda i w trasie powinna spalić mniej. Silnik pracuje w trybie Atkinsona(wysoka sprawność), no i skrzynia E-CVT podobno wieczna.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3812
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sie 2021, 11:02

Przy takiej różnicy w cenie nie ma co się nawet zastanawiać iść w hybrydę.i
bula1986 napisał(a):Nadmienię, że żona jeździ do pracy ok. 7 km, nie stoi w korkach
Nie musi stać w korkach żeby hybryda była oszczędna :wink:
bula1986 napisał(a):samochód będzie też jeździć w dłuższe trasy. Gdy jedzie do Poznania to i tak na sam początek Poznania - więc korki też odpadają
Jeżeli będzie jechała normalnie drogami krajowymi to też zauważy sporą oszczędność w spalaniu.
bula1986 napisał(a):nie wiem jak to się przy takiej niemiejskiej jeździe ładuje itd.
Bateria trakcyjna ładuje się zawsze przy nadmiarze mocy o ile jest taka potrzeba oraz przy każdym zdjęciu nogi z gazu. Tak naprawdę jest sporo plusów i rozwiązań dla hybrydy względem samej benzyny.

Zobacz sobie jeszcze na koszty przeglądów i porównaj benzynę i hybrydę. To będzie nowe auto więc tu też warto się zainteresować jak to będzie wyglądało.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Auta do driftu za rozsądne pieniądze – które wybrać?
    Z czasem czy innymi kierowcami możemy ścigać się praktycznie każdym samochodem. Ale kiedy chodzi o drift, to bez napędu na tył i odpowiedniej mocy nawet nie ma co stawać na torze. Popularność jazdy bokiem w Polsce stale rośnie, ...

17 Sie 2021, 14:20

Co prawda jeszcze auto nie wyjechało z żadnego salonu, ale znając ogólnie bezawaryjność
toyoty i serii yaris, wydaję mi się że śmiało możesz kupować, myślę że się nie zawiedziesz. No i dodatkowo brałbym hybrydę,bo róznica w cenie nieduża a spalanie będzie miała mniejsze.
Arturro73
Nowicjusz
 
Posty: 11

17 Sie 2021, 14:43

Ja zapytam trochę inaczej - czy warto płacić 100k za trochę podwyższonego yarisa z większymi zderzakami?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2817
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Sie 2021, 14:49

franccc napisał(a):Ja zapytam trochę inaczej - czy warto płacić 100k za trochę podwyższonego yarisa z większymi zderzakami?


A czy każdy musi mieć to samo ?
Podoba mi się kupuje i tyle.
Do tego zrób sobie rekonesans po salonach i dowiedz się ile kosztują teraz małe auta z normalnymi silnikami r4.
Nie patrz na reklamy tylko na to co jest dostępne.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11126
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Sie 2021, 16:20

Ale ja nie mówię, że ma nie kupować, jego sprawa
Chciałbym się tylko dowiedzieć czy istnieje jakiś logiczny argument żeby kupować yarisa cross hybrid za 100k a nie np. corollę hybrid za kilka tysiaków więcej
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2817
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Sie 2021, 17:01

franccc napisał(a):logiczny argument żeby kupować yarisa cross hybrid za 100k a nie np. corollę hybrid
Tylko taki że ci się to auto podoba :) dzisiaj takie samochody są modne. No plusem jest wyższe zawieszenie jak parkujesz gdzieś na krawężnikach :mrgreen:

Tak samo jest przecież z Toyotą CH-R :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35

17 Sie 2021, 18:19

franccc napisał(a):Ale ja nie mówię, że ma nie kupować, jego sprawa
Chciałbym się tylko dowiedzieć czy istnieje jakiś logiczny argument żeby kupować yarisa cross hybrid za 100k a nie np. corollę hybrid za kilka tysiaków więcej

Na jakiej podstawie uważasz, że wiesz lepiej czego gościu potrzebuje :?: Yaris Cross to całkiem inne auto niż Corolla.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3812
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

17 Sie 2021, 18:54

yeti65 napisał(a):Na jakiej podstawie uważasz, że wiesz lepiej czego gościu potrzebuje :?: Yaris Cross to całkiem inne auto niż Corolla.


A czy ja gdzieś pisałem czego gość potrzebuje? Oczywiście, że inne auto - mniejsze, mniej wygodne, gorzej wyposażone a kosztuje tyle samo co corolla. Cena nie wynika z zaawansowania konstrukcji, która miałaby spełniać jakieś kosmicznie wygórowane potrzeby
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2817
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Sie 2021, 19:22

franccc napisał(a): Oczywiście, że inne auto - mniejsze

Pewnie o to chodzi spora zaleta dla wielu osób szczególnie w mieście.
franccc napisał(a):mniej wygodne

Dokładnie to samo co wyżej bo może ktoś ma wzrostu 1,70 i jest git.
franccc napisał(a):gorzej wyposażone

Właśnie że nie. Teraz często jeżdżę Jarkiem w max opcji z 18r. który kosztował tyle co auris w wersji "uber"
franccc napisał(a):kosztuje tyle samo co corolla

Ostatatnio dostałem na jazdy próbne corollkę prawie na wypasie to ponad 130k.

Nie wspomnę o skakaniu yarisa po krawężnikach i spalaniu 5l pb.

Yaris o którym wspominam jest używany z aurisem równocześnie i... żaden z użytkowników nie zamieniłby się autami. Jedno tylko chce yarisa drugie tylko aurisa :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11126
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Sie 2021, 19:29

Czyli nic poza "ja tak chcę" :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2817
Przebieg/rok: >50tys. km