GRAND VITARA VS. RAV4 VS. GRAND CHEROKEE

20 Kwi 2020, 15:57

Witajcie!

To mój pierwszy post na tym forum, ale od razu przejdę do sedna. Zostałem postawiony przed wyborem auta, mam 3 które mnie interesują, wszystkie benzyniaki w automacie. Suzuki Grand Vitara II z 2006 r. lub nowszy (2.0 lub 2.7) Toyota Rav4 z 2006 r. lub nowszy (2.0 lub 2.4) i Jeep Grand Cherokee GR 3.7 z 2006r. Który z tych trzech jest najmniej awaryjny i szczyci się niezawodnością? Wiadomo, wszystko zależy od stanu i tak dalej, ale z racji, że w ogóle nie znam się na motoryzacji nie wiem który z tych trzech jest najbardziej pancerny, jeżeli chodzi o silnik i skrzynię biegów. Będę wdzięczny za każdą sugestię i radę :)
karolseraf
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 1

20 Kwi 2020, 19:38

Vitara 2.0 Benzyna silnik OK...rozrząd na łańcuchu który trzeba kontrolować, bo czasami lubi być do wymiany...skrzynie automatyczne OK, nigdy nie miałem problemów z tymi silnikami i skrzyniami...zwócić uwagę trzeba na to czy działa ESP..pompa bywa droga, czy wszystkie tryby 4x4 działają, no i stan napędów, reduktora, i ile jest korozji :lol: chociaż trafiają się czasami naprawdę ładne blacharsko.

Rav4 2.0 silnik OK...skrznia nie wypowiem się nigdy nie miałem,

Jeep...hmmm na pewno wszystkie V8 są pancerne...skrzynie też OK...z innymi nie miałem do czynienia więc nie wypowiem się.
V8 przywiozłem ostatnio 2 sztuki ale już sprzedane :lol:


Ja ze swojej strony dorzucił bym 1 ligę jeżeli chodzi o skrzynię automatyczne tj. Honda CR-V III ...skrzynia pancerna...silnik 2.0 150KM pancerny....Ale musiałbyś dopłacić do takiej CRV trochę.


Jeżeli chodzi o wypas to znajdziesz go najbogatszy w CRV i w Jeepie
Rav-4 i Grand -Vitara więcej jest ich z biedniejszym wyposażeniem.

Ale taką CRV w wersji Executive ....... Polecam :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 1474
Miejscowość: małopolskie

21 Kwi 2020, 18:01

Przed chwilą jeździłem Grand Vitarą, niby 140 koni, ale jakoś słabo ciągnie... Co do ESP, po naciśnięciu powinna zaświecić się jakaś kontrolka ? Bo nie świeciła się, gdy próbowałem włączyć. Dokładnie ten egzemplarz oglądałem. https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-gr ... C8VWJ.html?

Obejrzałem auto z każdej strony, nie miało rdzy, spód też wyglądał dobrze. Skrzynia biegów - rewelacja. Biegi zmienia płynnie, że hej :)

Rozumiem, że przed samym zakupem auto stawiać u mechanika, by wszystko rzetelnie sprawdził?
karolseraf
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 1

21 Kwi 2020, 20:03

Wiesz Grand Vitara to ciężki kloc, napędy, gabaryty, Waga...także nie oczekuj od 2.0 wolnossącego że będzie wciskało w fotel...bo nie będzie...po prostu założenia jazdy tym samochodem są zupełnie inne niż jakieś wyścigi.
Wygląda ładnie ...auto z DK ..kilometry się zgadzają ...założyć ładne oryginalne felgi i można jeździć...
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 1474
Miejscowość: małopolskie

21 Kwi 2020, 20:23

W sumie masz rację. Dzięki za radę :) A co powiesz o tym egzemplarzu? [link do Olx wygasł] Mało widać, bo słabe zdjęcia, ale właściciel mówił, że miejscami występuje korozja i auto ma problem z odpalaniem (prawdopodobnie świece lub kable) ale jest gotowy zejść z ceny. Warto?
karolseraf
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 1

21 Kwi 2020, 20:29

karolseraf napisał(a): i auto ma problem z odpalaniem (prawdopodobnie świece lub kable)


Zawsze śmiać mi się chce z takich tekstów. Wymiana świec i kabli to może 300 złotych a auto kosztuje 20k. Niech wymieni, pokaże, że odpala dobrze i mu dopłać 300 złotych. Przyczyn "ciężkiego odpalania" może być kilka

karolseraf napisał(a):że miejscami występuje korozja


Jak chcesz ale ogólnie naprawy blacharskie są zawsze droższe niż mechaniczne. Nooo i jeszcze zależy co to za miejsca i ile ich jest, czy wystarczy zaprawka czy trzeba spawać
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5485
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Top 10 najpopularniejszych samochodów elektrycznych BEV
    Samochody w pełni elektryczne (BEV) to najsłabiej reprezentowany w Polsce segment zelektryfikowanych aut. Najwięcej rejestracji samochodów z tym napędem (200 egz.) zanotował Nissan, głównie za sprawą Leafa. ...
    Ford GT
    Ford GT nie jest oczywiście modelem seryjnym, a egzemplarzem po skrajnych modyfikacjach dokonanych przez Performance Power Racing z Florydy. Specjaliści z tej firmy w konstrukcji pojazdu zastosowali materiał wykorzystywany ...

  • 21 Kwi 2020, 22:20

    karolseraf napisał(a):występuje korozja i auto ma problem z odpalaniem (prawdopodobnie świece lub kable) ale jest gotowy zejść z ceny. Warto?


    Nie warto...takie auta kupuje się za 2-3 tys Euro ...nawet te za 3 tys Euro są całkiem OK, palą jeżdżą, trąbią i hamują. :lol:
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1474
    Miejscowość: małopolskie

    22 Kwi 2020, 05:35

    Ok, czyli auto odrzucone w pierwszej poprawce... :) A co powiecie o tym egzemplarzu? https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-gr ... CVzJs.html wygląda dobrze, do tego wyposażone już w LPG. Tylko zastanawia mnie ten 4 biegowy automat... ogólnie daje radę? W trasy raczej auto się średnio nadaje... :)
    karolseraf
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Zdjęcia: 1

    22 Kwi 2020, 08:50

    karolseraf napisał(a):W trasy raczej auto się średnio nadaje...


    jak każdy suv/terenówka
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5485
    Przebieg/rok: >50tys. km

    22 Kwi 2020, 10:28

    Invi napisał(a):jak każdy suv/terenówka


    Tak powtarzacie te slogany a tak naprawdę chyba żaden z Was nie jechał suv-em.

    Prawda jest tak że różnie wyglądają trasy i są różne suvy.

    Jeżdżę teraz starej generacji suvem, sporo śmigałem Jeepem GC, zjechałem całą Europę tojką landcruiserem 120, jeżdziłem w trasy naprawdę wieloma wynalazkami starymi i max nowym i tak naprawdę nowe suvy terenówki tak się zmieniły że są często w trasę o wiele lepsze niż pimpowane tu kombiaki/sedany i inne.

    Mój obecny suv ma ponad 300km, stały awd i pali 12-13lpg a jazda 140-150km/h jest rewelacyjnie prosta i stabilna. Gdyby nie jego rodowód z poprzedniej epoki i kiepskie wyciszenie z 5ką skrzynią to 200km/h też na nim nie robi wrażenia.

    Oczywiście jak bawisz się w Kubice to nie suvem ale obstawiam że większość z nas nie jeżdzi jak Kubica :mrgreen:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7052
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    22 Kwi 2020, 10:53

    Szybki masz rację. Nie powiem, jak jechałem GV to było mega wygodnie, mimo że osiągi nie powalały, to jednak komfort jako taki był. A czy mógłbyś ocenić ostatni egzemplarz, który tu wstawiłem? Zależy mi na opinii, bo to moja pierwsza terenówka w życiu. 80% tras to będzie (mam nadzieję) równiutki asfalt, czasami teren i trochę przeraża mnie 4 biegowy automat... A szukam tylko w automacie. Będę wdzięczny za każdą opinię i sugestie ;)
    karolseraf
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Zdjęcia: 1

    22 Kwi 2020, 11:16

    Nie jeździłem tym modelem GV który wkleiłeś. Jeździłem poprzednikami dieslem i V6. Przyjemne auta a V6 nawet jedzie. Ten nowszy nie wiem ale bardziej obawiałbym się że w tych budżetach i tych mocniejszych opcjach będzie lipa serwisowa.

    Natomiast rav4, GV 2,0 są to powolne auta i chcąc nimi jechać pewnie powyżej 140km/h może być głośno.

    Biorąc pod uwagę Twój budżet i wymagania sam nie wiem czego bym szukał.
    Na 100% szukałbym innej pojemności niż 2,0. Jak Vitara to 2,7 jak honda to 2,4 itd.

    Jeep GC będzie najwygodniejszy ale może być problem z budżetem vs coś co trzyma się kupy. No i awaryjność taka typowa dla GM czyli średnio z psującymi się detalami .

    P.S.

    RAV4 od bidy 2,0 max 2gen bo następna to już taki spowalniacz.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7052
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    22 Kwi 2020, 12:03

    Dzięki Szybki, miałem już odpuścić temat, ale jednak jadę oglądać to auto [link do Olx wygasł] pojedziemy do mechanika sprawdzić, co z tym odpalaniem jest nie tak. Dziś właściciel ma mi dosłać zdjęcia gdzie występuje korozja, jeżeli ogniska będą niewielkie, to blacharz będzie miał robotę :) w tym aucie jest wszystko, czego szukałem, czyli 5 biegowy automat, silnik 2.7, napęd 4x4, w zanadrzu szyberdach i grzane fotele :) brakuje tylko instalacji LPG, no ale cóż... Zobaczymy na ile mechanik oceni koszt naprawy i będziemy negocjować z właścicielem.
    karolseraf
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Zdjęcia: 1

    22 Kwi 2020, 12:23

    Pamiętaj jest to spory przebieg a serwis dotyczy też napędów :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7052
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    22 Kwi 2020, 12:42

    Rav4 też spokojnie możesz rozważać, uważam że to bardzo spoko auto, nie słuchaj paplania że SUV nie nadaje się w trasy, jak ktoś tak mówi to zwyczajnie nie ma o tym pojęcia. Rav 3gen przed i po lifcie mialismy przez dłuższy czas, tłukliśmy trasy pl-fr i byłem bardzo zadowolony z jazdy, wygodnie i pewnie się prowadzi. Tyle że mieliśmy w dieslu więc nie podpowiem jak benzyna się sprawuje na trasie ale mieliśmy też jedna 2.0 w benzynie no i tak dookoła komina jakoś to jeździło, wiadomo osiągów wielkich nie ma ale jak ktoś nie oczekuję to spoko.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11118
    Zdjęcia: 55
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
     
    • Warto przeczytać