Grzejący się silnik na biegu jałowym

16 Lut 2011, 09:43

Od jakiegoś czasu zauważyłem pewną (nie)prawidłowość: kiedy samochód stoi z włączonym zapłonem, na luzie bez sprzęgła (korki, niegaszenie auta w celu ogrzania kiedy czekam na kogoś) zapala się czerwona dioda (wysoka temperatura płynu chłodniczego) i wyje pod maską wentylator jak szalony (nawet 2 min. po zgaszeniu silnika). Poziom płynu jest w normie.

Czy ktoś ma jakiś pomysł dlaczego tylko w trakcie postoju przegrzewa się płyn, a w trakcie jazdy nawet kilkaset km - jest wszystko ok.

Dzieki i pozdro
Romek64
Nowicjusz
 
Posty: 3

17 Lut 2011, 08:51

Słabe krążenie płynu w układzie spowodowane niedrożnością , lub słaba wydajność pompy płynu.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

17 Lut 2011, 08:55

arciasty napisał(a):Słabe krążenie płynu w układzie spowodowane niedrożnością , lub słaba wydajność pompy płynu.


musze to sprawdzic

jakby bylo tego malo, wczoraj poszlo ogrzewanie nawiewowe.
dmucha tylko chlodne powietrze, nie daje ciepla.
moze to miec zwiazek jakis ?
Romek64
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Actros a’la Swanski - "Truck & Art"
    Nowy Actros jest znany nie tylko ze swoich osiągów i niskiego spalania, ale również z drapieżnego wyglądu i nowoczesnego designu. Paweł "Swanski" Kozłowski postanowił dodatkowo podkreślić te cechy pojazdu, ozdabiając ...
    Czy opłaca się kupować opony używane?
    Zakup opon z drugiej ręki to tylko pozorna oszczędność. Kupowanie używanych opon i jazda na nich to najgorszy sposób na szukanie oszczędności przez kierowców. Jazda na używkach to za duże ryzyko. Kupujący nic ...