Grzejący się silnik na biegu jałowym

16 Lut 2011, 10:43

Od jakiegoś czasu zauważyłem pewną (nie)prawidłowość: kiedy samochód stoi z włączonym zapłonem, na luzie bez sprzęgła (korki, niegaszenie auta w celu ogrzania kiedy czekam na kogoś) zapala się czerwona dioda (wysoka temperatura płynu chłodniczego) i wyje pod maską wentylator jak szalony (nawet 2 min. po zgaszeniu silnika). Poziom płynu jest w normie.

Czy ktoś ma jakiś pomysł dlaczego tylko w trakcie postoju przegrzewa się płyn, a w trakcie jazdy nawet kilkaset km - jest wszystko ok.

Dzieki i pozdro
Romek64
Nowicjusz
 
Posty: 3

17 Lut 2011, 09:51

Słabe krążenie płynu w układzie spowodowane niedrożnością , lub słaba wydajność pompy płynu.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

17 Lut 2011, 09:55

arciasty napisał(a):Słabe krążenie płynu w układzie spowodowane niedrożnością , lub słaba wydajność pompy płynu.


musze to sprawdzic

jakby bylo tego malo, wczoraj poszlo ogrzewanie nawiewowe.
dmucha tylko chlodne powietrze, nie daje ciepla.
moze to miec zwiazek jakis ?
Romek64
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymóg opon zimowych w Europie
    Już w 29 państwach Europy wprowadzony jest wymóg jazdy na oponach sezonowych, a przepisy jasno precyzują okres lub warunki ich użytkowania. W 16 krajach są to konkretne daty kalendarzowe (Bułgaria, Czechy, Słowenia, ...